דרמה בשרון: ילדי המושבניק שנפטר התבצרו וסירבו להתפנות מנחלת סבם ללא פיצוי

בתביעה אותה הגיש יורש המשק, טען כי אחייניו מתבצרים במשק, מפריעים לו וממררים את חייו באמצעים בריוניים * מה החליט לבסוף בית המשפט למשפחה?

בית המשפט לענייני משפחה מרכז הכריע בסכסוך משפחתי והורה על סילוקם של הנכדים מהמשק של סבתם וסבם המנוחים במושב בשרון הצפוני, אליו פלשו בניגוד לחוק. בכך קיבל בית המשפט את תביעת דודם של הנכדים (אחיו של אביהם המנוח), המיוצג על ידי עו"ד עינבר לב.

בתביעה אותה הגיש יורש המשק, באמצעות עו"ד לב, הוא טען כי אחייניו מתבצרים במשק, מפריעים לו וממררים את חייו באמצעים בריוניים. לטענתו, האחיינים התקינו מצלמות הפונות לביתו ופוגעות בפרטיותו, הציבו כלבי תקיפה המטילים עליו אימה, והשתלטו על מבנה לא חוקי, שהרשויות רוצות להורסו, ובשל כך נאלץ לפרוץ אליו ולפנותו. האחיינים טענו מנגד, שדודם פלש לדירתם והוציא ממנה חפצים שלא כדין. הצדדים הגישו תלונות הדדיות במשטרה.

לפני כשלוש שנים, התגלגלה הפרשה לפתחו של בית המשפט למשפחה, אז טענו האחיינים כי אין להכיר בהסכם שנחתם בין אביהם המנוח לבין אחיו – אשר קבע כי הדוד ייחשב כבן ממשיך בנחלה.

בית המשפט למשפחה קיבל את ההסכם בין האחים, וקבע כי התובע (דודם של הנתבעים) זכאי להירשם כבעל הזכויות במשק כבן ממשיך. חרף פסק דין סירבו האחיינים להתפנות מהנחלה, הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי וערעורם נדחה. לבסוף, משחש יורש המשק כי הגיעו מים עד נפש, נאלץ הוא להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה נגד אחייניו, בבקשה לסלקם מן המשק.

שטח פתוח. צילום אילוסטרציה, הדמייה: למצולמים אין קשר לידיעה

"הנתבעים ממאנים לקבל את ההכרעה, מתבצרים במשק בניגוד לרצונו של התובע, שנאלץ לנהל הוכחות בתביעה זו", טענה עו"ד לב בכתב התביעה, "אין להם זכות במשק, הם מתנהלים ללא רשות וגורמים לו נזק כבד ועוגמת נפש. זכותו של התובע לעשות במשק כבשלו, לרבות לפנותו מאדם ומחפץ".

עו"ד לב הוסיפה וטענה, כי הימצאותם של האחיינים במשק אינה חוקית והם בגדר פולשים. "כבר ניתן פסק הדין שהכריע שהתובע הוא הבן הממשיך, ואין לפרש אחרת את פסק הדין. התנהלותם של הנתבעים בריונית, הם התעללו בו".

מנגד, טענו האחיינים, כי לדודם אסור לפנותם, שכן בהסכם היורשים, שנחתם בינו לבין אחיו ב-2014, הוא התחייב להשאירם במשק ולא לפעול לסילוקם. על פי אותו הסכם, טענו, אם יפעל לסילוקם, יהיה עליו לפצותם.

השופטת אילת גולן-תבורי מבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה דחתה את טענת הנתבעים באשר להסכם בין היורשים ומתחה עליהם ביקורת נוקבת: "הטענה סותרת את טענתם של הנתבעים בהליך הקודם, שהרי הנתבעים לא הכירו בהסכם בין היורשים שחתם התובע עם אחיו וטענו כנגדו, במסגרת התביעות ההדדיות בין הצדדים שהתנהלו שנים. לא נהיר כיצד ניתן להיבנות היום מעילה שתקפו בהליך קודם".

השופטת קיבלה את טענות עו"ד לב וקבעה, כי בעל מקרקעין ומי שזכאי להחזיק בהם, זכאי לדרוש מסירת המקרקעין ממי שמחזיק בהם שלא כדין. "התובע רשאי היה לעתור לפינוי הנתבעים מהמשק, בניגוד לטענת ההגנה", פסקה השופטת, "חלק מטענות ההגנה מטעם הנתבעים הן למעשה השגות על פסק הדין שניתן, ואין מקומן כאן, שהרי הן כבר הוכרעו. לא נמצא מקום לדון בהן פעם נוספת".

השופטת הורתה על סילוקם של הנתבעים מהמשק על מטלטליהם בתוך 90 יום וללא כל פיצוי מטעם התובע. כמו כן קבעה, כי הנתבעים יישאו בהוצאות המשפט של התובע בסך 15 אלף שקלים. פסק הדין מותר לפרסום בכפוף להסתרת פרטי המעורבים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן