Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

גידול חד בדיווח תושבים בכרכור על הסתננות חזירי בר לרחובות ובתים

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור דיווח כי קיבל מספר תלונות על עליית נוכחות חזירי בר במזרח המושבה * "על הגורמים הרלוונטיים במועצה ומחוצה לה להבטיח תחושת בטיחות ובטחון התושבים היה ומופר האיזון העדין וחזירי הבר נכנסים לחצרות הבתים ומסתובבים בשכונות בלילות"

חבר המועצה בפרדס חנה-כרכור עו”ד אביעד סיני ויו”ר הוועדה לאיכות הסביבה במושבה, אומר כי לאחרונה קיבל פניות בנושא התגברות תופעת חזירי הבר בכרכור. כך למשל נצפו חזירים בגינת בית ותושבת אחרת דיווחה כי ראתה חזיר באחת השכונות, בעת שטיילה ברחוב עם בתה.

“בעקבות פניות תושבים לגבי חזירי בר שנצפו בשכונות המזרחיות של כרכור אבקש להבהיר כי חיות בר רבות וודאי בשטחים הפתוחים הרבים בסביבתנו וצריך לשמור עליהן. יחד עם זאת, על הגורמים הרלוונטיים במועצה ומחוצה לה להבטיח תחושת בטיחות ובטחון התושבים היה ומופר האיזון העדין וחזירי הבר נכנסים לחצרות הבתים ומסתובבים בשכונות בלילות”.

סיני הוסיף כי “משיחות עם כלל הגורמים הרלוונטיים לרבות נציגים מרשות הטבע והגנים ואיגוד ערים וטרינרי אליו הישוב שייך, ישנן דרכים בהן ניתן לפעול על מנת למנוע את הכניסה תוך פגיעה מינימלית בחיות. לטובת העניין, אבקש לדווח למוקד 106 בכל מקרה בו נתקלים בחזירים. אם אתם מרגישים שלא מטופל והתופעה חוזרת ונישנת, אשמח גם אליי על מנת שאלחץ ואוודא שהגורמים המקצועיים מבצעים תפקידם כהלכה”.

בתחילת אפריל האחרון נזכיר, תושבת חדרה סיגל חגג, תיעדה (2.4) שני חזירי בר בינוניים על הכביש סמוך לגשר אולגה בדרך לבית החולים ‘הלל יפה’. היא אף הספיקה לעצור ולתעד אותם, לא נרשמו תקריות חריגות.

באמצע נובמבר 2021 דיווחו תושבים באור עקיבא על קבוצת חזירי בר שהגיעה לשכונת בן גוריון בעיר, בגן הציבורי הסמוך לחנות קרמיקה במקום. “בסביבות השעה 22:30 הגיעו החזירים והחלו לטייל ברחוב העצמאות ליד גן שעשועים”, מסר תושב ל’מגדלור ניוז’. תושבת נוספת סיפרה לאתר: “ביום שישי ילדים כמעט הותקפו ליד הבית. אנחנו גרים ממש בקרבת הפארק, הילדה שלי חזרה עם חברים, והם ראו שמשהו הולך לכיוון שלהם מהפארק. אז הם שמו לב שזה חזיר בר. הם החלו לברוח לכיוון הבית והחזיר אחריהם”.

כזכור, בתחילת אותו חודש פורסם כי רשות הטבע והגנים (רט”ג) נתנה לעיריית חיפה היתר להעתקתם של 6 חזירי בר אל אזור יערות הכרמל שבחוף הכרמל ובפאתי זכרון יעקב, פורדיס ויישובים נוספים. העתקת החזירים היא חלק מניסוי ראשוני מסוגו בארץ, שבו יבדקו מה עולה בגורלם של חזירי הבר ממקום מחייתם הטבעי.

חזירי הבר כאמור, הם לא תופעה נדירה באזורינו – ובעיקר בשדות שבין בנימינה לזכרון יעקב, שם ניתן לראות חזירי בר ענקיים מידי יום. בחודש יוני האחרון אף פרסם איגוד ערים וטרינרי שומרון על עליה בפניות בגין חדירת חיות בר בכלל וחזירי בר בפרט לשכונות מגורים בכל גזרת השרון הצפוני – חדרה, המושבות, מנשה ועוד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן