הצלמת ענת לוינסקי מעירון פתחה מיזם להעצמת אימהות חד הוריות: "יחידניות – אבל ביחד"

האם היחידנית מעין עירון פתחה לאחרונה בפרויקט חדש המצלם משפחות חד הוריות מחדרה והמושבות ומעניק להן תמיכה ותחושת ביחד * עכשיו היא מספרת על הפרויקט וכיצד הוא נולד

להיות חד הורי/ת זה מאתגר מאוד, כל אמא ואבא שמגדלים את ילדם לבד יספר לכם. על מנת להיות קצת פחות לבד, פתחה ענת לוינסקי (43), תושבת עין עירון, את פרויקט "אנחנו משפחה", שמאפשר מפגשים נעימים לאימהות יחידניות ולילדיהן – וגם למי שבדרך מתלבטת. בנוסף, דרך ביטוי נוספת לפרויקט הוא צילום האם והילד, על מנת להעניק לכל משפחה תמונות משפחתיות מקצועיות וטובות, וגם, ובעיקר- לספק השראה ותמיכה למי שבדרך. בפרויקט המדובר השתתפו עד כה נשים מכל האזור – פרדס חנה-כרכור, חדרה, רגבים ובנימינה-גבעת עדה.

לוינסקי היא אם יחידנית בעצמה, צלמת ומאמנת אישית המלווה נשים לשימור פוריות ולאימהות יחידנית. בשנים האחרונות ליוותה מאות נשים במסען לשימור פוריות ואל האימהות, החל משלב ההתלבטות והבחירה בדרך, דרך טיפולי הפוריות, ההיריון כיחידניות, הלידה וההורות, והיום היא "דודה" אוהבת ומתרגשת להרבה תינוקות ופעוטות מתוקים שנולדו לנשים שליוותה.

מתוך הפרויקט. צילומים: ענת לוינסקי

נוסף על הליווי האישי בקליניקה, היא מנחה מפגשים של היערכות כלכלית לאימהות יחידנית, מפגשי ידע למתחילות, קבוצות להריוניות יחידניות ואפילו קבוצות למציאת זוגיות למי שכבר אמא.

"אנחנו חיות וחיים בתקופה של שינוי, הרווקות מתארכת, וגם מתוך כך נוצרים מודלים חדשים לאימהות ולמשפחתיות", היא אומרת השבוע. "כיחידנית בעצמי, אני יודעת שהבחירה בדרך של אימהות יחידנית מביאה איתה אתגרים לא פשוטים- מבחינה כלכלית, תפעולית, טיפולי הפוריות וכולי ובכלל.

"למרות זאת, מעצם ההסכמה ללכת בדרך שהיא דרך אחרת מזו שעליה גדלנו, הדרך גם מאפשרת חופש רב, עצמאות, צמיחה והגשמה עבור נשים רבות, הן מבחינת הגשמת האימהות, אבל גם בכלל. האפשרות הממשית להביא ילד או ילדה לבד, היא אפשרות בה בוחרות כיום יותר ויותר נשים, כאלו שמחליטות להפסיק לחכות ולתלות את האימהות שלהן ואת הגשמת חלומותיהן במציאת בן או בת זוג".

ספרי קצת על פרויקט "אנחנו משפחה" שיצרת.
"במסגרת הפרויקט מתקיימים באזורנו אחת לחודש בערך מפגשי קהילה אליהם כולן מוזמנות. אימהות, מתלבטות ומי שבדרך. נוסף על המפגש הנעים המהווה הזדמנות נהדרת להכיר, להיפגש ופשוט להיות יחד, במיוחד בתקופה המאתגרת הנוכחית, יכולות האימהות להצטלם לפרויקט יחד עם המשפחה שהקימו בעצמן ולתת השראה לאחרות.

מתוך הפרויקט. צילומים: ענת לוינסקי

"מדי שבוע מתפרסם באתר שלי פרופיל של משפחה חדשה, והיכולת לראות את הפנים היפות והמחייכות, כמו גם את תשובותיהן של הנשים לשאלות כמו- מה היית עושה אחרת? מה הכי תומך בך כיחידנית? או איזה טיפ היית נותנת למישהי בתחילת הדרך? היא משמעותית ותומכת מאוד, לפי הפידבקים שאני מקבלת", אומרת ענת.

לוינסקי חותמת ואומרת: "אני מאמינה בכל ליבי ויודעת שגם אם אני חושבת על אימהות יחידנית או בחרתי בדרך זו, שהדרך נעשית הרבה יותר נעימה וטובה כאשר עושים אותה יחד. הפרויקט הנוכחי מאפשר בדיוק את זה. להכיר, לתת השראה ותמיכה, או בקיצור להיות יחידניות, אבל ביחד".

לאתר של ענת- https://www.imale.info/ || לצפייה במשפחות שכבר הצטלמו במסגרת הפרוייקט, ולהצטרפות לפרוייקט ולמפגשים הבאים >>

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן