Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

העליון קבע: גנדלמן לא ישוב לתפקיד ראש העיר; וגם: פרטים על הצבת המצלמות הנסתרות בלשכתו

שופטי בג"ץ קבעו כי בהחלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות להתיר לגנדלמן לשוב לתפקידו נפל פגם מהותי * וגם: פרטים חדשים על התקנת מצלמות הסתר בלשכתו של גנדלמן ב-2018, שהובילו בסופו של דבר לכתב האישום נגדו

בית המשפט העליון קיבל את עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, וקבע פה אחד כי השעייתו של ראש העיר חדרה, צבי גנדלמן – עומדת בהינה, והוא לא ישוב לתפקידו כראש עיר נכון לעכשיו.

גנדלמן הושעה לראשונה ב-16.1.22. בית המשפט קבע כי יש לבטל את החלטת הוועדה לבחינת כהונתו של גנדלמן, שבמסגרתה הוחלט שלא להאריך לתקופה נוספת את השעייתו למרות כתב האישום נגדו. גנדלמן נאשם בעבירות שחיתות והורחק מהעירייה בינואר אשתקד בשל חומרת האישומים המיוחסים לו.

ובינתיים, בחשיפת מסמכים במשפטו של גנדלמן, בבית המשפט השלום בחיפה, חשפה המדינה פרטים חדשים ומעניינים אודות הצבת המצלמות הנסתרות בלשכתו של ראש העיר בעיריית חדרה, עם ההחלטה להתקדם בחקירתו ב-2018. החשיפה הגיעה בעקבות בקשת עורכי דינו של גנדלמן, עמית חדד וליאור אפשטיין, לקבל את המסמכים לתיעוד החזותי, וכן,  להעביר אליהם את התלונה שהגיש למשטרה ממלא מקומו – ניר בן חיים, בנוגע למצלמת הסתר וציוד האנת הסתר שאותרו בלשכתו. כמו כן ביקשה הגנה לקבל את ממצאי הבדיקה המשטרתית בנושא, כולל הבהרת מועד התקנת הציוד שאותר.

הפרקליטות התנגדה לחשיפת הפרטים, אך בית המשפט קבע כי יש לחשוף אותם, זאת בעקבות טענת עורכי דינו של גנדלמן – כי האזנות וצילומי הסתר אינם קבילים כי אין מקור חוקי שהתיר אותם בזמנו.

ואולם, על פי הפרטים, הצו שהוצג המאפשר לכאורה התקנת מצלמה נסתרת בלשכתו של גנדלמן, ניתן ב-29.1.2018. על פי המידע שנמסר לבית המשפט, במסגרת חקירה לה ניתן השם “אורות הכרך”, ב-17-18.2.2018 הציבה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) 2 מצלמות הסתר, אודיו ו-וידאו, בשעה 4:00 לפנות בוקר, זאת במבצע חסוי. הסרת המצלמות בוצעה כעבור חודש – בשעה 2:00 בלילה, גם כן במבצע חסוי.

נזכיר כי החקירה הגלויה בעניינו של גנדלמן החלה ב- 4.6.2018. במהלך החקירה נבדקו חשדות לביצוע עבירות פשע חמורות ובהן קבלת שוחד, שוחד בחירות, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על פקודת מס הכנסה ועוד. זאת, לאחר שנים של חקירה סמויה שנוהלה נגדו במסגרת תיק החקירה. במהלך החקירה הסמויה, הגישה היחידה החוקרת חדשות לבקרים בקשות למתן היתר להאזנות סתר למכשירי הטלפון של מעורבים נוספים לכאורה בפרשה – בבר אפללו, סמי לוי ומורן שגב.

המשפט של גנדלמן נמשך כל העת עם העברת מסמכים תכופה ותכתובות בין הצדדים. רק בימים האחרונים הגישה הפרקליטות בקשת הוספת 28 עדי תביעה חדשים למשפט, על פי טענתה – מדובר ב”עדי השרטוט”. עורכי דינו של גנדלמן קבלו נגד צירוף זה וטענו כי “אין מדובר בעדי יחידת השרטוט, שכן לפחות חלק מהעדים הם קציני משטרה בכירים שחתמו על הבקשות למתן היתר להאזנת סתר….מדובר במהלך פסול, המעיד כאלף עדים על המחדלים החומרים בהתנהלות המאשימה”.

נגד גנדלמן הוגש כתב אישום ב-26.10.21 הכולל עבירות מרמה והפרת אמונים לאחר שפעל בניגוד עניינים לקידום ענייניו של יזם נדל”ן, אשר סייע לו להיבחר. בנוסף מואשם גנדלמן בשיבוש מהלכי משפט והצגת פלטים כוזבים מיומן הפגישות שלו כדי לטשטש את פגישותיו עם הקבלן. בזמן שעבר מאז, הוחלט לסגור חלק מהתיקים, כמו זה נגד סמי לוי, ששמו קושר תחילה לפרשה אך בהמשך נוקה ממנה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן