Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בסימן תרומה משמעותית לתרבות ולספורט: אלה משיאי המשואות ביום העצמאות ה-75 בחדרה

בסימן תרומה משמעותית לתרבות ולספורט: אלה משיאי המשואות ביום העצמאות ה-75 בחדרה

מדליקי המשואות נבחרו בשל פועלם, השפעתם ותרומתם הרבה לקידום התרבות והספורט בעיר | הטקס ייערך בבמה המרכזית ברחבת העירייה בפתיחת החגיגות ליום העצמאות ה-75 | לתפארת חדרה ומדינת ישראל

אירועי יום העצמאות בחדרה ייפתחו השנה עם טקס הדלקת המשואות המסורתי. הטקס ייערך בבמה המרכזית ברחבת העירייה בפתיחת החגיגות ליום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.

מדליקי המשואות הם תושבי ותושבות חדרה אשר נבחרו בשל פועלם, השפעתם ותרומתם הרבה לקידום התרבות והספורט בעיר. בין היתר, בתחום הספורט קידום נשים, נערות וילדות, פיתוח יוזמות, ייצוג העיר ומדינת ישראל בתחרויות בינלאומית ובתחום התרבות חיזוק ועידוד היצירה התרבותית והאומנותית וקידום פעילות לתיעוד העשייה בתרבותית ולשימור נכסי תרבות ואתרי מורשת.

השבוע הזמין ראש העיר בפועל ניר בן חיים את מדליקי המשואות לבניין העירייה להודות להם על תרומתם לתרבות ולספורט בעיר. במפגש השתתפו מ”מ וסגן ראש העיר מלכיאל אלבז, סגני ראש העיר שלמה בוזגלו ורומן גישר, יו”ר מועצת העיר הרב בן ציון נורדמן וזיוה הימברג מלשכת מנכ”ל.

אלו משיאי המשואות: אביבית כהן, אלכסנדר קויפמן, אמירה משה, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול, חגית איפרח, חדווה יחזקאלי, דני חופשי ז”ל (בשמו תדליק רעייתו דבורה), חני ליבנה, מריאם בן דוד, רון קלר, צליל כהן וסבטלנה קרופניק.

ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, בירך את מדליקי המשואות: “ערכי התרבות והספורט מגלמים בתוכם מצוינות, מנהיגות ועושר פנימי, ותורמים לעיצובה של חברה איכותית ומכילה. אתם ואתן נבחרתם כמי שתורמים רבות, ובפועלכם ועשייתכם מהווים דוגמא ומופת לדור העתיד ומעניקים כבוד גדול לעיר חדרה ולמדינת ישראל. בשם תושבי ותושבות העיר חדרה, אני מודה לכם ומוקיר את פועלכם”.

משיאי המשואות (צילומים: רמה שפי, ליאור קסטנר, טל חמדי ודוברות העירייה) >>

אביבית כהן – מובילה את הרוח של סמארט פייט, מועדון קרב מגע בחדרה, בו היא מפיצה סדנאות בארץ ובעולם להעצמה נשית והקניית כלים לאנשים עם מוגבלויות. הראשונה בעולם בעלת התואר דרגת כבוד דאן 6 בקרב מגע. בדרכה הייחודית ודרך אמנות הקרב מגע מעבירה מסר לילדים ובני נוער דרך סיפורה האישי על שליטה בכעסים, ודוחפת למנהיגות, הישגיות, מצוינות ודרך ארץ.

 

חני ליבנה – אמנית, זמרת ויוצרת מאבני היסוד של המוזיקה העברית. מובילה בתחומה למעלה מחמישה עשורים, הייתה סולנית בלהקת פיקוד צפון בימי מלחמת יום הכיפורים. כיום גם לוקחת חלק במפגשים של “אמהות עם מהות” בחדרה ומעוררת השראה עם אנרגיה עוצמתית בו היא נותנת לנשים ולכלל את הכוח והתקווה להאמין.

 

אמירה משה – אושייה תרבותית ציבורית. הייתה ממקימי אולם התרבות “רנה שני” בעיר, והעלתה את חדרה על מפת התרבות הארצית. הפיקה את התוכנית לנוער “כוכב העיר”, הקימה את תוכנית המנויים והצליחה להביא מופעים בינלאומיים לחדרה. דאגה למופעי תרבות גם לילדים ונתנה יחס מיוחד לתרבות לאוכלוסיות המיוחדות. גם כיום, לאחר צאתה לפנסיה, מתנדבת במשרד לפיתוח הפריפריה וממשיכה בעשייה התרבותית לטובת כל שכבות האוכלוסייה בחדרה.

 

סבטלנה קרופניק – פורצת דרך בענף השחייה בחדרה. יחד עם בעלה אלכס ז”ל פתחו את מועדון “פליפר” בבריכה העירונית. סבטלנה האמינה בעשייה ובגידול דורות של שחיינים בעיר שהסבו כבוד לחדרה עם מספר רב של הישגים ושיאים בתחרויות ארציות ואליפויות בחו”ל. כיום משתתפים מאות ילדים ובני נוער בפעילות המועדון ואף השתתפו באולימפיאדת הילדים הבינלאומית באנגליה שם ייצגו בכבוד את עירנו חדרה.

 

רון קלר – מהווה מודל ראוי לפתגם “מורה טוב, מורה לחיים”. רון מורה לחינוך גופני בחט”ב הרב תחומי למדעים ואומנויות ובעל יכולת לזהות בכל תלמיד פוטנציאל בתחום הכישור הספורטיבי. מאמן כדורגל מוערך בהפועל חדרה, מעצים ילדים ובני נוער דרך האהבה לספורט במסירות אין קץ. לקח חלק בייצוג העיר חדרה באולימפיאדת הילדים בקנדה וליטא ואף היה מועמד למאמן הכבוד מטעם נשיא המדינה. בדרכו הנחושה מעודד את תלמידיו להתגבר על אתגרים, לחוות הצלחות ולהתמיד ובכך מצליח להוביל לקידום הספורט בחדרה.

 

ברוך שמאילוב וטוהר בוטבול – זוכי מדליית ארד באולימפיאדת טוקיו 2020, מייצגים בכבוד את מדינת ישראל ואת עירנו חדרה בפרט. זכו במדליות רבות באליפויות ג’ודו מקומיות ובינלאומיות ומדורגים כמובילים בתחום הג’ודו בארץ ובעולם. מהווים דוגמא ומופת להישגיות בקרב ילדים ובני נוער בעירנו חדרה ובכך מעודדים לקידום הספורט בעיר. טוהר וברוך מסבים כבוד וגאווה ומהווים דוגמא לדור הצעיר לנחישות, התמדה ומקצועיות.

 

צליל כהן – סטודנטית לעיצוב אופנה במכללת שנקר, מובילה את בית האמנים לצעירים – מקלט 22 הפועל במסגרת מרכז הצעירים בעמותת פנאי העיר, והייתה חלק נכבד בהקמתו. המקלט מהווה מרחב חברתי בו כיום פעילים כ-500 צעירים ומקדמים שינוי חברתי באמצעות האמנות. בעזרת המסירות של צליל הפך המקלט לבית עבור הצעירים המובילים פרויקטים פורצי דרך ומקדמים את התרבות בעיר חדרה.

 

אלכסנדר קויפמן – בעל השכלה גבוהה בתחום התרבות והתיאטרון, פעל וממשיך לפעול למען התרבות בחדרה. הקים את תיאטרון חלונות בעיר, בו מממש את הפוטנציאל של צעירים וגמלאים דוברי השפה הרוסית, מקיים ערבי תרבות וקונצרטים אליהם מגיעים שוחרי תרבות מכל הארץ ובכך מסב כבוד וגאווה לעירנו חדרה.

 

דני חופשי ז”ל – דני חופשי היה ממקימי מועדון הכדורסל איבצ’ר חדרה ושימש כיושב ראש המועדון. דני, במסירות והתמדה, העלה את הקבוצה לליגה הלאומית, גייס תורמים שיסייעו בבניית אולם כדורסל על שם חיים איבצ’ר והפך את מכבי חדרה לקבוצה הראשונה שהחזיקה אולם משלה. דני הקים את קבוצת ידידי המועדון שסייעה בבניית התדמית וחיזק את בני הנוער שהגיעו להישגים ועד היום ממשיכים אלפי ילדים ובני נוער חדרה ליהנות מפרי יצירתו. את המשואה תדליק בשמו רעייתו דבורה.

 

חגית איפרח – תורמת בהתנדבות רבות לחיזוק התרבות בחדרה. פעילה ויוזמת למען נשות העיר ומעודדת אותן להגיע לשלל אירועי תרבות ויוזמות שהיא עומדת בראשן. מקיימת שיעורי תורה לנשים, טיולים ואף יזמה לאחרונה את המבצע “מפארים את שולחן הסדר”. חגית גם מקיימת מפגשים לילדי העיר בנושאי תרבות ותורה ושואפת להמשיך בעשייה מתוך תחושת שליחות.

 

חדווה יחזקאלי – חברת מועצה וסגנית ראש העיר בעברה. פועלת להטמעת התרבות בחדרה דרך שימור ושיחזור אתרים היסטוריים, פועלת רבות למען שיפוץ בית הכנסת הגדול בעיר, הייתה שותפה לשיפוץ ושיחזור בית פיינברג, הייתה חברת הנהלת מוזיאון החאן והבאתו לקדמת הבמה התרבותית. דאגה לחשוף בפני תושבים מחדרה את השטחים הירוקים והמטופחים בעיר ומספרת את סיפורו ההיסטורי של פארק הנחל. העשייה הרבה של חדווה מהווה אבן דרך לתרבותה של העיר השזורה בהיסטוריה מופלאה ומביאה גאווה רבה על תושביה.

 

מריאם בן דוד – סמל של נחישות ועוצמה. מריאם, שנולדה עם תסמונת נדירה שגרמה לה לאיבוד הראייה, הייתה נחושה לעמוד בכל אתגר שיעמוד בפניה. בגיל 17 עברה טראומה ובעקבות כך החליטה ללמוד את אמנות הלחימה, הצטרפה לתנועת “נוער ביחד”, שיחקה בענף פראלימפי “כדור שער” וזכתה במדליות בתחרויות בארץ ובחו”ל. למדה את אמנות הג’ו ג’יטסו וזכתה בתואר אלופת ישראל. מריאם העיוורת היחידה בארץ שמתחרה נגד שחקנים רואים ומצליחה בגדול. הצלחתה של מריאם וסיפורה האישי מהווים דוגמא וגאווה לעיר חדרה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן