Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

דיווש נעים: אושרה תוכנית אב לרישות עמק חפר בשבילי אופניים

דיווש נעים: אושרה תוכנית אב לרישות עמק חפר בשבילי אופניים

מדובר בתוכנית מקיפה ביותר, שהוכנה במשך חודשים ארוכים בהובלת אגף ההנדסה במועצה וחברת אורבניקס, תוך שיתוף ציבור נרחב בקרב נציגי יישובים, חקלאים ואגודות, אפיקי עמק חפר, בעלי עסקים ותיירנים

מליאת המועצה אישרה תוכנית אב לרשת שבילי אופניים, שתאפשר קישוריות בין יישובי העמק ובינם לבין מוקדי חינוך, ספורט וקהילה ולמרכזי תעסוקה, מסחר ותחבורה. המטרה היא כי הרשת תהווה גם מוקד משיכה למבקרים ותחבר למוקדי פנאי, נופש ותיירות במרחב הכפרי.

מדובר בתוכנית מקיפה ביותר, שהוכנה במשך חודשים ארוכים בהובלת אגף ההנדסה במועצה וחברת אורבניקס, תוך שיתוף ציבור נרחב בקרב נציגי יישובים, חקלאים ואגודות, אפיקי עמק חפר, בעלי עסקים ותיירנים. זאת במסגרת ועדת היגוי בראשותו של סגן ראשת המועצה חיזקי סיבק. התהליך כלל מיפוי מוקדים ושבילים קיימים, בתכנון ובביצוע במועצה, ותיאום מול משרד התחבורה, לשכת התכנון המחוזית וגורמים נוספים.

שבילי אופניים בפרדס חנה-כרכור. בקרוב מתרחבים בעמק | ארכיון: דוברות המועצה

בשלוש השנים האחרונות נושא שבילי האופניים לא תוקצב על ידי המדינה, בהיעדר תקציב מדינה. למרות זאת, המועצה פעלה ליישום הלכה למעשה להקמת שבילי אופניים, כאשר בכל תוכנית לאומית חדשה של כביש, המועצה התעקשה על שילוב וביצוע בפועל של שבילי אופניים.

כך למשל נעשה בכביש 444, במעגלי התנועה בצומת הירקות והמעפיל, בכניסה לכפר ויתקין, וכן לצד נחל אלכסנדר בפרויקטים של רשות ניקוז ורשות הטבע והגנים לאורך רצועת הנחל. בנוסף שופרו דרכים חקלאיות כדי שיוכלו לשמש גם לשבילי אופניים.

בהתאם לתוכנית האב, המועצה ממשיכה לתכנן ולפתח את שבילי האופניים לאורך דרכים קיימות, מאושרות או מתוכננות, בראיית נחל אלכסנדר כציר המחבר את יישובי העמק לאורכו, ממזרח למערב, ולאתרי טבע נוף ומורשת. לצד תוכנית האב, קבעה ועדת ההיגוי קריטריונים לדירוג ותיעדוף שבילי האופניים.

כעת, לקראת קול קורא שייצא בנושא על ידי משרד התחבורה בחודש פברואר, תגיש המועצה תוכנית סדורה ומקיפה במטרה לקבל תקציבים משמעותיים להמשך פיתוח הרשת.

ראשת המועצה ד”ר גלית שאול: “תוכנית האב לשבילי אופניים בעמק היא בעלת חשיבות רבה מבחינת שיפור הנגישות, כמו גם בקידום תחבורה אקולוגית לא מזהמת, הורדת עומס מהכבישים, קידום אורח חיים בריא ומקיים וקידום התיירות הכפרית. אנחנו פועלים ברוח זו בשנים האחרונות, והתוכנית הסדורה תאפשר לנו להמשיך ולקדם את הנושא באופן המהיר, הטוב והיעיל ביותר”
סגן ראשת המועצה חיזקי סיבק: “התוכנית מבטאת את החשיבות הרבה שאנו מייחסים לאופניים לצורך התניידות, ספורט ונופש. התוכנית שגובשה תעניק לנו יתרון לקראת השלב הבא של גיוס תקציבים וביצוע שבילים. ברצוני להודות לחברי ועדת שבילי האופניים מכל הישובים ולצוות המקצועי של המועצה על העבודה המסורה המקצועית והחברית”.

מהנדס המועצה ארמין אברמוביץ: “לראשונה גובשה תוכנית שבילי אופניים מערכתית במרחב המועצה, הכוללת בתוכה שבילי יוממות על בסיס התוכנית המטרופולינית לשבילי אופניים וכן שבילי פנאי ונופש. תוכנית זו תסייע למועצה בהשגת תקציבים ממשרד התחבורה לצורך יישומה בשנים הבאות”. למצגת התוכנית >> https://bit.ly/3geKP3y

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן