Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

יעשה “בלאגן”? הנבל הראשון הגיע לחדרה

יעשה “בלאגן”? הנבל הראשון הגיע לחדרה

מזל טוב! גם לחדרה יש נבל: בזכות הירתמות של תושב העיר, בנימין בולק, שהגשים את חלומו של מנהל הקונסרבטוריון טופיק מרום, הגיע לעיר הנבל הראשון ובשנה הקרובה תיפתח כיתת נבל הראשונה בחדרה

כלי הנגינה העתיק כל כך, שידוע גם כ”כינור דוד” המקראי, הפך לחלק בלתי נפרד מרשימת כלי הנגינה בקונסרבטוריון העירוני של חדרה. זה קרה בזכותו של תושב העיר, בנימין בולק, שהחליט לפני מספר שנים לתרום לילדים בעיר לאחר ניתוח השתלת לב שעבר בהצלחה. מאז שנת 2019 תורם ועוזר מר בולק לקונסרבטוריון להגשים חלומות.

החלום של מרום היה לפתוח כיתת נבל בקונסרבטוריון ההולך ומתפתח של העיר, ולקח לבולק בדיוק שבוע ימים להגשים לו את החלום. הוא הגיע עם חוברת כלי נגינה וביקש ממרום ומהמורה לנבל לבחור את הכלי שמתאים להם. שבוע נוסף עבר עד אשר הכלי עצמו חיכה לתלמידים בכיתת הלימוד של הקונסרבטוריון, בעלות של כ-20 אלף ש”ח.

התרומה של הנבל היא להנצחת הוריו של בולק, הדסה וארצ’י ובעבר בולק כבר תרם לקונסבטוריון כלי נגינה (כינור, חליל צד, אבוב) שהיו לו בבית ולא היה בהם שימוש. בצעירותו ניגן בולק בחצוצרה בתזמורת העירונית חדרה ומאז שמר למוזיקה פינה חמה בלב.
הנבל שייך למשפחת כלי מיתר, הוא אחד מכלי הנגינה הקדומים והעתיקים ביותר, היום הנבל הוא כלי נגינה סולני, כלי מלווה או כחלק מכלי התזמורת הסימפונית.

צילומים: דוברות עיריית חדרה

בטקס מרגש שנערך בקונסרבטוריון, במעמד יו”ר מועצת העיר ומחזיק תיק אתו”ס, הרב בן ציון נורדמן, מנהל אגף אתו”ס אלה ביאר, טופיק מרום מנהל הקונסרבטוריון, התורם בנימין בולק ובני משפחתו וכמובן תלמידי הקונסרבטוריון והמורים, הוצג הכלי החדש ונחנכה כיתת הנבל הראשונה בחדרה, שתחל לעבוד בשנה הקרובה. במהלך הטקס המרגש הנעימה בנגינה המורה לנבל יפית כהן ואילו בוגרת מחלקת פיתוח קול של הקונסרבטוריון, עדן זעפרני, שרה.

ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, הזמין ללשכתו את התורם בולק, הודה לו בשם כל תושבי העיר על התרומה ועל ההירתמות למען קידום המוזיקה בחדרה, והעניק לו שי צנוע מתנת עיריית חדרה.

טופיק מרום, מנהל הקוסבטוריון העירוני: “בדקתי לא אחת את האפשרות לפתוח כיתת נבל בקונסרבטוריון חדרה. כמו באגדות, נכנס אדם עם כובע למשרדי וסיפר לי על החלום שלו לקדם את החינוך המוזיקלי וברגע אחד חלומות מתמזגים לרצון לעשות דברים יחד. בזכות האיש היקר בנימין בולק שמגשים חלומות כבר כמה שנים לחובבי המוזיקה בעיר, וכחלק מהמדיניות ראש העיר לפתח חינוך מוזיקלי בקרב ילדי העיר, אני שמח שהחלום התגשם והשנה תפתח גם בחדרה כיתת נבל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן