Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הפגנה ואזכרה לזכרו של יוסף סלמסה ז”ל מבנימינה, 8 שנים לתחילת הפרשה

משפחת סלמסה ו"אמהות על המשמר" יקיימו (1.3) בשיתוף הציבור שיירת מחאה וטקס זיכרון, תחילה מול תחנת המשטרה בזכרון יעקב. משפחתו טוענת כי בחודש מרץ 2014 הופעל נגדו כוח בלתי סביר מצד המשטרה, דבר שהוביל להתדרדרות מהירה במצבו

8 שנים חלפו מאז אותו מוצאי שבת, בו ישב יוסף סלמסה ז”ל על ספסל בבנימינה, כאשר שוטרים שהגיעו למקום הפעילו והשתמשו נגדו כוח באמצעות אקדח טייזר – פרשה שהביאה בהמשך, כך לטענת משפחתו, לסבל רב, טראומה והתדרדרות במצבו של סלמסה שכעבור שנה הלך לעולמו.  

משפחת סלמסה ו”אמהות על המשמר” יקיימו (1.3) בשיתוף הציבור שיירת מחאה וטקס זיכרון. בשעה 16:00 תתקיים מחאה מול תחנת המשטרה בזכרון יעקב, ב-17:15 תצא השיירה אל הספסל בבנימינה מול הספריה הציבורית, ובשעה 19:30 תצא שיירת מחאה לבית מפכ”ל המשטרה.

May be an image of text

מתוך עמוד הפייסבוק “לזכרו של יוסף סלמסה ז”ל”

כזכור יוסף סלמסה, בן 23 במותו, עובד יקב בנימינה, נמצא בראשית חודש יולי 2014 מוטל ללא רוח חיים, בתחתית מצוק מחצבת בנימינה, זאת לאחר יומיים בהם הוכרז כנעדר.

במשפחתו טוענים מאז כי כאשר נעצר כמה חודשים קודם לכן על ידי שוטרי תחנת זכרון יעקב, בחשד למעורבות בהתפרצות, הופעל עליו כוח בלתי סביר תוך שימוש באקדח “טייזר”, כי מאז היה מדוכדך וכי האירוע הזה פגע בו נפשית ותרם לנסיבות הטרגיות בהן מצא את מותו.

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח”ש) הודיעה בשנת 2016 כי על דעת פרקליט המדינה החליטה על סגירת התיק הפלילי נגד השוטרים בפרשת סלמסה ז”ל, וזאת בכל הנוגע לשימוש שעשו השוטרים באקדח הטייזר, עקב חוסר ראיות מספיקות. את התיק הוחלט להעביר לבחינת מחלקת המשמעת של משטרת ישראל.

בדיון סוער שנערך לאחר מכן בוועדה לביקורת המדינה בכנסת אמרה אמו של סלמסה לנציגת המשטרה שטענה שנעשה עוול לשוטרים: “תתביישי לך, הילדים שלי לא ישנים כבר שנתיים, אני נשרפת”. עוד הוסיפה האם: “אנחנו רוצים לדעת את האמת”.

אם המשפחה פרנוס סלמסה (במרכז), אביב ז”ל (משמאל) ויוסף ז”ל || צילום: פרטי

בני המשפחה הטיחו טענות קשות בנציגת המשטרה שלדבריהם “אמורה להגן על האזרחים”. זו השיבה בתגובה כי: “כשיש שוטרים שסורחים אנו יודעים לטפל בהם”. בני משפחת סלמסה אמרו בדיון כי הם לא יתנו למשטרה לסגור את הפרשה. יו”ר הועדה ח”כ קארין אלהרר אמרה: “גם אנחנו רוצים לקבל תשובות”, ואמרה לבני המשפחה: “בכם זה פגע ברמה האישית ובנו כחברה”.

בשנת 2018 נפטר אביב, אחיו בן ה-23 של יוסף ז”ל. בשנים האחרונות המשפחה העלתה על סדר היום הציבורי בישראל את המאבק של קהילת האתיופים בישראל נגד האלימות המשטרתית כלפי בני העדה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן