Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חג הספר העברי במגדלור ניוז | “חלבלוב” מבנימינה ובית חנניה מצליח להוציא את הילדים מהמסכים

חג הספר העברי במגדלור ניוז | “חלבלוב” מבנימינה ובית חנניה מצליח להוציא את הילדים מהמסכים

זמן נייר: בשנים האחרונות הפכו טלי הרדאבל, אירית חוסחאלק ונעמה לביב את התשוקה הגדולה שלהן למוצרי נייר פעילים ומשחקיים, אותם הביאו באופן קבוע ממדינות אחרות לעצמן, לילדיהן ולחברה הישראלית היצירתית * "בחלבלוב כמעט ואין קריאה פאסיבית, אלא גישה אקטיבית. לדעתנו זה מאפשר חוויה אחרת מול ספר או חוברת, והילדים וגם הנוער נמשכים אל אלו"

אירועי שבוע הספר נפתחו באופן רשמי בתל אביב ובירושלים ביום רביעי האחרון (15.6) ויימשכו עד למוצאי השבת הבאה (25.6)  ואם ייצא לכם לבקר ולחוש בכמויות הספרים העצומות שממלאות את הירידים המרכזיים, תוכלו למצוא גם דוכן אחד חביב וקטן בשם “חלבלוב”. הצוות מגיע היישר מכאן, מבנימינה-גבעת עדה ובית חנניה, במיזם שהלך והתרחב בשנים האחרונות ומושתת כולו על האהבה לנייר.

“התחלנו עם חלבלוב למבוגרים, גם להם מגיע זמן נייר, מקום לשרבט בו, לרשימות To Do – תודו, באנגלית זה נשמע טוב יותר – עם גלויות קרטון שאפשר לשלוח, תוויות מיוחדות”, מספרות שלוש בנות הצוות שעומד מאחורי הקסם מנייר הזה. “מהר מאוד קיבלנו פניות מילדים וממבוגרים – שנייצר גם לילדים, ומשם זה תפס תאוצה, צמא גדול למוצר מסוג זה.

“אנחנו מקבלות מהורים תגובות: כבר שנים אנחנו מחכים למוצר כזה בשביל הילדים שלנו, בלי פרסומות או מודעות, בלי ידוענים וכוכבנים, תמים, נקי. זה חלבלובון. חיפשנו מוצרים דומים אבל מרבית הדברים לילדים ממותגים, עם פרסומות ותוכן שראינו שהילדים לא מספיק מתחברים אליו, או עוזבים מהר. אנחנו חושבות שמבחן התוצאה הוא כאשר הילד מסיים חלבלובון ומבקש עוד אחד, כשעולה הציפייה לגיליון, כשמחכים לו בכיליון עיניים”.

הפכתן לשם מוכר ברחבי הארץ, וכל הבשורה יצאה דווקא מהמקום הקטן שלנו, בנימינה ובית חנניה. איך התקבל המוצר החדש הזה כשהוקם, ברחבי הארץ?
“תודה רבה, זה באמת משמח לב ומרומם. לקח זמן למוצרים שלנו להגיע לתפוצה ארצית, היו חנויות שהביעו ספקות בשלב הראשוני, אבל לאחר זמן מה הבינו שמונח לפניהם מוצר חדשני, ישראלי ומיוחד, ושיש לו ביקוש רב”.

// צוות “חלבלוב”. מימין: נעמה לביב, אירית חוסחאלק, טלי הרדאבל 

מוצרי נייר לילדים – מוצר מפותח בעולם הגלובלי

חלבלוב מורכב משלוש: אירית חוסחאלק ממושב בית חנניה, נשואה לבועז ואמא ל-3, טלי הרדאבל מבנימינה, נשואה לחנן ואמא ל-3 ונעמה לביב מבנימינה, נשואה לטל ואמא ל-3.

אירית וטלי הן המייסדות. שתיהן עלינו ארצה, בזמנים שונים, טלי משבדיה ואירית מהולנד. מצפון אירופה הן הביאו את ההשראה ליצירה בנייר. נעמה הצטרפה לצוות לפני למעלה משנה, והיא מגיעה מרקע של חינוך. היא באה לישראל אחרי שהות ארוכה בארצות-הברית, והצטרפה לצוות בקלות.

אירית היא מעצבת גרפית, עזבתי עבודות קודמות בתחום והתמסרתי לעניין. טלי עיתונאית ועורכת, ונשאבתי פנימה. “התחלנו עם מחברת אחת למבוגרים באוגוסט 2015 ומאז התפתחנו לכיוונים נוספים. העיקרון שמוביל אותנו הוא “זמן נייר, במקום זמן מסך””, הן מתארות.

“אנחנו גרות בישובים סמוכים, הכרנו דרך חברה משותפת על בסיס מקצועי, וכשהילדים של שתינו השתתפו באותו חוג טריאתלון, המשכנו להיפגש בחנייה של מעגן מיכאל. אנחנו נוסעות הרבה ורואות את התרבות המפותחת בעולם של מוצרי נייר לילדים – התחלנו לשבת ביחד ולראות איך אנחנו מחברות את הידע המקצועי שלנו, כל אחת מהתחום שלה, ומרכיבות ממנו מוצר שמתאים לקהל בארץ”.

// 365 דפים נתלשים ובכל אחד מהם פעילות אחרת ליום אחד בשנה. צילום: נעמה לביב 

מוצרי נייר כמו ספרים ומגזינים הופכים אט אט למוצר שבני נוער, ילדים וצעירים פחות ופחות צורכים. אתן מרגישות את זה? 
“אנחנו מודעות לכל זה גם מהילדים הפרטיים שלנו, בבית. אבל לכן בחרנו בכיוון שבו צריך לכתוב, לשרבט, לצבוע, לגזור, ולהשתמש בכל הדפים של המוצרים שלנו. כמעט ואין קריאה פאסיבית, אלא גישה אקטיבית. לדעתנו זה מאפשר חוויה אחרת מול ספר או חוברת, והילדים וגם הנוער נמשכים אל אלו. מלבד זאת, כבר ידועה ההשלכה ההרסנית של המסכים על הילדים והנוער, ובהתאם ההורים מחפשים חלופות מספקות”.

גם בעידן המסכים – הנייר שם ובגדול

כל מוצר חדש של חלבלוב משלב פיתוח, כתיבה, איור, עיצוב, הגהות והדפסות. זה תהליך ארוך ומורכב המשלב הרבה מאוד אנשים לכל אורכו, ובהתאם נמשך בין שבועות לחודשים. הספר “דף 1 ליום” שיצא ממש לאחרונה לקח כשנה ויותר של עבודה אינטנסיבית, ויש בו 365 דפים נתלשים ובכל אחד מהם פעילות אחרת ליום אחד בשנה. זה ספר מלהיב, חדשני ומרתק, והילדים שכבר נהנים ממנו הם בגילאי 8 עד 14, מה שמוכיח שהוא לטווח רחב. “זה תענוג גדול מאוד כאשר מוצר שעבדנו עליו למשך זמן ארוך יוצא לאור”, מתארות אירית, טלי ונעמה.

איך אתן רואות את “חלבלוב” בשנים הקרובות מבחינת הרעיונות שהוא יכול להפיק אל מול המסכים והאתגרים הטכנולוגיים של הדור הנוכחי?
“אנחנו רוצות  לגדול ולצמוח גם בארץ וגם מחוצה לה. המוצרים שלנו מעניקים פתרון מהנה מאוד לילדים, לנוער וגם למבוגרים ששמחים להניח את המסכים בצד ולהתמסר לעולם אחר שמשלב עיפרון ונייר, כאלה שאפשר להחזיק, להריח, לתלוש. זה אושר גדול שגם בעידן המסכים ממשיך להיות מבוקש, ואפילו זוכה לרענון. אנשי הי טק וגם חברות טכנולוגיה פונים אלינו ומחפשים את המוצרים שלנו, כי הם מודעים לנזק הארוך של המסך, ומבקשים משהו חליפי”.// צילומים: אלה פאוסט 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

אור עקיבא על המפה: מתחם ‘ביג’ בעיר צפוי להגדיל משמעותית את הכנסות החברה

לפני 6 שנים פרסמנו כי מרכז הקניות “ביג” ייפתח באור עקיבא, כאשר שלט שהוצב בסמוך לתיכון “עתידים” ושכונות “נוף ים” ו”מבואות קיסריה” | מאז עברו הרבה מים בנהר אך נראה כי השנה המרכז סוף סוף צפוי להיפתח

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן