זינוק חד במחירי השכירות בפרדס חנה-כרכור; מה המצב בחדרה ובאור עקיבא?

נתונים שנאספו על ידי מדלן ונחשפו בימים האחרונים, ממקמים את העיר במקום השני בארץ, עם עלייה של 30 אחוזים במחירי השכירות למול 2021. וגם בדקנו: כמה יעלה לכם להשכיר כיום דירה בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור?

הזינוק במחירי השכירות לצד היצע הולך ומצטמצם של דירות ובתים להשכרה הוביל במספר אזורים ברחבי הארץ ואף באזור למחאות שמזכירות מעט את מחאת הדיור של שנת 2011. אלא שבניגוד למחאות ב-2011 שהוציאו רבים לרחובות, לעת עתה מדובר במחאה אשר מתרחשת ברובה ברשתות החברתיות.

כך למשל, בשלב זה חושפים תושבים את מחירי השכירויות, של כל בית ואזור, אשר נחשבו עד היום לסודות השמורים עם בעלי הדירות והמתווכים. בשלב הבא מתכוונים חלק מהמוחים לייצר מעין מחירון שכירות לפי שכונות ובתים, שגם אם לא ידייק בחלק מהמקרים, יאפשר לשוכרים פוטנציאליים להבין האם מדובר במחיר סביר עבור הדירה בה הם מעוניינים.

קפיצה מבהילה במחירים בפרדס חנה-כרכור
כאמור, בפרדס חנה-כרכור זינקו מחירי השכירות בכ-30%, מה שממקם אותה במקום השני אחרי מודיעין-מכבים-רעות, שם זינקו המחירים בכ-40%. כך לדוגמה: אם בשנת 2021 המחיר המבוקש לחודש שכירות לדירת שלושה חדרים עמד על 2,846 שקל ואילו עכשיו הוא עומד על 3,683 שקל.

פרדס חנה כרכור | מגדלור ניוז

להבדיל, העיר חיפה היא "השיאנית השלילית" שם נרשמה עלייה של 1.30% בלבד. כך שבשנה החולפת מחיר השכירות החודשי עבור דירת שלושה חדרים בעיר הכרמל הסתכם ב-2,977 שקלים ואילו היום המחיר המבוקש עבור אותה הדירה עומד על 3,015 שקלים.

מסתבר שהביקוש למגורים באזור שנחשב כפרי מחד, אך נגיש דיו למרכז הארץ מאידך גרר גל עליות בלתי סביר במחירי השכירות. המחירים אשר החלו לעלות כבר לפני כשנתיים במהלך ימי הקורונה ונבלמו לתקופה, ממשיכים להאמיר בימים אלה.

קראו גם >>
שכונת נוף ים באור עקיבא | מגדלור ניוז

ומה קורה בחדרה, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור במחירונים ברשת?
על פי מחירון יד2 , אותו בדקנו אקראית ב-14.6.22, בפרדס חנה כרכור, שכירת דירת 3 חדרים, תעלה בממוצע 3,000 שקלים לחודש, בעוד בית פרטי עם 4 חדרים, יעלה החל מ-7,000 שקלים לחודש. כך למשל בית פרטי ובו 5 חדרים, ברחוב המזמור, אשר מתפרש על פני 270 מ"ר יעלה 11,500 שקלים לחודש. לעומת דירת 3 חדרים, בגודל 60 מ"ר בקומה 3, הממוקמת ברחוב הצפירה, שתעלה 2,600 שקלים לחודש.

בחדרה, שכירת דירת 3-4 חדרים, תעלה בממוצע 4,000 שקלים לחודש. עם זאת, דירת 4 חדרים, המתפרשת על פני 130 מ"ר בקומה 8, וממוקמת בשדרות רחבעם זאבי תעלה 7,800 שקלים לחודש. בעוד דירת 3 חדרים, בגודל 70 מ"ר בקומה 2, הממוקמת ברחוב יצחק בן צבי תעלה 2,200 שקלים לחודש.

חדרה | גוגל מפות

באור עקיבא, שכירת דירת 3-4 חדרים, תעלה בממוצע 3,000 שקלים לחודש. עם זאת, דירת גג עם 5 חדרים ו-130 מ"ר הממוקמת באור ים, תעלה 8,500 שקלים לחודש. בעוד דירת 2.5 חדרים, בגודל 56 מ"ר בקומה 2, הממוקמת בשכונת שז"ר תעלה 2,100 שקלים לחודש.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן