Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מכתב דרמטי של עיריית אור עקיבא למשרדי הממשלה: “מקפיאים את היתרי הבנייה בעיר”

הסיבה למכתב היא המצוקה הכלכלית בה שרויה העיר ודרישה למענק סיוע דחוף מהרשויות להצלת העיר מקריסה * "בעוד ג'אסר השכנה מקבלת מתנות בדמות מיליונים, אנו קורסים תחת הנטל" * "לא ייתכן שאור עקיבא תקלוט תושבים חדשים, תגדל, תתפתח, תאיץ פרוייקטים למגורים כחלק מהפיתרון הלאומי, וביחס התקציב אנחנו עומדים במקום, אם לא הולכים לאחור"

עיריית אור עקיבא, בחתימתו של מ”מ ראש העיר אלי אנקונינה, שלחה היום מכתב למשרדי הממשלה ובו הודיעה להם על כוונתה להקפאת פרויקטים, היתרי הבנייה ומתן טפסי איכלוס לכלל העיר, בעיקר בשכונת ‘אור ים’ והתחדשות העירונית בשכונת שז”ר. המכתב נשלח למשרד הפנים, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון.

הסיבה למכתב היא המצוקה הכלכלית בה שרויה העיר ודרישה למענק סיוע דחוף מהרשויות להצלת העיר מקריסה. “‏אור עקיבא נמצאת בעשור האחרון בתנופת תכנון ובנייה מואצות וצפויה לשלש את מניין תושביה בשני עשורים(!) מ-20 אלף תושבים לכ-60 אלף תושבים”, נכתב.

  • ‏במכתב מפורטים היוזמות המאושרות או המקודמות בעיר:
  • ‏שכונת ‘אור ים’ – כ-4,000 בתי אב נוספים בביצוע, אשר מתוכם אוכלסו בשנים
  • ‏2021-2022 כ-1,000 בתי אם.
  • ‏’שכונת שז”ר’ – תוספת של 1,100 בתי אב נוספים במסגרת פרויקט התחדשות
  • ‏עירונית- תכנית מאושרת ולקראת כרית הסכם פיתוח.
  • ‏שכונת ‘נחל עדה’ ו-‘נווה אילן’ –  כ-3,000 בתי אב חדשים הנמצאת בהליך תכנון מפורט ולקראת הסכם פיתוח.

בעירייה מציינים כי צפי אכלוס בטווח השנים הקרובות עוד כ-8,400 בתי אב חדשים. “בנוסף, אנו מטפלים ביוזמות נוספות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף של מוערך של 2500 בתי אב נוספים.

‏על פי עבודה כלכלית שהוזמנה על ידי העירייה, כל אכלוס יחידת דיור חדשה, לאחר ‎קיזוז‏ ‏‏תשלומי הארנונה של בית האב, מוסיף לגירעון המצטבר בתקציב השוטף ממוצע של כ-5,000 ש”ח שנתית לכל תחילת דיור. במכפלת של 8,400 בתי אב העירייה עתידה ‏להיכנס כל שנה לגירעון מצטבר של 42 מיליון ש”ח בשנה, כל שנה.

‏”לטובת המשך הפיתוח תנופת הפיתוח והתכנון, בחלקנו העירוני הצנוע לפתרון משבר הדיור הלאומי, אנו פונים אליכם להתכנס לתוכנית בין משרדית ולהשתתף עימנו במאמץ למציאת פתרון פיננסי-כלכלי-תקציבי ולמנוע מצב בו העירייה לא תוכל לשאת בגירעון המצטבר תוך חשש אמיתי לתפקודה למתן שירותים מוניציפאליים ועד חלילה, לקריסה תחת הנטל התקציבי השוטף”.

כאמור, העירייה החליטה להקפיא לאלתר את אישורי הבנייה והיתרי הבנייה של שכונת ‘אור ים’, עצירת פרויקט ‘נחל עדה’ ופרוייקטים נוספים ואף נשקלת עצירת הנפקת אישורי אכלוס לפרוייקטים אשר מצויים בהליכי בנייה.

בעירייה מזכירים כי ג’סר א-זרקא השכנה, קיבלה כ-40 מיליון ש”ח לתקציב השוטף לאחרונה, וזאת במסגרת הסכמים קואליציונים בין מפלגות הכנסת.

בכיר בעירייה אמר: “לא ייתכן שאור עקיבא תקלוט תושבים חדשים, תגדל, תתפתח, תאיץ פרוייקטים למגורים כחלק מהפיתרון הלאומי, וביחס התקציב אנחנו עומדים במקום, אם לא הולכים לאחור. אנחנו נכנסים לבור עמוק משנה לשנה בעוד בג’אסר א-זרקא מקבלים תופינים ומתנות במעטפת תקציבית לתקציב השוטף. אנחנו באור עקיבא לא אזרחים סוג ב’, לתושבים שלנו מגיע את הטוב ביותר. הגיע הזמן שמישהו יתעורר שם במגדל השן ויסייע לעיר לעבור  מעיירה לעיר – זה לא יקרה ללא תמיכה מאסיבית של משרדי ממשלה פר-אקסלנס”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן