ההצתות באור עקיבא נמשכות: הפעם 4 כלי רכב בשכונה הצפונית [וידאו]

4 כלי רכב הוצתו ביום רביעי בלילה (13.9) - בהמשך לשבוע האחרון בו הוצתו כ-7 רכבים, בשני מקרים שונים באור עקיבא | המשטרה עצרה 4 חשודים במעשים, אך אלה טענו לאליבי ושוחררו מאוחר יותר ממעצר | כל הפרטים

ברחוב החרמון באור עקיבא הוצתו (13.9) שני כלי רכב. כוחות כבאות הוזעקו למקום לכיבוי הדליקה. עוד קודם לכן דווח על ירי סמוך לקניון העירוני. הירי היה לעבר רכב , ללא נפגעים אך נגרם נזק.

מכבאות והצלה חדרה נמסר כי "לוחמי האש של תחנת חדרה, פעלו כעת בשריפת רכבים ברחוב החרמון באור עקיבא. 2 צוותי כיבוי בפיקודו של להב חיים אלמגור, ביצעו כיבוי באמצעות קצף ומים ל-4 כלי רכב, כמו כן מנעו את ההתפשטות לשאר הרכבים בחניון. ללא נפגעים בנפש אך נזקים נגרמו לרכבים".

בתוך כך, המשטרה (13.9) הודיעה כי עצרה 3 תושבי אור עקיבא בחשד למעורבותם בהצתות רכבים בעיר ומעצר שניים מהם הוארך. "עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי הרכב, המשטרה החלה בבדיקת הרקע והנסיבות, במסגרתה נעצרו שלשום 3 חשודים במעורבות במעשה.

"בימ"ש השלום בחדרה האריך היום מעצרם של שני תושבי אור עקיבא בשנות ה 40 לחייהם ושיחרר השלישי בתנאים מגבילים. כוחות רבים ממרחב מנשה סמויים וגלויים פועלים בעיר במטרה למנוע אירועים דומים". בין היתר נודע כי המשטרה בוחנת צילומי מצלמות אבטחה על מנת להתחקות אחר המבצעים.

צפו בתיעוד רגעי הצתת הרכבים באור עקיבא | פרסום בט"ש וחירום >>

בשעות הצהריים (14.9) מסרה המשטרה כי היא עצרה הלילה חשוד נוסף בחשד למעורבותו בהצתות רכבים באור עקיבא. "עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי הרכב, המשטרה החלה בבדיקת הרקע והנסיבות, במסגרתה נעצרו בימים האחרונים 3 חשודים. בפעילות שהתקיימה הלילה בעיר, נעצר חשוד נוסף במעשה תושב אור עקיבא בשנות ה-20 לחייו. בתוך כך, תבקש המשטרה היום מביהמ"ש השלום בחדרה להאריך את מעצרו. כוחות רבים ממרחב מנשה סמויים וגלויים פועלים בעיר במטרה למנוע אירועים דומים".

15.9: כלל החשודים שוחררו

מאז חודש גל ההצתות בגזרה, המשטרה עצרה ארבעה חשודים, בהם מוכר למשטרה, בחשד למעורבות בסדרת הצתות שכתוצאה מהן לפחות 14 כלי רכב עלו באש במהלך חודש ספטמבר. אולם, בחלוף מספר ימים, כלל החשודים שוחררו.

החשודים, ש"ב (38), י"י (38), ג"ר (25) וחשוד נוסף, נחקרו חקירה ראשונית ונכלאו, והובאו בהמשך לבית המשפט השלום בחדרה. היחידה החוקרת ביקרה מבית המשפט להאריך את מעצרם, ובדיון הראשון בעניינו של החשוד י' – המוכר למשטרה מעבירות שונות – טענה המשטרה כי ישנו דבר מסוים בתיק החקירה שקושר אותו להצתות, כשהחשד כלפיו הוא כי לא היה מעורב פיזית בהצתות אלא שלח אחרים.

בחקירתו, מסר חשוד זה טענת אליבי וסנגורו ביקש לבדוק את גרסתו באמצעות מצלמות אבטחה. בתום הדיון מעצרו הוארך ביממה. בדיון הבא טען נציג המשטרה כי "במהלך ביצוע פעולות חקירה, חלה התפתחות מאוד משמעותית שיש בה להביא לחיזוק החשדות". אותה התפתחות הוצגה על ידי נציג המשטרה לשופטת רקפת סגל מוהר באמצעות הטלפון במהלך הדיון. מהדיון עלה כי נבדק הקשר של החשוד לאירועים שהתרחשו ב-8.9 ובלילה בין 11 ל-12 בספטמבר.

במסגרת הדיון השני, אישר נציג המשטרה שהאליבי של החשוד נבדק, אך סירב לחשוף מה היו תוצאות הבדיקה. כמו כן, ערכה המשטרה חיפוש בביתו של החשוד. סנגורו של החשוד שב והכחיש כל קשר של מרשו למיוחס לו ושב ועתר לשחררו.  כך או כך, בתום הדיון, השופטת סגל מוהר, שעיינה בחומרי החקירה, קבעה בהתייחסה להתפתחות בחקירה וקבעה: "מדובר בראיה שיש בה כדי לחזק במידה מסוימת את החשדות המיוחסים לחשוד".  יחד עם זאת, הסכימה השופטת, בהתאם לפעולות החקירה הנדרשות, להאריך את מעצרו רק ביממה נוספת. ביום שישי, ערב ראש השנה, התייצבה המשטרה בבית משפט השלום בחיפה עם הסכמה לשחרר את החשוד י', תוך שנאסר עליו על ידי בית המשפט להיכנס לאור עקיבא עד 20 בספטמבר וליצור קשר עם מעורבים אחרים במשך חודש.

במהלך הדיון הראשון בעניינו של החשוד ש"ב, ציין נציג המשטרה כי החשוד הכחיש את המיוחס לו בחקירתו.  עוד עלה כי בחלק מזירות ההצתה יש מצלמות אבטחה ובידי המשטרה גם עדויות שנגבו מעדי ראיה. גם במקרה שלו בוצע חיפוש בביתו ונתפסו מספר דברים. גם החשוד ב', מסר בחקירתו גרסת אליבי ולפיו היה בזמן האירועים עם אשתו ביקב בקיסריה. בתום הדיון בעניינו השופט אהוד קפלן קבע כי קיים חשד סביר אך לא בעוצמה גבוהה. מעצרו הוארך ביממה. בדיון הבא, שאליו הגיעה המשטרה עם הסכמה לשחררו ממעצרו . היחידה החוקרת ביקשה לשחרורו בהרחקה מאור עקיבא וחדרה לחודש, אך השופטת סגל מוהר דחתה בקשה זו והורתה על שחרורו רק בתנאי של אי יצירת קשר עם מי מהמעורבים במשך חודש.

לאחר ההצתות הנוספות שהתרחשו השבוע באור עקיבא, עצרו שוטרי תחנת חדרה גם את החשוד ר'. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. בדיון סירב נציג היחידה החוקרת לחשוף מתי עלה לראשונה שמו כחשוד וכן לא נחשפו הראיות שנאספו בתיק החקירה.

עוד טען נציג המשטרה בדיון כי בסמוך לביתו נתפס גם חומר החשוד כאקסטזי ובמשטרה חושדים שקשור אליו, אך עבירת הסמים לא יוחסה לו בבקשת המעצר.

בתום הדיון, השופטת האריכה את מעצרו ביממה נוספת. בערב החג, התייצבה המשטרה עם בקשה לשחרר את החשוד ר', לאחר שלא חלה התחזקות בחשד נגדו. השופט אמיר סלאמה הורה על שחרורו בהרחקה מחדרה ואור עקיבא עד 20 בספטמבר ואיסור יצירת קשר עם מעורבים אחרים במשך חודש.

מוקדם יותר השבוע פרסמנו במגדלור ניוז אודות הפשיעה המרימה ראש בשנה האחרונה באור עקיבא. מספר אירועי פשיעה שאירעו לאחרונה בעיר מעלים את החשש בקרב תושבים רבים כי העיר עלתה על גל פשיעה שמוביל לתחושת פחד וערעור הביטחון. במהלך השבוע האחרון הוצתו כ-7 רכבים, בשני מקרים שונים, ואפשר לסכם כי בשנה האחרונה – עם גל ההצתות הקודם – הוצתו בעיר כבר עשרות רכבים, חלקם רכבים של אנשים שאינם מעורבים או קשורים לפן הפלילי.

עדכון ראשון: 13 בספטמבר 2023 בשעה 22:17

הבנת הפרעות אכילה: ניווט דרך אתגר בריאותי מורכב

הפרעות אכילה הן מצבים חמורים המאופיינים בהפרעות בהתנהגויות אכילה ובמחשבות ורגשות קשורים. הם אינם עוסקים רק באוכל, במשקל או במראה החיצוני, אלא בבעיות בריאות נפשיות מורכבות שעלולות להיות להן השלכות חמורות אם לא מטפלים בהן

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

"אי אפשר להיות בפארקים": המטרד שמשגע את התושבים באור עקיבא

תושבים רבים בשכונת אור ים הלינו בימים האחרונים על מטרד יתושים וחרקים מעופפים בפארקים ורחובות בשכונה, דבר שלא מאפשר בילוי ויציאה לשטחים הפתוחים לזמן ממושך | העירייה: "ערכנו ניתור ברחבי העיר ובפרט בשכונה ולא נמצאו ממצאים חריגים או מקורות מים עומדים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן