Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

על רקע הזיהום החמור בנחל אלכסנדר: התקדמות בהקמת מתקן טיהור שפכים חדש בנחל

ברשות המים מבטיחים: מתקן הטיהור החדש יתחיל לפעול כבר בראשית 2025 * ראשת המועצה האזורית עמק חפר ד"ר גלית שאול: "במקביל להקמת המט"ש החדש, חייבים לתקצב תוכנית תחזוקה מקיפה למתקן הקיים"

בעקבות פעילות אינטנסיבית של המועצה האזורית עמק חפר מול גורמי המדינה ורשות המים, ולאחר שנים רבות של קיפאון בנושא – התחייבו באוצר וברשות המים לתקצב ולקדם את הקמת מתקן הטיהור החדש באופן במהירות.

בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לפני כשבועיים אמר חיים בורובסקי, נציג אגף התקציבים באוצר: “יימצאו מקורות מימון… יהיה זכיין (להקמת המט”ש) ברבעון הראשון של 2023. בשנתיים האחרונות נרתמנו לפרויקט הזה במלוא הכוח. אני מבין את הכעס והתסכול. ברמה האישית והארגונית אף אחד לא מתכוון למרוח ולא למסמס”.

האוצר אף התחייב כי יתוקצבו בזמן הקרוב כ-30 מיליון ש”ח, הנדרשים להזמנת ציוד הכרחי ותחילת עבודות ההכנה למט”ש. בראיון לרדיו בשבוע שעבר, הצהיר זאב אחיפז, המשנה למנהל רשות המים, כי מתקן טיהור שפכים חדש בנחל אלכסנדר עתיד להתחיל לפעול בתחילת שנת 2025.

צילום: המועצה האזורית עמק חפר

מתקן הטיהור הקיים הוקם לפני כ-20 שנים, תוכנן לפעול במשך 5 שנים בלבד ולטפל בהזרמת שפכים של כ-6,000 קוב ביממה. בפועל, כנגד כל ההמלצות והתכניות, המתקן הזמני פועל עד היום ונאלץ להתמודד עם עליה דרמטית בהזרמת השפכים – העומדת על למעלה מ-30 אלף קוב ביממה. המט”ש הישן והזמני שפועל עד היום – קורס חדשות לבקרים כי אינו יכול לשאת את הקיבולת הנדרשת ממנו.

ראש המועצה ד”ר גלית שאול וסגנה חיזקי סיבק, העומד בראש מנהלת נחל אלכסנדר, כתבו בשבוע שעבר לרם בלינקוב, מנכ”ל משרד האוצר: “מדובר בפיגוע אקולוגי מתמשך מצד הרש”פ כנגד תושבות ותושבי מדינת ישראל ומועצה אזורית עמק חפר, אשר יוצר סכנה בריאותית וסביבתית חמורה ביותר המתרחשת בימים אלה שוב וידועה לכל הגורמים העוסקים בנושא בשגרה ובחירום.

“לפיכך, אבקש את התערבותך ומעורבותך הישירה בהאצת האישורים הנדרשים להקמת המט”ש החדש כפי שסוכמו מול אנשי משרדך, לרבות מתן האישור הנדרש לפרסום מכרז DDBOT. במקביל, יש לתקצב באופן בהול וללא כל קשר להקמת המט”ש החדש – תכנית תחזוקה מקיפה למתקן הקיים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן