Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

3 תערוכות חדשות ייפתחו בשבת בעמק חפר, ביניהן של האמן והשחקן שי אביבי מפרדס חנה-כרכור

"יצאתי לחפש אתונות" של האמנית טל גולדמן, "תודה לאש" של שי אביבי ו"תנועה והאנשה" של לאו ריי ייפתחו בשבת הקרובה בגלריה לאומנות שבעמק חפר

לא פחות משלוש תערוכות חדשות ייפתחו בשבת הקרובה בגלריית ארט&אבאוט שבעמק חפר.

יצאתי לחפש אתונות / אמנית: טל גולדמן
“הפסק לדאוג מהמהמורות שבדרך ותהנה מהמסע” (באבס הופמן). זוהי הלמידה האישית, לאורך השנים, של האמנית טל גולדמן שתציג תערוכת יחיד משמעותית. “יצאתי לחפש אתונות ומצאתי את עצמי”, היא אומרת בכנות ומתוך אינטנסיביות החיים שהיא חווה.מהמורות, שאינן בשליטתה, היו חלק מחייה של טל עוד מן הילדות, ועל אף רגישותה הקיצונית היא משתדלת ליהנות מן המסע: עליה לארץ, היחשפות לחברה הקיבוצית הסגורה, זרות, אולי ניכור, יתמות מאב בגיל צעיר, נישואין, לימודים, הולדת ארבע בנות והשתקעות בקיבוץ יטבתה שבדרום. החיים לא פינקו אך הם העצימו והיצירה היא היא שהצילה, אספה חברויות, פתחה את הלב, הנשמה והנשימה והביאה שפע של חברים אמיתיים ווירטואליים, וכמובן עם חשיפת החומרים – הערכה. כל אלה אוגדו והם חלק מגוף העבודות המיוחד שיצרה.

May be an image of 1 person and standingדמות החמור מהווה כמוטיב מוביל ביצירתה של טל. פעם על קנבס, פעם כרישום, פעם על נייר ממוחזר, פעם על שקית מתנות חומה ופעם כהדפס.דיו, פסטל, גיר, צבעי מים, שמן, אקריליק, הדפס וטכניקה מעורבת מאפיינת את יצירתה. כבדומה לסיפור המקראי, חיפשה טל אחר דמות החמור ואימצה אותה לאמנותה, ובדומה לשאול המלך – מצאה לבסוף מלוכה – את המלוכה האישית שלה. החיפוש והריצוי את הסביבה אמנם לא יסתיימו לעולם, אך התקשורת שלה עם העולם החיצון היא דרך היצירה והמלוכה היא הסיפוק וההכרה. אומרת גולדמן: “העיסוק בחמורים התחיל במקרה. ככל שעסקתי בהם הרגשתי כיצד החיבור אליהם מעמיק. תחילה לדמות הנלעגת, המסורבלת. הכבדה. אבל בהמשך הבנתי שהמשיכה שלי היא לחמלה לחמור”. לכן היא יוצרת אותם יפים, מטופחים, נאיביים, אסתטיים, מלאי רגש והבעה, ומעל הכל יש בך דחף לחבק כל אחד ואחד מהם. יצירת אמנות במהותה היא סוג של אשליה, אך טל מפיחה ביצירה ממשיות וקסם.
פתיחה חגיגית : יום שבת ה-21.5.2022 בשעה 11:00, בגלריית: Gallery Art & About, רחוב צבי הנחל 7, אזור תעשייה עמק חפר.
שעות ביקור בתערוכה:
יום א’-ה’ 11:00-17:00
שישי שבת 11:00-14:00
נעילה: 16.6.2022
עוד על עבודותיה של גולדמן – הקליקו. 

תודה לאש / אמן: שי אביבי, אוצרת: יסמין עזריה
May be artשי אביבי ,שידוע שנים רבות כשחקן טלויזיה וקולנוע, איש במה וקריין פעיל מאוד בשדה התקשורת. הוא נכנס לשדה האמנות כמימוש של תמונה שנחקקה לו בילדותו. סדרת עבודותיו, בתערוכת היחיד הראשונה שלו שתפתח ב21.5 בגלריה , מקיימת דיאלוג רב עוצמה עם תרבויות מן העבר הרחוק והקרוב. שי שואב את השראתו מן ההבעה הישירה שרווחת באמנות ובתרבות השבטית הפועלת מתוך אינסטינקטים גולמיים. חוויה מטאפיסית שחווה בילדותו, חלום צלול בו פגש יצור אפל , נחקקה באביבי והשפיעה עליו עמוקות. הוא מחפש ביצירתו את הפגישה עם אותו יצור, הפעם בתנאים שלו.

שי דוגל בשילוב תמונות וסמלים ארכיטיפיים. אותם סמלים נוטים לחזור מספר פעמים כמעט באופן מדיטטיבי: שור, עיניים, אש, דם. יצירותיו הן בהחלט “רדי מייד”. הוא מצייר על הכל: דלתות, קרשים, חפצים, בדים, חומרים מכל הבא ליד אותם הוא מוצא בסביבתו הקרובה. לוקח עצם מוכר לכולנו והופך אותו לכשלו.
הכניסה חופשית בשעות פעילות הגלריה. 

תנועה והאנשה / אמן: לאו ריי
May be artתערוכות עירום בישראל נדירות יחסית, כי נושא העירום הוא נושא מסורתי שמרני אך עבור האמנים משחר ההיסטוריה יש בו פן אנטומי , מניפסט של חיות ועוצמה.
וכך ריי – חושף בפנינו עירום מרתק, לגיטימי, נעים לצפיה, אך בבד בבד לא תמיד אוהד לדמות המצויירת, הוא בוחן ,אך מהצפיה בדמות הראשונה ,מעלה שאלות, ואנו נמשכים לדמויות שהוא יוצר בצבעוניות יוצאת דופן כפרפרים אל האש, אבל יש בתערוכה הזו גם הרבה “ממה שהוא איננו אומר” גלוי ונסתר, חשוף ומוסתר. יש בציוריו מיזוג מוצלח של צורות פיגורטיביות ומופשטות בגישות אמנותיות שונות, החל מסוריאליזם ועד לפוסט-מודרניזם. אין בדמויותיו נשים ספציפיות אלא הוא מתעד בהומור ודרך הבעות הנשים את הלך ורחשי ליבו באותו היום. הוא ספונטאני ואיננו מתחנף לנשותיו ובמין הומור בדיוני משלב בציורים חיות ספק מפלצות קטנות ספק יצורי פרא בלתי מבוארים. הוא קורא תיגר נגד המושלמות האינסטגרמית של ימינו והנשים שלו “פיקסואיות” ורחוקות מלהיות מפורכסות, יפות, או מושלמות. גוף העבודות הוא פירוק והרכבה והנשים הן מטאפורה למורכבותם של החיים עצמם.
הכניסה חופשית.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן