מורה מאורט בנימינה למנכ”ל משרד האוצר: צמצום ימי החופש הגדול – סטירה מעליבה למורים

שרון גבעוני פרסמה פוסט שהפך לוויראלי ביממה האחרונה ובו הטיחה ביקורת על התנהלות משרד האוצר במשבר הקורונה ועצירת הלמידה מרחוק: "פעם אחת משפילים אותנו שהאופן שבו אנו מלמדים מרחוק לא שווה שכר ופעם השנייה אתם אומרים לנו "אתם לא סולידריים". התרגלנו להיות שק חבטות המושפל מעת לעת" || הפוסט המלא

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

מורה מאורט בנימינה למנכ”ל משרד האוצר: צמצום ימי החופש הגדול – סטירה מעליבה למורים

שרון גבעוני פרסמה פוסט שהפך לוויראלי ביממה האחרונה ובו הטיחה ביקורת על התנהלות משרד האוצר במשבר הקורונה ועצירת הלמידה מרחוק: "פעם אחת משפילים אותנו שהאופן שבו אנו מלמדים מרחוק לא שווה שכר ופעם השנייה אתם אומרים לנו "אתם לא סולידריים". התרגלנו להיות שק חבטות המושפל מעת לעת" || הפוסט המלא

מגדלור-פיד ♋

בעקבות משבר הקורונה, השבתת מערכת החינוך והלמידה מרחוק שהופסקה, מחאת עובדי ההוראה במשרד החינוך מתחילה לקבל ביטוי: שרון גבעוני, מורה המלמדת בבית הספר “אורט בנימינה” כתבה ביממה האחרונה פוסט זועם בעמוד הפייסבוק שלה בה פנתה לקרן מרציאנו, הפרשנית הכלכלית של חדשות 12, ושי באב”ד, מנכ”ל משרד האוצר, אשר הצדיקו בשידור את הצורך בהוספת 10 ימי הוראה בחופשת הקיץ הקרוב. 

“אני מורה מזה 25 שנה במערכת החינוך, מלמדת בחטיבת הביניים אורט בנימינה”, כתבה גבעוני, המלמדת תנ”ך וספרות ואף כתבה מספר ספרים. “הקשבתי לדברייך היום בחדשות שמצדיקים את שי באב”ד על דרישתו להוסיף 10 ימי הוראה בחופשת הקיץ, ואיך אומרים בעגה: התפוצצתי. דברייך מעידים שאת אינך מבינה את המהות ואינך חיה את השטח.

“נכון משולמת לנו משכורת – על זה אין לי תלונות ולא על זה הויכוח. שי מסית את עיקר הויכוח בכל פעם לעובדה שהמשכורת שלנו לא נפגעת. ונכון אף אחד לא מונע מאיתנו להמשיך את הלמידה מרחוק מרצוננו. אבל נשאלת השאלה: מה הסיבה שהאוצר לא מעוניין להמשיך ולשלם למורים על ימי הלמידה מרחוק? זו שאלת השאלות. מה המניע? אם אני ממשיכה לעבוד וללמד מרחוק, מדוע אני צריכה להוסיף ימים גם בחופש? למה לעבוד כפול?

“אומר לך למה. זה לא עניין של סולידריות בשעת חירום. זה קשקוש שנועד לא להגיד את האמת. הסיבה העיקרית היא כי את ושי באב”ד לא מאמינים באיכותה של הלמידה מרחוק! אם מר באב”ד היה משוכנע שהלמידה מרחוק מועילה, חשובה ואיכותית והיא תחליף מצויין בשעת חירום ללמידה רגילה, הוא לא היה חושב שצריך להוסיף ימי לימוד. אבל מאחר והוא רואה את ימי הלמידה מרחוק כימים “מבוזבזים” ולא יעילים הוא דורש שנלמד “למידה רגילה” בחופשת הקיץ.

“הנחת היסוד שלו מעליבה ומשפילה אותנו המורים כי מה היא אומרת “בין השורות”? היא אומרת כך: “אתם המורים תסתלבטו בבית עם שלוש- ארבע שעות למידה מרחוק שלא שוות גרוש ואני עוד אשלם לכם?!” ‘פה קבור הכלב’! על זה אנחנו כל כך נפגעים. חבל ששי באב”ד לא ישב על ידי, מול מחשבי לראות ולהיווכח איך נפתח מידית חמ”ל בית ספרי עם מערכת למידה מרחוק לתפארת שהוקמה במהירות וביסודיות.

“חבל שלא ראה שיעורים שהתנהלו עוד יותר טוב משיעורים רגילים. הילדים פרחו, ההורים התרגשו. צוות ההוראה של חט”ב אורט בנימינה התכונן לפי המערכת וישם אותה לעילא ולעילא. מחנכים נכנסו לשיעורי חינוך וקיימו דיאלוג אנושי וחם עם התלמידים בליווי מצגת בנושאים הרלוונטיים, הילדים למדו במלוא הרצינות מתמטיקה, אנגלית, מדעים, ערבית, לשון, תנ”ך גיאוגרפיה, ספרות, היסטוריה, אזרחות… קיבלו משימות, הקשיבו להסבריה של המורה, שאלו, נענו. חגיגה של הוראה דיגיטלית ואנושית במיטבה נגדעה בעודה באיבה.

“חבל ששי באב”ד לא ראה את זה. חבל שלא ראה יותר מ- 90% כניסות של תלמידים. ועבור כל שעת הוראה כזו מורה ישב להתכונן 5-7 שעות של הכנת מצגת מותאמת. מורים קיימו ישיבות מקצוע, הנהלה וחינוך “מרחוק” במערכת היוניקו יום יום. קבוצות הוואטסאפ הפכו לקבוצות חמ”ל של שיתוף פעולה, תיאומים, פרגון, עידוד, תובנות, הצעות והתייעצויות. למה? למה לעצור את זה? ההורים לא הפסיקו להתפעל ולפרגן. הילדים אהבו כל כך את אופן הלמידה”.

תלמידים בשיעור בכיתה. צילום ארכיון

גבעוני מוסיפה: “והדבר הכי חשוב: אנחנו כבר 10 שנים מתכוננים ללמידה בחירום. והנה הגיע רגע האמת. אז מה המסר? שלמידה בחירום לא שווה שכר? שלמידה בחירום היא לא באמת למידה? זה המסר של המדינה? ועוד החמצה אדירה: לא אחת מבקרים את מערכת החינוך שהיא לא מותאמת למאה ה- 21 בעיקר בהיבט הטכנולוגי, והנה לנו מצב חירום שמאפשר הזדמנות להיות במאה ה- 21, למה להחמיץ אותה?

“המצב אילץ מורים רבים להיות “טכנולוגיים” יותר משהיו. מורים רבים החלו להתמודד עם תוכנות דיגיטליות ללמידה מרחוק, להכין מצגות מותאמות, לשפר את המיומנויות שלהם בכל מיני ממשקים ללמידה מרחוק, מחוסר ברירה. אז הנה ההזדמנות. למה לעצור את זה ריבונו של עולם? בשביל 9-10 ימים? מה קרה? מה ההפסד למשק? סחורה נרקבה? המפעל הפסיק לייצר? הרי אין נזק למשק בתשעת הימים הללו אז למה “הפרינציפ” הזה לא לשלם למורים על למידה מרחוק ולהתעקש שהם יוסיפו ימים? לא. שחס וחלילה לא נקבל שכר על “גורנישט” כי זה מה שחושב מר שי באב”ד על אופן הלמידה שלנו מרחוק.

“קל מאוד לדבר על סולידריות. ככה אתם מוציאים אותנו עוד יותר רע. פעם אחת משפילים אותנו שהאופן שבו אנו מלמדים מרחוק לא שווה שכר ופעם השנייה אתם אומרים לנו “אתם לא סולידריים”. התרגלנו להיות שק חבטות המושפל מעת לעת. לא רק הוראה היא שליחות. בכל מקצוע יש שליחות. אני לא אלמד מרחוק ללא שכר, לא מהסיבה שאינני רוצה להתנדב, אלא מהסיבה שלא אעבוד בהתנדבות כל עוד יזלזלו בעבודה שלי ולא יעריכו אותה. בלמידה מרחוק אני מספיק עובדת קשה ותורמת את חלקי ובנוסף מאמינה שזו למידה איכותית ושיש בה תועלת אדירה ויתרונות רבים.

“אי אפשר בכף יד אחת לתת לנו סטירה מעליבה, ואז לפתוח בפליאה את כף היד השנייה ולהגיד לנו “תתנדבו זו שליחות”. לא! כבודנו במקומו מונח! רק בריאות ובתקווה לימים טובים יותר”.

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

עוד ניוז >>

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עוד באתר >>

אולי יעניין אותך