Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“האהבה הישנה זו שהייתה לי” || קובי קייקוב עם אימון עסקי

הקמתם עסק אבל אתם מרגישים שנתקעתם? שמשהו לא זורם כמו שצריך? בואו נתמקד. זה חשוב לכם, וחשוב לעסק שלכם || קובי קייקוב עם היעדים שיסייעו לכם להתפתח אישית ומקצועית

המילה אהבה בדרך כלל מתקשרת לנו למילה זוגיות, משפחה, חברות, לתחביב. אבל היום אני רוצה להתייחס למילה הזאת ממקום קצת שונה, לצורך כך, דמיינו רגע שהעסק שלכם היה יכול לדבר,  ואם הוא היה מדבר אתכם, דמיינו שהוא היה שואל אתכם את השאלה הזו: את\ה עדין אוהב\ת אותי? מה הייתם עונים לו? אם הייתם צריכים להסתכל לו בעיניים ולענות לו בכנות מלאה – מה הייתה אז התשובה שלכם?

בכל הקמת עסק חייבות ללוות אתכם שתי מילים, אשר מובילות והם אלה שמניעות אותנו לפעולה.

תשוקה והחלטה

תשוקה – היא המקור לכל דבר בחיים ובמיוחד בהקמה וניהול עסק, מהרגע שהחלטנו לעסוק ולפתוח עסק בתחום מסוים. אנחנו מדמיינים את העסק, מדמיינים את המקום, הריהוט, כלי העבודה שלנו ובכלל את הלקוחות שיגיעו וירכשו מאיתנו מוצרים או יקבלו שירות.

החלטה – זו  המילה המשמעותית והתפעולית, אשר צריכה להוביל אותנו בחיים לפני שאנחנו ניגשים לבצע דבר מה, אנחנו צריכים להיות ממוקדים, לדעת ששום דבר לא יפריע לנו בדרך, הרצון להצליח כל כך חזק שאנחנו משתפים את האנשים הקרובים לנו בן\בת הזוג משפחה וחברים

על אף  שברוב המקרים  יהיה מי שינסה להוציא לנו את הרוח מהמפרשים,  אנחנו נחושים מתמיד להצליח ולא מרפים מלצעוד קדימה. עברנו  טרנספורמציה והתמקדנו במילה החלטה!!!

כאשר העסק יוצא לדרך אנחנו משקיעים בנראות, שילוט, כרטיסי ביקור, פרוספקטים, בשיווק פרסום בעיתונות, הקמת אתר אינטרנט, פליירים, כל יום עבורנו הוא עוד דרך לכבוש את המטרה בדרך אל היעד ובסופו של דבר להצליח בגדול.

חולף לו הזמן, אתם מצליחים לגייס לקוחות, לומדים גם מטעויות, הפקת לקחים, משפרים מייעלים ואז זה קורה… מניסיוני גם לי זה קרה “המשבר”. גם המשבר כמו בזוגיות, הוא ניפוץ חלומות, נפילה אל התהום ואיבוד עניין ורצון לאחוז בקיים. זה כבר לא תואם את מה שביקשנו, זה לא תואם את החזון, זה לא תואם את התכנית העסקית.

למעשה זה הרגע בו מתחילים לשאול שאלות: האם כדאי להישאר? למה לא מצליח לי? איך לא ידעתי שיש תחרות כזאת בתחום? מה עושים עכשיו? יש הלוואות, ספקים, שכירות, משכנתא, הוצאות ותשלומים שונים נוספים.

יצא לי לפגוש לא מעט בעלי עסקים שיצאו לדרך והקימו את העסק שלהם מתוך אהבה גדולה. הקשבה לסיפור חייהם עם ניצוץ מיוחד בעיניים, של אהבה מיוחדת, תשוקה לא רגילה. למה שהם עושים וממש כמו בזוגיות ישנה מחויבות, שבין בעל העסק לעסק שלו. אני מניח שלהיות אדם שלקח את צמדי המילים תשוקה והחלטה  והפך אותם לדרך חיים. זה אדם מנצח. הרי תשוקה יכולה להיות לכל אדם, אבל עם לקחנו את המילה החלטה והפכנו את התשוקה למציאות הריי ניצחנו! אני עושה מה שאני אוהב, אני לא נמצא בעסק רק בכדי להתפרנס.

אז מה עושים שנתקעים? 

לא מרימים ידיים! כאן זה הזמן לעצור לחשוב לייעל ולשפר. ראשית תיקחו דף תרשמו כל חודש מה היה המחזור שלכם?
• כתבו מה המוצרים הכי נמכרים או השירותים שהצעתם ללקוחותיכם?
• כתבו מי קהל היעד שלכם? האם ניתן לפלח את קהל היעד בצורה ממוקדת? לדוגמא אני קבלן שיפוצים מי הקהל שלי b2b או b2c  זה אומר הפרטי או העסקי. כאשר מדובר בקהל עסקי, אני אפנה לבעלי עסקים ואולי בתחום מסוים. לדוגמא: לכל בעלי המסעדות אפנה בכך שאומר שאני מתמחה בשיפוץ והקמת מסעדות וכמובן אתן מספר דוגמאות.

דבר נוסף – אמקד את היתרונות שלי. לדוגמא: השיפוצניק יציין שהוא יודע איך לשפץ מבלי לפגוע בעבודה השוטפת, כי הוא שומר על ניקיון בעבודה ובסוף כל יום לא יישאר חומרי הבנייה  והאבק.

  • בדיקה נוספת הינה עלויות ספקים ותמחור שלנו האם אנו משלמים יקר מיידי ואם כן יש לבדוק ספקים נוספים ובמידת הצורך גם להחליף ספק.
  • דבר חשוב נוסף זה התמחור שלנו. בדרך כלל יש נטייה להתחיל ממחירים נמוכים כי אין לנו ניסיון, לא מכירים אותנו עדין,אנחנו רוצים לנסות אך זה ממש לא נכון !!!

אם אתם מלכתחילה מתמחרים נמוך ולא  מעריכים את עצמכם גבוהה איך יעריכו אתכם? בעל\ת עסק  נכשלים לרוב בתמחור ובתזרים מזומנים.  הגישה הקיימת בשוק כי אפשר לשלם שוטף “אני הלקוח אומר לך מתי” דבר זה פסול וכבר בימים אלה נערכים גופים שונים הפועלים למען עצמאים לשנות את העניין מהיסוד!

דרשו לפני כל תחילת עבודה את התשלום שלכם,  אם הלקוחות מעוניינים לדחות תשלום ,עדיף שתחלקו את התשלומים בפרישה רחבה, אך התשלום יחל מהיום הראשון של תחילת עבודתכם. אל תחששו, מי שבאמת רוצה אתכם ישלם לכם,  מי שמשדר חוסר רצינות ותשובות לא החלטיות, קיבלתם סימן מראש שלא כדאי לעבוד איתו , כולנו נהיה מסופקים אם יידעו מההתחלה להעריך אותנו.

בתהליך ליווי עסקי שאני מבצע, הדבר הראשון שאנו למדים הינו איך ליצור אופן מחשבה אחר. להבין שכל דבר שקשור אלינו בסופו של דבר זה עניין של החלטה.

בתהליך אימוני מתקיימים 4 יעדים מוגדרים שבהם אנו אמורים לגעת:
• התפתחות האישית שלנו.
• התפתחות עסקית/ כלכלית.
• התפתחות למטרות שלנו.
• והתפתחות לתרומה שלנו.

כשפועלים מתוך החלטה הכל אפשרי, והכל מותר כשיש החלטה  – אתה מחובר למהות הפנימית שלך. למי שאתה וכשאתה מחובר למי שאתה אתה פועל במיטבך.


הכותב, קובי קייקוב, הוא יזם ומאמן אישי ועסקי. ליצירת קשר: 052-6411158.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן