אחרי ש'סונול' עתרה לבית המשפט בנוגע לכריתת העצים בכניסה לפרדס חנה: ראש המועצה הודיעה כי הגיעה עימה להסדר

הסכסוך שמרכזו עומדת שדרת הברושים בכניסה לפרדס חנה מכיוון גן שמואל עומד להסתיים? לאחר שלפני כשבוע וחצי נערך דיון בעתירה של סונול כלפי המועצה, והחלטת בית המשפט כי המועצה תשיב לעתידה על ידי אגרונום, הודיעה ראשת המועצה כי ישנה פשרה בין המועצה לחברה. בינתיים תאלץ פרדס חנה לשלם 20 אלף ש"ח הוצאות משפט

אחרי העתירה והדיון בבית המשפט – יש סיכום: בית המשפט המחוזי חיפה החליט לקבל לפני כשבוע וחצי חלקית את עתירתה של חברת הדלק 'סונול' נגד המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור.

בעתירה ביקשה 'סונול' מבית המשפט שיורה על מועצת פרדס חנה-כרכור וה-וועדה המקומית שלה כי ימנעו מלסכל בכל דרך את חיבור תחנת הדלק החדשה שלה בכביש בכניסה ליישוב מכיוון צומת אלון (גן שמואל) – ממול לתחנת דלק קיימת (מתחם תטה).

ואולם, היום (2.3) הודיעה ראשת המועצה פרדס חנה-כרכור הגר פרי יגור, כי הגיעה להסדר עם החברה. "אני שמחה לעדכן שהגענו להבנות עם חברת סונול על השדרה שעמדה במרכז סכסוך. 110 עצים שנשתלו פה לפני למעלה מ-100 עמדו בפני סכנת כריתה בגלל היתר שניתן לפני כניסתי לתפקיד. עמלנו על זה קשה ואמרתי שאעשה הכל כדי לשמור על תבנית נוף ילדותינו. אני שמחה שגם אחרי ההליך המשפטי הגענו להבנות".

כזכור, כפי שפרסמנו ב'מגדלור ניוז' בנובמבר 2020, תושבים במושבה גילו על הכוונה לכרות שדרת ברושים היסטורית ויפה בכניסה ליישוב לטובת אותה תחנת דלק חדשה. קול צעקה ומחאה קם, עצומה נחתמה וראש המועצה הגר פרי יגור הודיעה כי תתנגד לכריתה, שאישור לה ניתן בקדנציות קודמות.

בעקבות המחלוקת, חברת סונול הגישה כאמור עתירה לבית המשפט. דרישותיה של סונול היו כי המועצה ואנשי הסמך שלה לא יסכלו את סלילת הכביש כגישה לתחנה שחיוני להפעלתה לפי החברה. סונול טענה כי היתר בנייה ניתן לה וקיבל תוקף של פסק דין. בנוסף טענו באי כוחה של סונול כי הם דורשים שהמועצה תחתום על טופס הבקשה לרישיון כריתה שנשלח לחתימתה ועליו סירבה לחתום "ללא כל הצדקה ובחוסר סבירות קיצונית".

"סיכומו של דבר – העתירה מתקבלת בחלקה, במובן זה, שעל אגרונום המועצה לתת תוך 30 ימים מהיום החלטה חדשה בבקשת העותרת לכריתת העצים בשים לב להסדרי  התנועה הכלולים בתב"ע", כתבה השופטת בטינה טאובר בפסק דינה ב-23.2. המועצה תאלץ לשאת בהוצאות העתירה בסך 20 אלף שקלים.

הפעיל החברתי ארז אריאב מפרדס חנה-כרכור, כתב עוד בטרם הודעת ראש המועצה כי "קשה לי לראות איך גוף כזה שרוצה להתחיל פעילות מסחרית ביישוב יעשה זאת בעזרת עתירה. מעיון בעתירה ובהחלטה של בית הדין אני למד שהמועצה לא התנהלה באופן מקצועי בנושא. דבר מטריד ביותר. לא כל דבר צריך להיות מנוהל כקמפיין פוליטי, כפי שניתן לראות בפס"ד לסיכום.

"לאחרונה קראנו שאגרונום המועצה עזב . האם הדבר קשור? חייב לציין שיצא לי לא פעם לדבר וגם לפגוש את מר גור האגרונום. התרשמותי האישית הייתה של אדם מקצועי, מסור ובעל נכונות תמיד לעזור. כפי שניתן לראות העתירה התקבלה בחלקה, וההוצאות בסך 20 אלף שח ישאו המשיבים.  ומעל הכל האם בגישה של "כיפופי ידיים" וההתנצחות בבתי משפט נכשלת המועצה והעומדת בראשה? במקום להיעזר ולשתף גורמים מנוסים כגון  יואב קעטבי ועו"ד אביעד סיני המיומנים בניהול מו"מ מקצעי וזאת  על מנת לשאת ולתת אל מול אותו גורם מסחרי בכדי להגיע לפשרה המקובלת על שני הצדדים".

מהמועצה נמסר: "ראש המועצה, הגר פרי יגור פועלת בנחישות לעצירת כריתת שדרת העצים ובמגוון חזיתות ,לטובת שמירה על שדרת העצים שמהווה ערך מהותי מצביון המושבה. חשוב לציין כי מדובר בהיתר שניתן באוגוסט 2018 ע"י ראש המועצה הקודם בתפקיד. אגרונום המועצה ביקש לסיים את תפקידו בשל סיבות בריאותיות".

 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מהו הסכם ממון ולמי מומלץ לעשות?

בשנים האחרונות מפורסמת הסטטיסטיקה כי אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים. המצב הזה לא אידאלי אבל מחייב היערכות משפטית | הסכם ממון יגן על שני בני הזוג ובתוך כך יצור ביניהם מנגנון משפטי מסודר, מושכל, ראוי, הוגן ומאוזן

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן