עבודות חשמול הרכבת ימשיכו לפגוע בתושבי חדרה, בנימינה והסביבה

מאכזב: רכבות הלילה בקו חיפה-תל אביב לא ישובו לפעול עד שנת 2023. מנכ"ל הרכבת מסר כי טרם נקבע מועד סיום העבודות, אך ציין כי עד סוף 2022 יגיע הפרויקט עד לתחנת בנימינה

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בימים האחרונים (8.6), מסר מנכ”ל הרכבת מיכה מייקסנר כי עדיין אין צפי לסיום עבודות החשמול בקו חיפה-תל אביב, והביע תקווה שעד סוף 2022 יגיע הפרויקט עד לתחנת בנימינה. הסיבה לדבריו, עבודות חשמול הקו אשר מתבצעות בימים אלה באזור כפר ויתקין. מאחר והעבודות מתקיימות בלילות ובסופי שבוע, הקו מושבת מדי ערב מחצות ועד השעה 05:00 בבוקר.

.

במסגרת פרויקט החשמול, יותאמו להפעלה בחשמל (במקום דיזל) 420 ק”מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים בארץ, ובהם גם מסילת החוף. כידוע, פרויקט החשמול, אשר מתבסס על התוכנית של רכבת ישראל לחשמול עילי של מערך המסילות הארצי (תת”ל 18) שאושרה לפני כחמש שנים, צפוי להגדיל את מהירות הרכבות, לתגבר את תדירותן ולצמצם מפגעים סביבתיים לנוכח הפחתת זיהום אוויר ומטרדי רעש הנובעים מהפעלתן.

ראוי לציין, כי לפי לוח הזמנים שפורסם בדוח התקופתי של רכבת ישראל לשנת 2018 התחייבה הרכבת לסיים את עבודות החשמול בקו החוף עד דצמבר 2023. כאשר ברקע ישנה גם התוכנית להכפיל את המסילות בקו משתיים כיום לארבע.

.

עוד במבזקים

פרסמו במגדלור ניוז ותגיעו לעשרות אלפי קוראים וגולשים מכל האזור מידי חודש

השאירו פרטים ונציג האתר יחזור אליכם עם הצעה שמתאימה לכל תקציב >>

דילוג לתוכן