הפיצוי לנוסע רכבת מבנימינה שמעולם לא הגיע ליעדו

הרכבת תפצה תושב בנימינה שרצה להגיע לתל אביב ובילה ברכבת למעלה משלוש שעות, אבל מעולם לא הגיע ליעדו. בית המשפט: "הרכבת לא עשתה מאמץ מספיק כדי ליידע אותו על שינויים בהסדרי הנסיעה"

תושב בנימינה עלה על הרכבת לכיוון תל אביב, אבל כעבור שלוש שעות לא הגיע ליעדו. לא, לא מדובר בחידה במתמטיקה או בסיפור המוכר של לאה גולדברג "המפוזר מכפר אז"ר", אלא במקרה אמיתי שנידון לאחרונה בבית משפט לתביעות קטנות בחיפה ובגינו תפצה הרכבת את הנוסע ב-5,350 שקלים. הסיפור הובא לראשונה באתר "מאקו".

על פי פרטי המקרה, לפני כארבעה חודשים, עלה תושב בנימינה על רכבת שיצאה בשעה 5:28 לכיוון המרכז, כשהוא סבור בכך שיעדו הסופי הוא תל אביב. "ברכבת כרזו שעוד שתי דקות הרכבת תגיע להרצליה. חשבתי שמדובר בתקלה והרכבת תמשיך לתל אביב ולכן המשכתי לעבוד במחשב", שיחזר בראיון לאתר מאקו.

רכבת תקועה | למצולמים או למקרה בתמונה אין קשר לכתבה

אלא שזמן קצר לאחר מכן גילה האיש שהרכבת נוסעת בכלל צפונה, ולא לתל אביב. כשבירר עם הפקח, הסביר לו האחרון שהרכבת חוזרת לבנימינה. "אף אחד לא אמר לי שהתחנה האחרונה של הרכבת זו הרצליה ושנערכו שינויים בתנועת הרכבת עקב עבודות תשתית במסילה. הפסדתי יום עבודה" סיפר.

לדבריו, גם בתחנת הרכבת בבנימינה לא הודיעו על השינויים. לכן הוא לא הבין שיש לרדת מהרכבת בתחנת הרצליה, ולעלות על אחת ההסעות שסיפקה הרכבת לתל אביב. בעקבות המקרה הגיש הנוסע תביעה נגד רכבת ישראל, שנידונה לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה.

ברכבת טענו כי השינויים פורסמו והיו ידועים לכל, ותהו למה הנוסע לא פנה אליהם לפני הגשת התביעה. אלא שבמהלך המשפט נציג הרכבת נמנע משום מה מלחקור אותו, ולא הביא עדים שיתמכו בטענותיהם. השופטת, חוה קלמפר-מרצקי שדנה בתביעה קבעה בפסק הדין שעדות הנוסע הייתה אמינה, מידתית, עניינית ועקבית ולכן החליטה לקבל אותה במלואה.

לדבריה, המחדל העיקרי של הרכבת היה שאיש לא שם מודעה שנוגע לשינויים בתנועת הרכבות על מכונת הכרטיסים. בנוסף, הפקח ברכבת לא כרז על השינויים בנסיעה ועל כך שהרכבת תסיים את נסיעתה בהרצליה. על כן פסקה כי הרכבת תפצה את האיש בסכום של 5,000 שקל ועוד 350 שקל הוצאות משפט. לכתבה המקורית

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

המבורגר בדרך לטיסה: זו המסעדה החדשה שתוקם בנתב"ג

קבוצת המסעדות BBB זכתה במכרז להקמת ותפעול מסעדת המבורגרים בטרמינל 3 בשדה התעופה בנתב"ג, תחת המותג MOSES | זו הפעם הראשונה בה קבוצת BBB נכנסת לשירותי ההסעדה בנתב"ג, אחרי שכבר מספר שנים היא מפעילה סניף של רשת "בורגרים" בשדה התעופה רמון

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן