Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חוף הכרמל בכנסת: זה המודל של המועצה שהוצג בוועדה לקידום מעמד האישה

יושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ח"כ אידה תומא-סלימאן התרשמה ממודל "מועצה שווה" של חוף הכרמל: "אנחנו מדברים הרבה זמן על הטמעת חשיבה מגדרית ברשויות המדינה, נעשתה עבודה מדהימה בחוף הכרמל"

השבוע (ג’) הגיעו סגן ומ”מ ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, רפי אבני, ויועצת ראש המועצה לשוויון מגדרי, המשמשת גם כמנהלת מרכז הצעירות והצעירים האזורי, ירדן קינן, לישיבת הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת. השניים הוזמנו להציג בפני חברות וחברי הוועדה את תכנית “מועצה שווה” – תכנית אסטרטגית לקידום שוויון מגדרי, אשר נהגתה ואושרה במהלך השנתיים האחרונות במועצה האזורית חוף הכרמל.

בישיבה, שהוקדשה כולה להצגת התכנית “מועצה שווה”, הוצג תהליך הקמת הוועדה האסטרטגית במועצה, כמו גם תהליך עבודת הוועדה, כתיבת ההמלצות ואישורן על-ידי מליאת המועצה.

// נציגי המועצה בוועדה בכנסת. צילום דוברות המועצה

במהלך הדיון הוצגו המלצות הוועדה בתחומי חינוך מודע מגדר, ספורט ובריאות, מרחב בטוח לנשים ולנערות, ייצוג שוויוני במוקדי קבלת החלטות ובמרחב הציבורי, וכן הוצג הפרק העוסק בפיקוח על הטמעת תוצרי הוועדה. בין ההמלצות שתוארו: הקמת יחידה לשוויון מגדרי במועצה וכן וועדת רשות בנושא – בראשה יעמוד ראש המועצה; בניית “תו שווה” למוסדות חינוך; הקמת “קרן מגדר” לתמיכה בתוכניות מגדריות בחינוך, הטמעת סעיף תקציבי מגדרי בעבודת כלל מחלקות המועצה, ניתוח מגדרי של תקציב הספורט, בניית נוהל פרסום שוויוני במועצה – ועוד; שורה של עשרות המלצות שמטרתן – הטמעת שוויון מגדרי בעבודת המועצה בטווח הארוך.

יו”ר הוועדה ח”כ אידה תומא-סלימאן, אמרה בפתח הישיבה “כשראיתי את הפרסום על התהליך שהובילו במועצה האזורית חוף הכרמל, ידעתי שחייבים לדון במודל הזה. אנחנו מדברים הרבה זמן על הטמעת חשיבה מגדרית ברשויות המדינה ואנחנו פועלות כדי לשכנע שמדובר בתהליך חשוב, שיכול ליצור חברה אחרת. והנה, במועצה הזו לקחו על עצמם את היוזמה. המסר של התוכנית הוא ש”זה אפשרי”. לצערי הרב זה נשמע כאילו אנחנו מדברות על משהו בלתי-אפשרי, והנה באתם עם תוצר מאוד ברור שאפשר להתגאות בו. נעשתה עבודה מדהימה בחוף הכרמל.”

במענה לשאלתה של יו”ר הוועדה, סיפר סגן ראש המועצה רפי אבני: “יש לנו מועצה מאוד מגוונת, ואנחנו כמובילי המועצה הבנו שכדי לתת לתושבות והתושבים את המענה הכי מדויק והכי איכותי, יש צורך בבנייה של תכניות אסטרטגיות לתחומים השונים, תכניות ארוכות טווח. ולא פחות חשוב, התפקיד שלנו הוא לוודא שהנושא לא יירד מסדר היום, וימשיך להיות מטופל ומקודם כל הזמן”.

יועצת ראש המועצה לשוויון מגדרי, ירדן קינן, הוסיפה: “חשוב להגיד שלצד עבודת הוועדה, שהיא לטווח הארוך, יש גם פעילות שקורית ומתרחשת כבר בשטח. המון קורה בחוף הכרמל בנושא של מגדר ושוויון מגדרי, בשיתוף כל המחלקות הרלוונטיות וכמובן תושבות ותושבים פעילים – פרויקט ייחודי של חינוך מודע מוגדר שכבר יצא לפיילוט, פורום ממונות למניעת הטרדות מיניות שהקמנו, פעילות למניעת אלימות, קידום הנושא בתחום הספורט ועוד”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קללות, יריקות ו’זונות יהודיות’: חשש כבד של בנות פרדס חנה כרכור מבני מיעוטים

תושבת המושבה תיארה כיצד בני מיעוטים, חלקם עובדי גינון, מטילים אימה בשעות הבוקר, בכלל זה חסימה מכוונת של מסלולי הליכה, קללות וגם הביטוי המזעזע שבכותרת. “בבקשה תמנעו את האסון הבא”, כתבה בפנייה למועצה | המועצה: “האירוע המתואר אינו דווח למוקד”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן