Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כל מה שצריך לדעת על מצברים לרכב

רוצה לדעת מה צריך לעשות כדי לא להיתקע אף פעם עם המצבר? כיצד נדע האם המצבר נגמר? מה כדאי לדעת על מצברים לפני שקונים אותם?

המצבר לרכב הוא לב הליבה שלו ובחירה במצבר הנכון תשפיע על איכות השימוש ברכב. האם המצבר שלך כבר עומד להתרוקן? מהם הסימנים לכך שהמצבר עומד להתרוקן וכיצד בוחרים אחד חדש? וגם, האם כדאי להתקין את המצבר לבד כדי לחסוך כסף או לגשת לאיש מקצוע להתקנה? הכנו עבורך כתבה שתעשה מעט סדר ותענה על כל השאלות.

מתי מחליפים את המצבר?

זה קורה לטובים ביותר, הם מגיעים לרכב בבוקר, מנסים להניע אותו ומגלים שהמצבר נגמר. רוב האנשים לא טורחים לבדוק את נושא המצבר כי הוא נגמר רק אחרי שנתיים או שלוש, ולרוב אנו בכלל לא זוכרים מתי רכשנו אותו. דרך אחת לגלות מתי הוא עומד להיגמר היא כששומעים בעת ההתנעה צליל קל של קושי בהתנעה. בשלב זה ניתן לפנות לכל אחד מהמוסכים המורשים ולבצע בדיקת מצבר ואז לבצע רכישת מצבר או לרכוש אותו לבד. עוד סימנים לכך שהמצבר נחלש הוא היחלשות אורות הרכב או היחלשות הצופר, כל אלו יחד וכל אחד בנפרד מצדיקים בדיקה.

אפשר לבדוק לבד אם המצבר נגמר?

בגדול, במכוניות עם מנועי בנזין המצבר נגמר אחת לשנתיים, שלוש או ארבע שנים, תלוי בדגם של המצבר ובאיכותו. יש גם מצברים עם אחריות ממושכת, וכאשר היא כזו ניתן להסיק מכך שאורח החיים שלו ארוך יותר בהתאם. אם ישנה בעיה בהתנעה או סימנים לכך שהמצבר עומד להיגמר, רצוי לפתוח את מכסה המנוע ולבדוק מהו תאריך הייצור של המצבר, במידה ועברו יותר משלוש שנים סביר להניח שהוא לקראת סוף חייו. כמו כן, מצברים מסוימים יראו במד האם הם נמצאים לקראת סופם.

מצבר לרכב | צילום: freepik
התאמת מצבר

לכל מכונית ניתן להתאים מצברים מסוג מסוים, כאשר העומסים על המנוע ועוצמתו יקבעו גם איזה מצבר יתאים לה כדי להפעילה. רצוי בעת ההתאמה לבחון מהן הוראות היצרן מבחינת נתוני יכולת ההתנעה וקיבלת המצבר באמפר, כאשר היצמדות להמלצות אלו תסייע בבחירה מדויקת למכונית. נושאים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת הם צורת המצבר וגודלו, כיוון שיש מצברים גבוהים וצרים, רחבים ונמוכים ועוד שלל מרכיבים שהופכים אותם למותאמים יותר או פחות לרכבים מסוימים.

עצות פרקטיות על מצברים

לא מעט אנשים חושבים שאפשר להתקין מצבר לבד, והדבר נכון אם יש ניסיון מקצועי בתחום. באופן כללי, אם אין ניסיון מוכח בתחום לא כדאי לנסות ולהתקין את המצבר לבד, גם אם מוצאים סרטון הסבר מדהים ביו טיוב. מדובר על חלק חשוב בכלי הרכב אותו יש להתקין באופן מדויק וללא שיגרמו לרכב כל נזקים מההתקנה.

אפשר היום לרכוש מצברים באינטרנט, בחנויות ייעודיות, במוסכים ובחנויות מורשות, כדאי לערוך השוואת מחירים אך להעדיף מצברים עם אחריות לזמן ארוך של לפחות שנתיים, מאיכות גבוהה ומחברה מוכרת. כדי לשמור על המצבר לאורך השנה מומלץ לא לשכוח אורות דלוקים כל הלילה, ואם לא משתמשים במכונית כמה ימים כדאי להתניע אותה אחת לכמה זמן. רוצה ללמוד עוד על מצברים? בקרו באתר טופ מצברים כדי להכיר את המחירים ואת סוגי המצברים האיכותיים שקיימים כיום.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן