Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מיזם “אפשריבריא” בכל הארץ? לא באזור חדרה

תקציב מיזם משרד הבריאות "אפשריבריא בעיר", עלה מ-7.4 מיליון בשנת 2021 שקלים ל-11.3 מיליון שקלים בשנת 2022. המיזם אשר פועל בהצלחה זו השנה הרביעית, ברשויות רבות ברחבי הארץ, מדלג באורך פלא על כל אזור חדרה

השבוע חל שבוע התזונה והביטחון התזונתי, במסגרתו פירסם משרד הבריאות נתונים על המיזם “אפשריבריא בעיר”, שמתקיים כחלק מהתוכנית הלאומית “אפשריבריא”. בין היתר פורסם כי במסגרת המיזם הגדיל המשרד את התמיכה ברשויות המקומיות המשתתפות בו בכ-4 מיליון שקלים, מ7.4 מיליון בשנת 2021 ל-11.3 בשנת 2022. אלא שלמרות פעילות ענפה ומוצלחת ב-57 רשויות מצפון ועד דרום, באזור חדרה והסביבה טרם הרימו את הכפפה.

עוד פורסם כי השנה נפתח לראשונה מסלול לתמיכה ברשויות בשלבים הראשונים לפעילותן, כך שעד סוף שנת 2022 ייכנסו למיזם 20 רשויות נוספות שנבחרו לקבל תמיכה במסלול זה, כך שבסך הכל ישתתפו במיזם 77 רשויות מקומיות בישראל בהן כ-5.5 מיליון תושבים. ואולם, למרות זאת – חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וזכרון יעקב – אף אחת מהן לא משתתפת ביוזמה ולא כלולה בה.

במסגרת המיזם, הרשויות זוכות לתמיכה מקצועית וכספית לקידום בריאות התושבים באמצעות מדיניות ונהלים, השתלמויות, שיפורים בסביבה הפיזית, תוכניות ופעילויות לאוכלוסיות בסיכון ומידע והסברה. מטרת המיזם לייצר יותר מסגרות עם תזונה בריאה לילדים, יותר פעילות גופנית לקשישים, הנגשת המרחב הציבורי להליכה ולמשחק, אכיפת עישון מוגברת, ומגוון רחב של תוכניות, פעילויות והעברת מסרים בריאותיים לתושבים ומיזמים רבים נוספים.

צילומים: פיקסביי וצילום מסך אפשריבריא

מעבר לתמיכה הכספית, משרד הבריאות מלווה את הרשויות באופן מקצועי באמצעות צוות התוכנית הלאומית “אפשריבריא” והצוות מהמחלקה לחינוך ולקידום בריאות, אגף התזונה, ולשכות הבריאות בשירותי בריאות הציבור. נערכים ימי למידה בשיתוף “רשת ערים בריאות” במרכז לשלטון המקומי, וכן באמצעות שיתופי הפעולה הבין אגפיים במשרד הבריאות ובין משרדי הממשלה השונים. במיזם “אפשריבריא בעיר” מעביר משרד הבריאות חלק ניכר מהמשאבים לדרגי השטח, העירוניים והשכונתיים, אשר מכירים באופן הטוב ביותר את הצרכים והמאפיינים של התושבים ומתאימים עבורם פעילויות אפקטיביות יותר.

מודל העבודה של המיזם נועד לבסס ולאפשר את קיומה של יחידת הבריאות ברשות על מנת שתכלול את צרכי הבריאות של העיר במגוון תחומים בשגרה ובחירום. הרשויות נדרשות לעמוד באמות מידה להכרה כ-“אפשריבריא בעיר” הכוללות, בין השאר, מחויבות של ראש הרשות להובלת התכנית, העסקת מתאם/ת בריאות ייעודי/ת, ועדת היגוי פעילה לקידום הבריאות, תכנית עבודה שנתית ועמידה באמות מידה מקצועיות ועוד

הזינוק במספר הרשויות שפנו על מנת להצטרף למיזם “אפשריבריא בעיר”, מעיד יותר מכל על השינוי שחל בחשיבות שראשי הערים והתושבים רואים בתפקיד הרשות המקומית בקידום הבריאות בכלל וקיום אורח חיים בריא בפרט. בנוסף, מגיפת הקורונה יצרה חלון הזדמנויות להאצת תהליך זה בתוך הרשויות המקומיות לצד חיזוק הממשק בין משרד הבריאות והרשות המקומית.

כך למשל, בשנתיים האחרונות תמכה פעילות “אפשריבריא בעיר” בהתמודדות עם החיים לצד הקורונה. במסגרת הפעילות המשיכו הרשויות לקדם תזונה בריאה, לעודד ביצוע פעילות גופנית ולתת מענה מותאם וגמיש לאוכלוסיות שונות, במסגרות השונות, וכן ניתן מענה משולב בנושא חיזוק החוסן ועוד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן