Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ירי, מוסיקה עוצמתית וזיקוקים מפוריידיס: חייהם של תושבים בזכרון יעקב הפכו לבלתי נסבלים

ירי, מוסיקה עוצמתית וזיקוקים מפוריידיס: חייהם של תושבים בזכרון יעקב הפכו לבלתי נסבלים

בחודשים האחרונים חלה עלייה מדאיגה בתלונות של תושבי המושבה כנגד מטרדי רעש מהכפר הסמוך * תושב המושבה: "אסור להרפות מן העניין עד אשר יושב הסדר על כנו" * ראש המועצה זיו דשא: "אם המטרד לא ייפסק - נפעל על פי סמכות המוקנית לו, נאיר את הזרקור על המקומות שדרושים לאכיפה"

בחודשים האחרונים זה כבר הפך לסיוט ומטרד בלתי נסבל. רעש, זיקוקים, ירי ומוסיקה בעוצמה גבוהה שמגיעים מאירועים המתרחשים מפוריידיס ומפריעים לשלוותם של תושבי זכרון יעקב. תושבים מתלוננים יותר ויותר במשטרה ובמוקד העירוני, העדויות נאספות אך הבעיה ט

אבי, תושב זכרון יעקב תיאר בסוף השבוע האחרון באחת הקבוצות ברשתות החברתיות על המטרד שלא נפסק במושבה. “רעש בלתי נסבל בעוצמות שמגיעות עד לווילות בחורש ומעבר מפארדיס”, הוא כתב. פניתי למוקד 100 הארצי, הסבירו לי שהעניין ידוע ואז הכבירו ואמרו שמותר לערך מסיבה עד 11. הוסבר על ידי שנכון אבל יש גם רמות רעש ואז אמרו שזה לפי התרשמות. מדהים שכן יש מד רעש לשם כך גם את זאת הסברתי.

“אז פניתי למשטרת זיכרון, הרגע הבטיחו שישלחו ניידת. אז הבטיחו. אוֹקְסִימוֹרוֹן. אם העניין ידוע מדוע צריך לשלוח ניידת, אם היו תלונות אז הניידת והסדר כבר היה צריך להתרחש. אבל העניין הוא אחר לגמרי. זהו מטרד ומפגע אקוסטי שמצריך התערבות של ראש המועצה שיפנה למפקד התחנה עצמה, לראש מועצת פארדיס, למשרד לאיכות הסביבה ולכל מי שצריך ולא ירפה מן העניין עד אשר יושב הסדר על כנו. כן לא פתרון היום ברמה הנקודתית אלא בשגרה, בכלל, כלומר אכיפה סדורה… הגיע הזמן לטפל במטרד הזה שלא נאמר בטירור האקוסטי הזה ולא להסיט מבט מהמטרד הזה. והטירור האקוסטי הזה. דיי!!!!”.

ראש המועצה זיו דשא (בתמונה) אמר היום כי “לצערי, בשנים האחרונות ובעיקר עם ההתגברות בשנים האחרונות, פועל יוצא של אירועי חתונות, מוסיקה, יריות לעיתים וגם זיקוקין, הדבר אינו חדש. לפני כ-8 שנים פנינו לבג”צ ולא ניתנו הנחיות, אבל בפועל הדבר מהווה מטרד. זה פוגע ביחסי שכנות. זה לא סביר. הרשויות הרלבנטיות שאמורות לטפל בזה, לא מטפלות”.

בראיון לרדיו 90 ציין עוד דשא כי “אנחנו עדים לכך בשכונות הצפוניות, אבל זה יכול להגיע לכל זכרון יעקב, לרעש עוצמתי מאוד, לאורך שעות, לפעמים מעבר ל-23:00. מדובר בעיקר במוסיקה רועשת, לעיתים מצטרפים ירי וזיקוקין. אנשים פונים למשטרה, למשטרה יש את המגבלות שלה. זה ועדות התכנון והבניה שצריכות לאכוף על שימוש לא נכון בשטח, משרד הבריאות שצריך לבחון האם המזון שמוגש הוא על פי התקנות, אופנועי שטח בחלק המערבי של המושבה – שזו אכיפה של משרד התחבורה, ארגון האמנים והיוצרים שצריך לפעול למען זכויות היוצרים. אני מברך על השמחות, אבל זה מפריע לא רק לתושבי זכרון יעקב, אלא גם לתושבי הכפר עצמו.

“שוחחתי בעבר וגם היום עם ראש המועצה, עם סגנו. אני מקווה להגיע לאחת מישיבות המליאה להסביר את הנקודה הזו. הרשות המקומית ומשרדי הממשלה והאכיפה צריכים לקחת אחריות. אם לא תהיה פעולה אמיתית שפותרים את המטרד, אני אדרוש שמשרד הבריאות יבדוק האם המזון המוגש מאותם אירועים מגיע מקייטרינג עם אישור. אנחנו נפעל על פי סמכות המוקנית לו, נאיר את הזרקור על המקומות שדרושים לאכיפה. מי שפוגע בי או בשכנים, רשויות האכיפה נדרשות לפעול.

// פוריידיס. צילום: מתוך ויקיפדיה

ממועצת פוריידיס לא נמסרה תגובה לרדיו 90.

מהמשטרה נמסר בתגובה לרדיו 90 כי “משטרת ישראל היא משטרה לאומית השייכת לכל אזרחי המדינה, פועלת ללא משוא פנים וקשובה לצרכים הייחודיים של כל מגזר. האכיפה אותה מבצע שוטרי ישראל היא אחידה, שוויונית והטיפול הניתן הוא על פי חוק ללא הבדל דת, גזע, מין או לאום ומבוססת על שיקולים ענייניים ומקצועים בלבד ובשום אופן ללא קשר לזהותם של החשודים או נפגעי העבירה.

“מתחילת השנה פועלת המשטרה באופן נחרץ ותקיף נגד אירועי הירי ואמצעי הלחימה ועד כה נתפסו עשרות כלי נשק ומטעני חבלה. בנוסף תוגברה הנוכחות המשטרתית ביישובים. רק בשבוע שעבר פעלו מאות שוטרי מחוז חוף ביישוב פוריידיס במבצע מעצרים רחב היקף, בו נעצרו חשודים רבים בעבירות בנשק, סחיטה וחשד לרצח. אנו רואים בחומרה כל אירוע של ירי ופועלים אל מול אותם אירועים באופן שוטף ובאירועים חריגים כאחד”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן