Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יום כיף בפרדס חנה-כרכור – שהצליחה להפתיע אותנו

ארוחת בוקר, קפה טוב, אורוות האמנים, מוצרי טיפוח טבעיים, חנות יד שנייה והאלון הבודד כמובן. העיתונאית, הבלוגרית והסופרת עדי ארצי שלו ביקרה במספר תחנות בדרך של פרדס חנה-כרכור וחזרה עם המלצות והרבה אנרגיות חיוביות

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג שלי, אתם כבר יודעים שאני אוהבת לארגן ימי כייף, ואז גם להציע לקוראיי רעיונות שווים לימים שכאלה. אז הפעם השראה לחברות שמאסו מתל אביב או ירושלים ורוצות לשלב טבע, אומנות וקולינריה בכמה שעות שמחות. פרדס חנה-כרכור. כן, כן, מה אומרות? קחו יום חופש ותפרגנו לעצמכן זמן איכות. מוכנות? מתחילות!

תחנה ראשונה: ארוחת בוקר ברחוב המייסדים
בכל מושבה יש רחוב ראשי אחד עם חנויות, בתי קפה וצרכנייה קטנה. בהרבה מהם, אגב, שמו של הרחוב הוא “המייסדים”, (כנראה שהמייסדים של פעם לא ניחנו ביותר מדי יצירתיות), רוצים דוגמא? תוכלו למצוא את רחוב המייסדים כרחוב ראשי במקומות כמו בנימינה, אבן יהודה, זיכרון יעקב ופרדס חנה. אז החלטנו לפתוח את הבוקר שלנו, ברחוב ה”מייסדים” בלב ליבה של המושבה. מצאנו שם כמה בתי קפה מעניינים, בחרנו הפעם לשבת ב”סולם – קפה. אוכל. אומנות מקומית”.

למקום יש סיפור מעניין, משפחתי ומיוחד, לפני 25 שנים חלמו ליאור (שף של הולידיי אין ים המלח) ודורון (אמנית בוגרת בצלאל) להקים בית קפה קטן עם חיבור בין אוכל לאמנות.
היום הם מתפעלים את המקום יחד עם ילדיהם. כל בני המשפחה מבשלים, מנהלים, ממלצרים ויוצרים צלחות. אכן, את כלי האוכל שבהם מוגשות המנות יוצרת בעבודת יד על אבניים האם דורון דהן בשיתוף פעולה עם דרור פרבדה תלמיד וקדר. במסעדה מוצגות גם יצירות ועבודות פיסול (הניתנות לרכישה במקום) של תלמידי בית הספר לאמנות “הסולם” שנמצא בא.ת. פרדס -חנה ליד הרכבת.

אז הזמנו לנו ארוחת בוקר טבעונית וציורית (אתם יודעים, כזו שממרח החצילים מרוח בה על פלטה בשליכטה פוטוגנית והסלק נח בסגול ססגוני במרכז). ביקשנו גם סלט צבעוני שהגיע עם לחם טעים בכמות נדיבה. בכל ביס ממש יכולנו להרגיש את חומרי הגלם הטריים, ונהנינו מאוד מהישיבה הרגועה והנינוחה במקום.

// הסולם, ארוחת בוקר יצירתית

תחנה שניה: האלון הבודד של פרדס חנה
במרחק הליכה של רבע שעה (אפשר גם לנסוע חמש דקות, אצלנו היה יום יפה אז החלטנו ללכת ברגל כדי לעכל טוב יותר את כל מה שאכלנו). האלון נמצא על ראש גבעה סמוך לשלט שמורה על שביל סובב פרכו”ר. הולכים כמה דקות בתוך שדות ירוקים, ומנחשים מה הגידולים שאנחנו רואים עד שמגיעים לאלון גדול על ראש הגבעה, ולא כל כך בודד האמת, על פי שרידי המדורה שהשאירו למרגלותיו נערי ונערות האזור.

תחנה שלישית: קפה, מוצרי טיפוח טבעיים ועוד קפה
בדרך חזרה נתקלנו בשלושה מקומות חמודים, וחשנו שלמרות שהלכנו יותר משציפינו זה היה שווה את זה. לבנדר, חנות מפעל וסדנאות לקוסמטיקה טבעית ועגלת קפה “קפה נעורים”, שמציעה משקאות, מגוון כרירים ועוגיות ואווירה כייפית (רק שימו לב שנסגרת כל יום באחת). גובלים בשדה ונמצאים ברחוב הנעורים 45.
חלפנו בדרכנו גם על קפה “קפה ויעל” שנראה כמו מקום חמוד באווירת רגועה עם רהיטים יד שניה שהזכירו לי בעיצוב את שוק הפשפשים היפואי.
החלה להתגנב לליבי המחשבה שפרדס חנה המנומנמת היא אולי מעצמת בתי קפה חמודים – קצת קופאין וכל אחת מתעוררת. החשד התאמת בתחנה הבאה.

תחנה רביעית: נוני ופורטונה – חנות יד שניה, וינטג’ קפה ופינוקים
בחצר ישבו על השולחנות סועדים רבים, בעיקר אימהות וילדים שחלקו קפה, שוקו ומאפה. בפנים נגלה עולם צבעוני, מסעיר ונוסטלגי. הקירות היו מלאים מהרצפה ועד התיקרה בפרטי נוי עתיקים, משעשעים, מקסימים. תוכלו לרכוש סיכות ראש מקסימות, בגדים או אקססוריז לבית. בירכתי החנות נמצא מטבח בית הקפה.  ואגב, מאה מטרים מהמקום הזה היה עוד בית קפה. מבינים למה התכוונתי?

תחנה חמישית: אורוות האומנים בפרדס חנה
באורוות סוסים ישנות פתחו מתחם של חנויות אומנים, בתי קפה ומסעדות. האווירה קלילה ושנטית, כיאה לפרדס חנה, ויש למקום קסם אמיתי. בתי הקפה והמסעדות עמוסים בסועדים גם ביום רביעי רגיל בצהריים, וממש נעים להסתובב במקום.

תחנה שישית: ארוחת צהריים במחתרת התאילנדית
מעבר לכביש שוכנת מסעדה תאילנדית. בדרך אליה עוברים בשביל עץ מפותל שלכל ארכו גדלים עלים ירוקים, חסות ועוד צמחים שקיוויתי שימצאו לעצמם מקום בצלחת שלי. ברגע שנכנסנו לחלל המקום הנחיריים התמלאו בריחות משכרים של תבלינים מדוייקים. לא המונוסודיום גלוטומט שכישראלים התרגלנו אליו במסעדות סיניות תאילנדיות של פעם, כאן מדובר בדבר האמיתי. כל מנה שהזמנו נצבעה בצבעים עזים, הירקות היו טריים וקרנצ’יים וככל הנראה באמת נקטפו באותו יום מהחצר.

משהו לדעת: המקום פתוח רק בין ראשון לחמישי, והמחירים מעט יקרים למנות לא גדולות ובכל זאת, הרגשתי שזה היה שווה.

תחנה שביעית: לקינוח כנאפה בכנאפיסימו
חזרנו לאוטו שהושאר בחנייה של אורוות האומנים ולא יכולנו לעמוד בפיתוי. ממחר דיאטה, או שלא. הוגש לנו כנאפה טרי שחומם בשבילנו, כתום במידה הנכונה (והלא זרחנית) עם גלידת עיזים. קפה שחור קטן בצד, ואפשר לחזור הביתה.

תחנת בונוס: הפתעה לחובבי אומנות רחוב
למי שחובב אומנות רחוב או אולי זבל פוטוגני, תחליטו אתם, תחכה לכם הפתעה מגניבה ברחוב נבטים (כרכור) על רקע שדות ירוקים ושמיים כחולים. תציצו בסטורי שלי כדי לקבל רמז 😊 ותשארו לעקוב אחרי תכנים שעולים בזמן אמת! עוד מקומות נחמדים ששווה לבקר בהם בפרדס חנה: שוק האומנים ומסעדה איטלקית שווה עם קינוח גונב הצגה שפעם סיקרתי. והשיר השבוע מוקדש לתושבי פרדס חנה הכבר לא כל כך מנומנמת:

המלצתי לכם על מקומות נפלאים לעצור בהם לקפה, ותמיד אשמח לשתות יחד איתכם. אם מתחשק לכם לפרגן לי ולבלוג, כדי שאמשיך לכתוב תכנים עם מלא אנרגיה – מוזמנים לתת כאן טיפ של 5$ – כוס קפה אחת!  תודה! נו, עשיתי לכם חשק? קחו חברה טובה וחזרו לכתוב לי בתגובות איך היה! רוצות שאעזור לכן לתכנן יום כייף עם חברות טובות, כתבו לי 😊


מתוך הבלוג: CHICK LIST, מאת עדי ארצי שלו, עיתונאית, בלוגרית וסופרת. אוהבת לצאת להרפתקאות, נהנת לכתוב, וממש כאן משלבת בין השניים. נראה לי שסך הכל החיים יפים אם יש זמן להבחין בזה. פה אנסה בכל יום מחדש. נשואה לתום המקסים ואמא לאילה הנפלאה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מתנ”ס אור עקיבא יוצא לדרך עם הנהלה חדשה; איציק ניסימי יחליף את עו”ד שלום שבתאי

הוועד המנהל יורכב מהיו”ר, חבר מועצת העיר איציק נסימי, חברת מועצת העיר הילה לוי, עובדת העירייה לי אלבז ונציגי הציבור שבחרו חברי מועצת העיר, עינב חזן ואלעד מלכה. בנוסף אליהם, ייבחרו עוד נציגי ציבור וחברי החברה למתנ”סים באסיפת הוועד המנהל

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן