Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ראשי אלונה, בנימינה וזכרון יעקב פנו לסגן שר הביטחון: עצור את אימוני צה”ל המתוכננים בהר חורשן

ראשי אלונה, בנימינה וזכרון יעקב פנו לסגן שר הביטחון: עצור את אימוני צה”ל המתוכננים בהר חורשן

הפרסומים אודות כוונת צה"ל לקיים פעמיים בשנה אימונים בהר חורשן הקפיצה את ראשי המושבות הסמוכות - אלונה, זכרון יעקב ובנימינה * בפנייה לאלון שוסטר נכתב: "פונים אליך בבקשה למנוע כוונה זו שתגרום נזק רב ובלתי הפיך לסביבה" * נכון לעכשיו הרעיון להצבת התותחים כנראה יוקפא

אחרי שנחשף כי צה”ל מתכנן פעילות צבאית ושגרת אימונים בהר חורשן שליד זכרון יעקב, מה שעלול לפגוע אנושות באזורי טבע במקום, פנו ראשי הרשויות של אלונה, בנימינה-גבעת עדה וזכרון יעקב אל סגן שר הביטחון אלון שוסטר, בבקשה כי יתערב וימנע את האימונים על ההר.
על ההר ישנם בתי גידול טבעיים לחיות שונות, צמחים, עצים וטבע פראי באחד האזורים הטבעיים היפים בארץ. כמו כן, באזור מטיילים מבקרים כל הזמן, ובמקום מצויים “סינגלים” – שבילי אופניים שנועדו לרכיבה בחיק הטבע.

‏”אני פונה אליך לאחר שבחלק משטח אלונה מצויה שמורת הר חורשן וכיו”ר ‏מנהלת פארק אלונה הכולל 32 אלף דונם, חבל ארץ יפהפה המצוי בין מוא”ז אלונה וכביש ‏70″, כתב לסגן השר אריה שרון, ראש מועצה אזורית אלונה. “במנהלת הפארק חברים בעלי העניין: מועצה מקומית זכרון יעקב, מועצות אזוריות חוף ‏כרמל, מגידו ואלונה, רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל”.

ראש המועצה הוסיף: ‏”הובא לידיעתנו, באופן מקרי ובדרכים לא דרכים, כי לצה”ל תכנית לקיים בקרוב מאד, בקרבה ‏רבה לישובים, שגרת אימונים אשר תכלול הצבת שלושה תותחי 155 מ”מ בדרום הר חורשן, ‏סמוך למושב עמיקם, אשר יירו פגזים לשטח אש הנמצא צפונית משם, מעבר לכביש מספר 70. ‏התותחים יוצבו פעמיים בשנה למשך כחודשיים, כשהמועד הקרוב הוא בחודש זה- מרץ.

הר חורשן. סכנת התלקחות | צילומים: MathKnight, ויקיפדיה

“קשה לי למצוא מלים לתאר עד כמה מצב זה סוריאליסטי. ירי פגזים מעל לאחד האזורים ‏השמורים בארץ. בו מצויים בכל עת רוכבי אופניים רבים (ביום ובלילה). יגרום לנזק סביבתי ‏חמור בכל הקשור להריסת שטחים בעלי ערכי טבע רבים, יהווה מפגע רעש ניכר ויעמיד ‏בסכנה את תפקודו של בית גידול ייחודי זה שהוא בעל ערכיות גבוהה ובין האחרונים שנותרו ‏במרחב שבין רמת הנדיב למרחב הביוספרי מגידו. במיוחד מהווה מהלך זה פגיעה בחיות בר ‏מוגנות שהשמורה היא בית הגידול שלהן, בראשן אוכלוסיית הצבאים שאנו כה עמלים על ‏שימורה”.

שרון הוסיף כי הצבת התותחים ושגרת אימונים בהר, עלולה להוביל לשריפות ענק, במה שיזכיר את השריפה העצומה בכרמל לפני למעלה מעשור. “כאילו לא למדנו כלום מאסון הכרמל”, הוסיף,‏” ‏כיו”ר מנהלת הפארק, אני מוחה על דרך פעולה זו שנעשתה במחשכים, ונודעה לנו ממש ‏במקרה (יום א’ בשבוע זה). ללא תהליך נאות של עדכון ובדיקת רגישותו הגבוהה של השטח ‏המדובר, המחייבת התייחסות בהתאם. ‏ ‏אני פונה אליך בבקשה למנוע כוונה זו שתגרום נזק רב ובלתי הפיך לסביבה, לטבע והפרעה ‏קשה לתושבי הישובים בסביבה לרבות ילדים שיכנסו ל”סטרס” כתוצאה מההדים העזים של ‏הפגזים. לעמדתי זו שותפים גם ראשי הישובים הסמוכים, זיו דשא ראש מועצת זכרון ‏יעקב ואיתי וייסברג ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, המביעים גם הם התנגדות נחרצת ‏למהלך בלתי נתפס זה, וחרדים לפגיעה הקשה בטבע ובתושבים”.

אתמול בערב הודיע שרון כי ‏משרד הבטחון קיבל את הפנייה והכוונה להציב תותחי  155 מ”מ במרחב שמורת הר חורשן “הוכנסה להקפאה”. באלונה הבטיחו להמשיך ולעדכן.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן