Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“חומר יקר ערך נמחק מהכונן”: מכתב אזהרה לפני תביעה לרשת “קרביץ”

אישה שלחה כונן קשיח ובו חומרים מקוריים ויקרי ערך לתיקון ברשת, אך לא קיבלה אותו בחזרה. כעת היא דורשת כי הכונן עם החומרים יוחזר או שישולמו לה פיצויים על סך 95 אלף שקלים
רחבי הרשת

לא נעים לאבד קבצים חשובים ששמרתם בכונן הקשיח, אבל כשזה לא תלוי בכם זה יכול להיות ממש מתסכל. זה בדיוק מה שקרה לתושבת השפלה, לאחר שחומר של שלוש שנות לימוד, סיכומי שיעורים, תיק עבודות וכן שתי תוכניות של פרויקטים נדל”ניים גדולים – אשר היו בכונן הנייד החדש שלה שנשלח לתיקון במסגרת האחריות אל רשת “קרביץ” – מעולם לא הושב אליה. לאחרונה פנתה בעלת הכונן למועצה לצרכנות ולעו”ד גיא סרוסי, במטרה להוציא מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים כנגד הרשת. בין היתר נדרש במכתב, להשיב לאישה באופן מיידי את הכונן הנייד ועליו חומריה יקרי הערך, או לחילופין לפצות אותה ב- 95 אלף שקלים.

על פי המכתב, בחודש מרץ אשתקד, הגיעה האישה, הנדסאית בהכשרתה, לסניף של הרשת באזור השפלה, ורכשה כונן קשיח חיצוני ב-339 שקלים, לצורך אחסון של כלל המידע ממחשבה האישי, מאחר ובמחשב החלו לצוץ תקלות חוזרות ונשנות. לדברי עוה”ד, בחלוף כחמישה חודשים, התקלקל גם הכונן הקשיח החדש שרכשה, וכבה באופן שלא מאפשר את הפעלתו מחדש.

בהמשך המכתב נטען כי האישה מסרה את הכונן לתיקון בסניף אחר של הרשת, במסגרת האחריות שהיא מספקת. ומאחר והכונן שנשלח לתיקון היה עבור האישה למקור אחסון ראשי, בלעדי ויחיד לחומריה החשובים ביותר, כתבה עליו באותיות קידוש לבנה: “אין לפרמט את הכונן, קיים עליו חומר חשוב מאוד!”.

אלא שמאז, כך נטען במכתב, החלה סאגה שלא מביישת את סיפורי קפקא: לדברי האישה היא זכתה לשיחת טלפון מנציג סניף הרשת בחנות בה מסרה את הכונן, שהסביר לה, כי הכונן נשלח בטעות ליצרן בחו”ל, וכי כונן חדש וחלופי ממתין לה בסניף. “יובהר, כי מרשתי לא ביקשה בשום שלב לשלוח את הכונן ליצרן במדינה זרה, לא ביקשה לפרמט אותו, אלא רק להחזיר אותו למצב הפעלה תקין”, נכתב, “מרשתי אף נקטה באמצעי זהירות מקדים והבהירה בכל לשון של בקשה לא לפרמט את הכונן”.

על פי מכתב ההתראה, האישה קיימה שיחות חוזרות ונשנות עם שירות הלקוחות של הרשת, אך לשווא. כך למשל, באחת הפעמים שוחחה עם מנהלת שירות הלקוחות שאמרה לה, כי החברה במגעים עם היצרן במטרה להחזיר את הכונן לארץ, וכי ככל הנראה הכונן אותר במחסן בחו”ל. אלא שמאז השיחה – לא קרה דבר. האישה, כך נטען, נדחתה שוב ושוב, עד אשר הקשר בינה לבין נציגי הרשת נותק לחלוטין.

בסיום המכתב מזהיר עורך דינה כי: “למרשתי לא נותר אלא להסיק, כי הדיסק שנמסר לרשותכם ולאחריותכם הבלעדית על חומריו הרגישים אבד, הושמד או פורמט. לפיכך, אבקש לקבל בתוך שבעה ימים ממכתבי זה את הדיסק על חומריו המקוריים שבו… היה והדיסק הקשיח אינו נמצא ברשותכם, הנזק שנגרם למרשתי, ומכאן חובכם כלפיה, עומד על 95,200 שקלים… היה ולא תסדירו את החוב תוך שבעה ימים, בכוונתה של מרשתי לפעול נגדכם באמצעים משפטיים”. לדבריו, אם הדרישה לא תיענה בימים הקרובים, והרשת תסרב להשיב את הכונן המקורי ועליו חומריה, או לפצותה בהתאם, תוגש תביעה נגד הרשת בגין הנזקים הכבדים שנגרמו למרשתו.

יש לציין כי מספר ימים לאחר משלוח המכתב, שלחה המועצה לצרכנות את תשובת הרשת, לפיה היא מתנערת מאחריותה על התוכן שהיה שמור בכונן, וטוענת כי האחריות שניתנה ללקוחה, ניתנה לתקינות הכונן עצמו ותו לא. וכך ציינה החברה: “הכונן הועבר לבדיקה בחברת בנדא מג’נטיק שהינה היבואן של הכונן ונותנת האחריות. לבקשת הלקוחה נרשם על טופס הבדיקה לא לפרמט את הכונן מכיוון שהוא מכיר חומר חשוב. לאחר בדיקת מעבדה הכונן נמצא תקול, בנדא כיבואן אחראים למוצר עצמו ולא בשום שלב לתוכן שבו, עובדה זו גם רשומה בתעודת האחריות של המוצר בסעיף 12.

יש לציין שבמידה והיו ללקוחה תכנים כה יקרים לה רגשית וכלכלית לטענתה, מן הצפוי שתיקח אחריות על גיבוי חומרים אלה ולא תשים את כל תקוותה בכונן אחד. ועל כן אין בהאשמת הלקוחה הטלת אחריות עלינו לגבי תכנים אלו. בנדא פעלו במסגרת האחריות ואישרו החלפת הכונן התקול ללקוחה ופה מסתיימת אחריותנו. הכונן הישן נשלח ליצרן בחו”ל. כאשר הלקוחה פנתה לשרות וביקשה לקבל את הכונן שלה חזרה נעשה מאמץ לאתר אותו במרכז ה-MRA באירופה ולהחזירו ללקוחה, ניסיון זה הגיע לרמות המנהלים הבכירים במחלקה באירופה וכולם ניסו במשך כשבוע לאתר כונן זה אך ללא הצלחה”.

תגובת קרביץ למועצה לצרכנות: “הכונן הועבר לבדיקה בחברת בנדא מג’נטיק שהינה היבואן של הכונן ונותנת האחריות. לבקשת הלקוחה נרשם על טופס הבדיקה לא לפרמט את הכונן מכיוון שהוא מכיל חומר חשוב. לאחר בדיקת מעבדה הכונן נמצא תקול, בנדא כיבואן אחראים למוצר עצמו ולא בשום שלב לתוכן שבו, עובדה זו גם רשומה בתעודת האחריות של המוצר בסעיף 12.

“יש לציין שבמידה והיו ללקוחה תכנים כה יקרים לה רגשית וכלכלית לטענתה, מן הצפוי שתיקח אחריות על גיבוי חומרים אלה ולא תשים את כל תקוותה בכונן אחד. ועל כן אין בהאשמת הלקוחה הטלת אחריות עלינו לגבי תכנים אלו. בנדא פעלו במסגרת האחריות ואישרו החלפת הכונן התקול ללקוחה ופה מסתיימת אחריותנו. הכונן הישן נשלח ליצרן בחו”ל. כאשר הלקוחה פנתה לשרות וביקשה לקבל את הכונן שלה חזרה נעשה מאמץ לאתר אותו במרכז ה-MRA באירופה ולהחזירו ללקוחה, ניסיון זה הגיע לרמות המנהלים הבכירים במחלקה באירופה וכולם ניסו במשך כשבוע לאתר כונן זה אך ללא הצלחה”, הוסיפו ברשת.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן