ביטוח לעסקים: 5 טיפים שחייבים להכיר

בין אם אתם שוקלים לעשות ביטוח לעסק שלכם ובין אם אתם רק צריכים לחדש את הביטוח שברשותכם, כדאי מאוד להכיר כמה טיפים שיהפכו את הרכישה שלכם להרבה יותר מוצלחת, כדי שתוכלו ליהנות משקט נפשי משמעותי ואמיתי
1) ודאו שכל הפרטים של הביטוח שלכם מתועדים ונמצאים בידכם

יש כל כך הרבה בעלי עסקים שהיו יכולים להימנע מעוגמת נפש ומהוצאות מיותרות לו רק היו מקפידים על הצעד הזה, שנראה כל כך בסיסי. בזמן רכישת ביטוח לעסק הרבה בעלי עסקים נוטים להקל ראש בעניין זה, ורק בזמן אמת מגלים לתדהמתם שאין להם כיסוי מתאים.

סוכני ביטוח לא רק מספקים לכם מידע יבש או מטפלים בטפסים הבלתי נגמרים, הם הרבה פעמים ינסו לשכנע אתכם ולשווק לכם פוליסות מסוימות, ולכן אם הם מבטיחים לכם הבטחה יוצאת דופן, תנאים אטרקטיביים וכדומה, חשוב שהדברים יעלו על הכתב. בלי מסמך מחייב שמפרט את כל התנאים וההבטחות (כלומר פוליסת ביטוח עסק), לא בטוח שתכוסו כראוי.

2) אל תבטחו את העסק בסכום נמוך מהערך

ביטוח בסכום נמוך יותר בהשוואה לערך הריאלי של רכושכם מכונה בשפה המקצועית "ביטוח חסר". לכן, אם אתם מבטחים את רכושכם בפחת, לא תוכלו לקבל פיצוי מלא במקרה של נזק, ותאלצו לשאת לבד בנזק היחסי שנגרם. עניין זה אפילו מעוגן בחוק חוזה הביטוח (סעיף 60).

עם זאת, אפשר בהחלט להקטין את תשלום הפרמיה על הביטוח באמצעות הגדלת סכום ההשתתפות העצמית. עניין זה רלבנטי גם בכל הנוגע לנושא החבויות: ודאו שמספר העובדים, שכרם, מחזור ההכנסות וגבולות האחריות אכן תואמים לפעילות העסק שלכם.

צילום יח"צ: istockphoto
3) חלו שינויים בעסק? דאגו לעדכן את הפוליסה!

שימו לב שחברות הביטוח לא מחויבות לחדש אוטומטית את הפוליסה שלכם. מאחר וחשוב לשמור על רצף ביטוחי, מומלץ מאוד לחדש את הפוליסה ולעדכן את החברה בשינויים שהתחללו בפעילותכם העסקית, במיוחד אם התקיימו שינויים משמעותיים כמו רכישת ציוד חדש, הרחבת העסק, עיסוק בתחומים חדשים וכדומה. את השינויים חשוב לעדכן עוד לפני שהביטוח הקיים מסתיים, כדי שברגע שיפוג תוקפו, כבר תהיה לכם פוליסה חדשה המתאימה לצורכיכם, מבלי שנשבר הרצף הביטוחי.

4) ערכו השוואה בין דרישות המיגון של חברות הביטוח

חברות הביטוח דורשות לרוב התקנת מוצרי מיגון מסוימים, כדי להקטין את הסיכון שעליהן ליטול כמבטחות. הכוונה היא למטפים, גלאי עשן, מערכות אזעקה וכדומה. כמובן שהסיכון קטן גם מבחינת בעל העסק ואמצעים אלה גם מגנים עליו בסופו של דבר ובראש ובראשונה.

חשוב לדעת שיש הבדלים מהותיים בדרישות המיגון של חברות הביטוח השונות, ורצוי לקחת בחשבון את הדרישות של כל אחת מהם בנושא זה, ואף לשקלל את עלות הניהול והוצאות האחזקה של אמצעים אלו.

בחרו סוכנות שמתמחה בעולם הביטוח העסקי

חשוב לזכור שלא כל סוכן ביטוח מכיר לעומק את עולם הביטוח העסקי. לכן גם אם יש לכם סוכן ביטוח אלמנטרי, אל תתפשרו, שכן הוא עלול לטעות ואז תמצאו את עצמכם עם הוצאות עצומות ומתמודדים מול מקרים שחברת הביטוח לא מכסה.

במרכז הביטוח לעסקים אנחנו מעמידים לשירותכם נבחרת מנצחת של סוכני ביטוח שמתמחים בביטוחים מקצועיים כבר עשרות שנים. פנו אלינו עוד היום, ונשמח להעניק לכם שירות ולייצג אתכם בכבוד מול חברות הביטוח המובילות בתחום.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן