כבר שבוע: בעיות אבטחה בכניסות לבתי ספר באור עקיבא; אנשי צוות מקבלים את התלמידים

בעיריית אור עקיבא מציינים כי ישנה מצוקה ארצית לכל חברות האבטחה בגיוס מאבטחים מוסמכים למוסדות החינוך. בהנהגת ההורים העירוני דורשים כי הנושא יטופל

מספר מוסדות חינוך באור עקיבא מתנהלים מזה כשבוע ללא מאבטח בחלק מהימים בכניסה לשערי המוסד החינוכי. הסיבה על פי העירייה: מחסור בכוח אדם בחברות האבטחה. נודע כי בחלק מבתי הספר הורים לא ידעו על העדר מאבטח בכניסה. בין היתר מדובר בבתי הספר אור שלום, עציון, חטיבת אמי"ת עתידים ורוטשילד. בחלק מבתי הספר חזרו השומרים לסירוגין. 

הנהגת ההורים העירונית ביצעה מספר פניות לעיריית אור עקיבא בנושא בדרישה לקבל נוהל מסודר המאושר על ידי המשטרה להפעלת מוסדות החינוך בנושא האבטחה. בנוסף, בהנהגה טוענים כי מבדיקה שעשו אין בעיה כלל ארצית במאבטחים במוסדות חינוך ברחבי הארץ, אולם הנושא לא אושר על ידי גורם רשמי.

בהנהגת ההורים מוסרים כי "חמור עוד יותר שבחלק מבתי הספר לא יידעו את ההורים על העדר אבטחה במוסד".

מתחם בית ספר אור שלום. צילום ארכיון 

בעיריית אור עקיבא מסבירים הבוקר כי ישנה מצוקה ארצית לכל חברות האבטחה בגיוס מאבטחים מוסמכים למוסדות החינוך. "חברת האבטחה הציבה בודקים בטחוניים במקום מאבטחי מוסדות חינוך מוסמכים על פי דרישות משטרת ישראל. הנושא בטיפול משפטי ותפעולי של העירייה מול הגורמים הרלוונטים", נמסר מהעירייה.

"לעת עתה, אגף הביטחון בעיירייה העמיד את מחלקת השיטור העירוני והפיקוח לטובת ביצוע המשימה. ניידת מוסדות חינוך מסיירת בין בתי הספר, סגן קב"ט מוסודות החינוך מבצע כל בוקר סיור בשטח טרם פתיחת המוסדות לתלמידים.

"בנוסף, אגף השיטור העירוני והביטחון הונחה על ידי מ"מ ראש העיר מר אלי אנקונינה, לתגבר בנוכחות שוטרים ופקחים את המוסדות המדוברים עד לפתירת הבעיה באופן סופי", נמסר.

בימים האחרונים ציינו בעירייה עוד כי כרגע ישנה אבטחה מדלגת במוסדות סמוכים: חנה סנש עם חטיבת הביניים אמי"ת עתידים; אמי"ת נתיבות דרור עם בית ספר רוטשילד; ואולפנית אמ"ית עם בית ספר עציון. בפועל, במהלך היום האבטחה מדלגת דרך השער המפריד בין המוסדות ומבוצעות סריקות. במוסדות הלא מאויישים, ניידת שיטור ואגף הביטחון נמצאים בתדירות גבוהה.

"הורים יקרים, החל מאתמול בבוקר, ביה"ס פועל ללא מאבטח", נכתב בהודעה שנשלחה להורי בית ספר רוטשילד בשבוע שעבר. "לאור ההחלטה לפיה לא יוצבו בודקים ביטחוניים בעמדות בית הספר בעיר בעקבות החלטה של משטרת ישראל חטיבת האבטחה, ביה"ס פועל על פי חוזר מנכ"ל ומציב איש צוות המוסד שמקבל את הילדים בבוקר.

"השער יינעל בסיום כניסת התלמידים ויישאר נעול בכל מהלך שעות הפעילות עד לסיום יום הלימודים ושחרור התלמידים. תתאפשר כניסת הורים רק למי שקבעו פגישה מראש. שחף הקב"ט הרשותי של מוסדות החינוך, פועל למציאת מענה ראוי".

זו לא הפעם הראשונה בשבועות האחרונים בה מופסקת אבטחה של מוסדות החינוך בעיר. בחודש אוקטובר נודע כי במספר בתי ספר לא הוצבו מאבטחים למשך מספר ימים. עד למציאת פתרון – הוצבו בנות שירות או צוות מטעם בתי הספר כדי לקבל את פני התלמידים.

/ עדכון ראשון: 5.1.2022

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן