אל ים און מזכרון יעקב ויעל סלע מקיבוץ נחשולים בחוף הכרמל – ממסיימי קורס חובלים: "החלום הופך למציאות"

אל ים און (21) ישרת באח"י חנית ויעל סלע (21) תשרת באח"י קשת שניהם במגמת שייט. "התקופה הזאת היא כמו רכיבה על אופניים. אם קל לך, זה סימן שאתה בירידה, ואם קשה לך אתה יודע שאתה בכיוון הנכון, אתה בעלייה", סיפר אל ים בתום הקורס היוקרתי

אתמול, (רביעי, 2.3) נערך טקס סיום קורס חובלים בצה"ל, מחזור 144, בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים.

בין מסיימי הקורס – אל ים און מזיכרון יעקב, ויעל סלע מקיבוץ נחשולים שבמועצה האזורית חוף הכרמל.  

אל ים און (21) ישרת באח"י חנית במגמת שייט. בתיכון, למד בבית הספר "דמוקרטי קשת", והרחיב היסטוריה, אנגלית ומתמטיקה. אל ים, כפי שניתן לנחש משמו, מגיע ממשפחה עתירת סיפורים וקשרים לזרוע הים. סבו של אל ים היה חובל ואפילו פיקד בעבר על בית הספר לחובלים. אימו המשיכה את המסורת והייתה קצינת מרפאה בב"ח בחיפה.

אל ים היה שחיין מקצועי, סיים קורס מדריכי שחייה בהצטיינות והדריך במשך ארבע שנים. בנוסף, את זמנו הפנוי בילה בעיקר בטיולים ובהתנדבות בתנועת הנוער "נועם" ששייכת לתנועה הקונסרבטיבית. "מאז ומתמיד חלמתי להמשיך את המסורת ולהיות חובל, והיום אני מגשים את החלום שלי" הוא מספר בהתרגשות.

על הקורס הוא מוסיף: "התקופה הזאת היא כמו רכיבה על אופניים. אם קל לך, זה סימן שאתה בירידה, ואם קשה לך אתה יודע שאתה בכיוון הנכון, אתה בעלייה".

יעל סלע (21) תשרת באח"י קשת במגמת שייט. היא אחת מתוך תשע חובלות שסיימו את הקורס. זהו מספר שיא של כל הזמנים, שכן עד כה המספר הגבוה ביותר של נשים שסיימו קורס חובלים היה שלוש בלבד.

בתיכון יעל למדה בבית ספר "המשותף" והרחיבה ערבית וביולוגיה. בזמנה הפנוי הספיקה יעל להשתתף בתחרויות שיט, גלישה וסאפ, ואף הדריכה ילדים בכיתות ב' וג' כארבע שנים בבית ספר לשיט, גלישת גלים ומפרשיות רוח. בנוסף, יעל רקדה באופן מקצועי כעשר שנים.

בין היתר, הספיקה יעל להתנדב בשנות התיכון בתנועת הנוער "בני המושבים", והמשיכה לשנת שירות ב"זיו נעורים", במסגרתה התנדבה עם נוער בסיכון, הדריכה אותם בנושאי שיט וגלישה, ואפילו הצליחה לשלב אימוני כושר קרבי כהכנה לצבא.

כפי שניתן להבין, למשפחת סלע הים זורם בדם. מאז ומתמיד יעל חלמה להיות חובלת ולהמשיך את דרכם של אביה שהיה חובל גם הוא, ושל דוד שלה, ששירת כחובל ונפל במהלך המערכה ברצועת הביטחון. "חוויתי את השירות בחובלים משתי הזוויות, גם כמביטה מבחוץ, וגם כצוערת בקורס, וזה מדהים. אני זוכה להמשיך את המסורת ולעשות את סבא וסבתא שלי גאים".

היא ממשיכה לספר בהתרגשות: "התפקיד הזה הוא כל מה שרציתי. הוא החיבור בין השכלה ולמידה, מבצעיות ולוחמה, פיקוד וחיבור אמיתי לים. מאז ומתמיד להיות חובלת היה החלום שלי, זה הרגע בו החלום הופך למציאות", היא מסכמת בעיניים בורקות.

שנתיים וארבעה חודשים של קורס יוקרתי 

קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.

בקורס חובלים 144 הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים.

// צילומים: דובר צה"ל

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן