Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר שהוסגר מרומניה: מאסר בפועל לבעל בית הספר לנהיגה המוכר מקיסריה איציק אברהם

לאחר שהוסגר מרומניה: מאסר בפועל לבעל בית הספר לנהיגה המוכר מקיסריה איציק אברהם

במאי 2016 הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד אברהם בגין השמטת הכנסות בסכום כולל של כ-22.5 מיליון ₪ הנובעים מהכנסות של רשת "איציק אברהם" בשנים 2007-2013 * כך עבדה השיטה שלו להעלמת המס

6 שנים אחרי שנמלט לרומניה והוסגר לישראל, נגזר (29.8) עונש מאסר בפועל לאיציק אברהם, בעל רשת בתי ספר לנהיגה בעבר, שהואשם בהעלמות מס של מיליוני שקלים. אברהם נמלט מהארץ ביוני 2016, זמן קצר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בשורה של עבירות על פקודת מס הכנסה.

במשך תקופה ארוכה, ניהל משרד המשפטים הליכי הסגרה בעניינו דרך האינטרפול, לאחר שאותר על ידי נציג המשטרה ברומניה. בחודש מרץ האחרון הובא לארץ בליווי של שני חוקרים מפקיד שומה חקירות חיפה והצפון, אשר ניהל את החקירה בעניינו. עם הגעתו לארץ, כאמור, הובא בפני שופט שהאריך את מעצרו.

// נהג ברכב. אילוסטרציה, המחשה. צילום: פיקסאביי

מגזר הדין עולה כי אברהם, תושב קיסריה, שימש כמנהל רשת בתי ספר ללימודי נהיגה שהחזיקה 14 סניפים ברחבי הארץ (בין היתר באזור חדרה), בין השנים 2007-2013 ביצע במסגרת תפקידו שורת עבירות לפי פקודת מס הכנסה. במאי 2016 הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד אברהם בגין השמטת הכנסות בסכום כולל של כ-22.5 מיליון ₪ הנובעים מהכנסות של רשת “איציק אברהם” באותן השנים.

על פי כתב האישום שהוגש, אברהם ניהל את רשת בתי הספר שבבעלותו באמצעות שתי תוכנות מחשב נפרדות על מנת לבצע את העבירות. האחת, “סיוון”, שימשה לרישום ההכנסות שלא דווחו למס הכנסה, והשנייה, “חשבשבת”, שימשה בין היתר כבסיס לדיווחיו למס הכנסה. ההכנסות הלא-מדווחות אף לא נרשמו בספרי הנהלת החשבונות של הרשת וברשומות החשבונאיות. בתוכנה השנייה נרשמו הכנסות שהושמטו מהספרים בסך מצטבר של כ-15 מיליון ש”ח שלא דווחו כלל.

בנוסף, הואשם אברהם כי לאורך השנים שילם ל-15 ממורי הנהיגה שהעסיק שכר נוסף על זה שנרשם בתלוש השכר שלהם. בגין שכר זה, ששולם במזומן, לא ניכה הנאשם מס במקור ולא דיווח לרשויות המס.

כמו כן הואשם אברהם כי הסווה את היקף נכסיו האמיתי באמצעות מגוון פעולות לא חוקיות. על פי כתב האישום הגיש אברהם הצהרת הון שלפיה לווה מאמו סכום של 1.5 מיליון ש”ח. לפי כתב האישום, הצהרה זו אינה נכונה ומדובר בניסיון להסוות את העובדה כי מדובר בכספים של הנאשם. עוד מצוין בכתב האישום כי בשנת 2010 רכש אברהם מקרקעין בקיבוץ מרחביה בסכום של כ-609 אלף ₪, אותם רשם על שם אמו על מנת להסוות את הרכישה, אשר עליה לא הצהיר בהצהרת ההון שלו.

סגן הנשיא השופט נעמן אדריס מבית משפט השלום בנצרת הטיל על אברהם 24 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 150,000 ₪. לדבריו: “המתואר מלמד על התנהלות אקטיבית, מתוכננת, מתוחכמת, קלה לביצוע וקשה לאיתור, אשר בוצעה על ידי הנאשם באופן סדרתי ושיטתי במהלך שנים רבות, וגרמה נזק עצום לקופה הציבורית, כמו גם לשאר הערכים המוגנים”.  התיק נוהל על ידי עו”ד שרית מזרחי מפרקליטות מחוז צפון בעקבות חקירה של פקיד שומה חקירות חיפה והצפון.

עדכון ראשון: 30.3.22, 21:17

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן