Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שישי אישי ● אחרי האקזיט, אלון ארבץ מאור עקיבא משיק ספר חדש על תעשיית הסייבר ורץ לסטארט אפ הבא

שישי אישי ● אחרי האקזיט, אלון ארבץ מאור עקיבא משיק ספר חדש על תעשיית הסייבר ורץ לסטארט אפ הבא

מתי הוא הכי מאושר, מדוע בזבוז זמן הוא הדבר שהכי מפחיד אותו ואיך שומרים על אורח החיים של לפני האקזיט - גם אחריו? | אלון ארבץ מגיע לשישי אישי
אלון ארבץ, תושב אור עקיבא. נשוי לסמדר ואב לארבעה. גדל ברעננה ולמד באמי״ת כפר בתיה. לאחר התיכון למד שנתיים בישיבת ההסדר בירוחם ולאחר מכן התגייס למסלול ״אגוז״. זמן קצת לאחר תחילת המסלול נפגעה שמיעתו ועבר ל-8200 – שם נחשף והתאהב בעולם הסייבר. לאחר הצבא למד שנה נוספת בישיבת עתניאל, ואז החל לימודי משפטים וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב. מהר מאד הבין שלימודים פחות מתאימים לו והחל בקריירת יזמות. המיזם הראשון שלו היה עמותה בשם ״כנפי כסף״ לחינוך פיננסי לצעירים ונוער. לאחר מכן הקים את ״סייבר סקול״ – חברה ללימודי סייבר לנוער. לאחר שמכר אותה הקים את ״אינטסייטס״ – סטארטאפ בתחום הסייבר. לאחר עבודה אינטנסיבית של 6 שנים, נמכר הסטארטאפ לחברת סייבר אמריקאית, מה שנקרא ״אקזיט״. מאז האקזיט כתב את הספר ״ההגנה הטובה ביותר״ על תעשיית הסייבר הישראלית שהתפרסם לאחרונה. בחודש האחרון הספיק להקים סטארטאפ חדש שעוזר לארגונים לנהל את העלויות של תשתיות הענן שלהם.

מהו הזיכרון הכי מוקדם שלך?
יום כיף עם המשפחה בבריכת גורדון בתל אביב, ואותי הולך לשחק מתחת למזרקה בצורה של מזרקה אדומה בצורת פטרייה. הזיכרון המשמעותי הראשון שלי הוא זכייה במקום ראשון בחידון חנוכה הבית ספרי שבסופו קיבלתי במתנה סט של תלמוד בבלי. אירוע מרגש שגם עזר לי לבנות את האמונה שלי בעצמי וביכולות שלי.

מתי היית הכי מאושר?
כל לילה כשאני מניח את הראש על הכרית ומודה לאלוהים על המשפחה שלי והזכות שנפלה בחלקי לעשות דברים משמעותיים בעולם, כמו להקים סטארטאפים, להעסיק עובדים ולקדם יוזמות חברתיות.

מה גורם לך שמחה?
לראות את הילדים שלי לומדים דברים חדשים ולהוציא לפועל יוזמות שאני יודע שלא היו באות לעולם בלעדיי.

מהו הפחד הכי גדול שלך?
ברמה האישית – בזבוז זמן. אני מרגיש שהזמן הוא הנכס הכי גדול שלנו, אך קיבלנו כמות מוגבלת ממנו. זה אומר שצריך לנצל אותו כמה שיותר כדי להוסיף טוב בעולם, והפחד הוא שאני אפספס ולא אנצל אותו כראוי. ברמה הלאומית – אני מאד פוחד שהקרע בעם וחוסר האחדות, יקחו את המדינה למטה. בסוף בנינו פה מדינה נהדרת ולא הייתי רוצה לראות אותה מידרדרת. מבחינתי הכל בידיים שלנו.

// בערב ההשקה לספר “ההגנה הטובה ביותר”. מימין: ארבץ. צילומים: באדיבות ארבץ 

איפה אתה נוהג לבלות?
לא נוהג לבלות יותר מדי. אני משתדל להשקיע את מירב זמני במשפחה וביוזמות שונות, בהחלט שריטה קלה. אני כן משחק כמעט בכל יום משחק שחמט קצר באינטרנט. כשהייתי ילד הייתי מתאמן הרבה ומתחרה בכל מיני מסגרות וכך רכשתי את האהבה למשחק. מאז זה נשאר כתחביב קטן שאני כמעט לא מוותר עליו.

מהי אור עקיבא בשבילך?
אני לא אשכח את היום שבו באנו להסתכל על דירות באור עקיבא. איך שנכנסתי לבניין שרצינו לשכור בו דירה, כל אחד פנה אלי והתעניין בשלומי. ישר הרגשתי שיש פה יחס מאד חם כלפי אנשים. לפני אור עקיבא גרתי ברעננה ושם יש יותר ריחוק בין אנשים. באור עקיבא, גם כלפי אדם זר, יש הרבה פתיחות ורצון לעזור. מבחינתי, אור עקיבא זה אנשים חמים ששווה לעבור בשבילם לעיר.

“היה חשוב לי לא לשנות את אורח החיים. אני רואה חשיבות מאד גדולה בערכים של צניעות ומעדיף שהילדים שלי יגדלו ויתחנכו כמו כל ילד אחר”

הספר “ההגנה הטובה ביותר”.
האמת שתמיד היה לי חלום לכתוב ספר, כנראה מאז שהגעתי לתיכון והתחלתי לקרוא ספרי עיון. בערב ההשקה של הספר פנה אלי גל גנוט, חבר יקר שעבד אצלי בסטארטאפ, ואמר לי: ״אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל לפני כמה שנים עשינו סדנה של הגשמת חלומות, ואתה רשמת שהחלום שלך זה לכתוב ספר. מדהים שהצלחת להגשים את זה״. האמת שלא זכרתי את זה בכלל, אבל זה מראה שתמיד היה לי את החלום הזה והוא רק חיכה להזדמנות לפרוץ החוצה.
לאחר שמכרתי את הסטארטאפ שלי, מפלס הלחץ קצת ירד והתחלתי לחשוב מה אני יכול לעשות בשעות הפנאי שלי. באותו הזמן חבר מהעבר התמנה להיות עורך ראשי בהוצאת הספרים ״סלע מאיר״. התחלנו לגלגל את הרעיון של לכתוב ספר על תעשיית הסייבר הישראלית. מבחינתי זו היתה הזדמנות לחשוף ציבור רחב לתעשיית הסייבר, וגם סוג של הכרת תודה על התרומה של כל האנשים שמרכיבים את התעשייה ועזרו לי להגיע להצלחה האישית שלי.

הכתיבה בשבילי.
אני חייב להודות שאני לא אוהב לכתוב. אני בן אדם שאוהב להיות כל הזמן בעשייה, ובשבילי לשבת ולהתרכז בכתיבה זמן ממושך זו משימה קשה ולא מהנה במיוחד. מבחינתי הכתיבה היא כלי מאד חזק להעביר מסרים לעולם, ומפה אני שואב את המוטיבציה לשבת ולכתוב. לא יכול לדמיין את עצמי כותב להנאתי כי אני פשוט לא נהנה מזה. בגלל זה התחלתי לכתוב רק כשהרגשתי שיש לי מסרים חשובים להעביר לעולם, והבנתי כמה זה חשוב שעוד הרבה אנשים ייחשפו לתעשיית הסייבר וישאפו להצטרף אליה.

תעשיית הסייבר הישראלית.
ראשית מדובר בפלא. איך מדינה קטנה כמו ישראל הפכה להיות המובילה העולמית בתחום. מבחינתי זה פשוט מרתק להבין איך זה קרה. מעבר לכך, מדובר בתעשייה דינמית ומלאה בחדשנות ולכן מאוד מעניין לעבוד בה. מי שעובד בתחום יכול גם למצוא בו המון משמעות כיוון שהוא עוזר להגן על אנשים וארגונים בכל העולם מפני פושעים שרוצים לפרוץ אליהם ולגנוב להם מידע. בנוסף, החברות בתעשייה מאד מצליחות ולכן השכר והתנאים הנלווים מאד טובים. מהסיבות האלו חשוב מאוד שאנשים יכירו את תעשיית הסייבר ויכוונו את עצמם או את הילדים שלהם לתחום. מספיק שהורה אחד ישלח את הילד שלו ללמוד מחשבים או סייבר ויפתח בפניו את האופציה להשתלב בתעשיית הסייבר, ואני עשיתי את שלי.

האקזיט והחיים שאחרי.
החיים שלי לא השתנו יותר מדי. אורח החיים ורמת החיים נשארו בערך אותו הדבר. גם מאד היה חשוב לי לא לשנות את אורח החיים. אני רואה חשיבות מאד גדולה בערכים של צניעות ומעדיף שהילדים שלי יגדלו ויתחנכו כמו כל ילד אחר.

 


מעוניינים לשתף אותנו במקום האישי שלכם? יש לכם תובנות שתרצו לחלוק עם כולם? מוזמנים להשתתף במדור שלנו “שישי-אישי”. לפניות: [email protected]

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן