Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האם משתלם לכם לעבור למכונית חשמלית?

האם משתלם לכם לעבור למכונית חשמלית?

הנה לפניכם כמה סיבות טובות לבחור במכונית חשמלית להיות הרכב הבא שלכם

כאשר שוקלים לרכוש רכב חדש או להחליף את הרכב הקיים, מעורבים בהחלטה מספר שיקולים שונים ביניהם גם גודל הרכב, גודל תא המטען, נוחות הנהיגה, העדפה של יצרנית רכב מסוימת, רמת הבטיחות, מחיר הרכב והאחזקה שלו וכדומה. לכל משפחה ישנו סדר העדיפויות שלה, שיקולים אישיים והעדפות אישיות סובייקטיביות. הנה כמה סיבות טובות.

עולם נקי יותר

גם אם הגנה על איכות הסביבה – הפחתה בזיהום אוויר, מחזור, שימוש בחומרים מתכלים וכיוצא בזה – אינם בראש מעיינכם, קשה להתעלם מהתרומה העצומה שיש לשימוש במכונית חשמלית על איכות הסביבה. זו מכונית אשר הפחיתה את דרגת זיהום האוויר שלה עד לאחד, שזו הדרגה הנמוכה ביותר.

בהתאם לכך, קבע משרד התחבורה, כי אגרת הרישוי עבור רכב זה יהיה נמוך ביותר מ-70% מרכב רגיל, מה שעושה את הרכב משתלם ביותר הן עבור הסביבה והן עבור הבעלים שלו.

פחות זמן מוסך – הרבה יותר מוצלח

אנשים לא אוהבים לבלות זמן במוסך, זו עובדה ידועה, ברורה והגיונית בהחלט. בנוסף לכך שזהו זמן שבו הרכב אינו בשימוש ויש צורך למצוא פתרונות תחבורה חלופיים, זה מצריך השקעה של זמן מצד הבעלים – להביא ולהחזיר את הרכב, להמתין בחדר ההמתנה ולעיתים אף לשנות תכניות אחרות לצורך כך – וכמובן השקעה כספית שלרוב אינה צפויה מראש ואינה שולית ומזערית.

ברכב חשמלי אין חלקים נעים כפי שיש ברכב בעל מנוע בנזין, כיוון שאין לו מנוע כלל אלא סוללה נטענת. לפיכך, הביקורים שלו במוסך, הן לצורך טיפולים שוטפים והן לצורך תיקונים, מעטים בצורה משמעותית. זהו חסכון עצום בזמן וכמובן שגם בכסף, מה שעושה את הרכב כמשתלם אף יותר.

צילום: pexels
טעינה מהירה, נקיה וקלה במיוחד

כאמור, לרכב חשמלי אין מנוע כי אם סוללה נטענת. מחברים את הרכב לחשמל באמצעות כבל עבה והוא אשר מטעין את הסוללה אשר מאפשרת את אנרגיית הנסיעה ברכב. טעינה זו יכולה להתבצע בנוחות הביתית, בשעות הלילה או בחניון המשרד בזמנים בהם הרכב אינו בשימוש ואינו נדרש. בנוסף, כיוון שזו טעינה חשמלית, אין נזילה של דלק הגורמת לכלוך, ריח לא נעים ובמקרים חריגים אף מסוכנת.

יש להדגיש ולציין גם, שמחיר החשמל זול באופן משמעותי ממחירו של הדלק כך שגם טעינת הרכב, אפילו אם מתבצעת מידי כמה ימים בהתאם לצורך, זולה מאוד יחסית לתדלוק שבועי או דו שבועי של הרכב.

מחיר משתלם בהחלט

אחד השיקולים המשפיעים על רכישת מכונית, ואולי השיקול המשמעותי ביותר, הוא מחירה ועלויות האחזקה שלה – ביטוח, רישוי, דלק, טיפולים וכדומה. עוד לפני שמתחילים לחפש את הרכב הבא, מחליטים על תקציב שאותו ניתן ורוצים להקדיש לטובת העניין, ובהתאם אליו מתחילים בחיפוש תוך התייחסות לשאר השיקולים וההעדפות.

רכב חשמלי עולה סכום דומה למכונית רגילה הדומה לה. מבחינה זו אין חסכון משמעותי ואין שוני, אך הפער במחיר בא לידי ביטוי בכל שאר היתרונות שיש לרכב, אשר משפיעים בצורה ישירה על המחיר. כאמור, בחישוב הכולל את כל המרכיבים הקשורים לבעלות על רכב, רכב חשמלי משתלם מאוד עבור המשפחה הישראלית הממוצעת.

יתרונותיו של הרכב החשמלי נוגעים למגוון תחומים שונים – הן למחיר הרכב, הן לאחזקה שוטפת, הן לסביבה ירוקה והן לפעולת הטעינה היומית. נראה כי כל אחד יוכל להתרשם מסעיף אחד או יותר של יתרונות הרכב ולהוסיף גם אותו לרשימת השיקולים הכללית בבחירת הרכב הבא. יש מי שיעדיף את נוחות הטעינה ולעומת מי שיעדיף לנצל את זמנו בצורה טובה יותר מאשר במוסך ועוד. כל אלו גורמים לרכב חשמלי להיות משתלם ואף יעיל ביותר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן