Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עובד שעבד 18 שנה במכוורת עמק חפר תובע אותה ב-130 אלף שקלים

עובד שעבד 18 שנה במכוורת עמק חפר תובע אותה ב-130 אלף שקלים

לטענת העובד, עבודתו בחברה הייתה רצופת קשיים ומהמורות * לטענת העובד - הוא פוטר לאור סירובו לביצוע פעולות בלתי חוקיות בנוגע לשכר עבודתו וזכויותיו הסוציאליות * טרם הוגש כתב הגנה * מכוורת עמק חפר: "מדובר בתביעת סרק"

על הדבש ועל העוקץ: עובד לשעבר תובע את מכוורת עמק חפר בטענה להפקדות בחסר לגמל, פיצויי פיטורין, אי מתן הודעה על תנאי העסקה ותלושי שכר פיקטיביים. בתביעה אשר תידון בבית המשפט דורש העובד כי החברה תשפה אותו בלמעלה מ-130 אלף שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

על פי כתב התביעה, העובד אשר מיוצג על ידי עוה”ד עדן חן, עבד במכוורת עמק חפר בתפקיד מנהל ייצור והחזקה, החל מיום 1.1.2004 ועד ליום 13.2.2022, ובסך הכל במשך תקופה של למעלה מ-18 שנים, עד למועד בו פוטר, לאור סירובו לביצוע פעולות בלתי חוקיות בנוגע לשכר עבודתו וזכויותיו הסוציאליות.

לטענת העובד, עבודתו בחברה הייתה רצופת קשיים ומהמורות, לרבות קשיים בקבלת תשלום שכרו החודשי והנפקת תלושי שכר שאינם תואמים לשכרו בפועל. כך למשל, במהלך עבודתו ולאחר שצבר וותק של כעשור בחברה, פנה העובד לנציגי החברה בבקשה להעלאת שכרו, ובהתאם נמסר לו כי יקבל תוספת בשכר בסך 3,200 שקלים, אולם סכום זה ישולם לו כ”החזר הוצאות” למול קבלות שימציא עבור החברה. אלא שהתוספת לשכר הייתה קבועה, כך שלא הייתה הלימה בין גובה החשבוניות שמסר העובד לבין התשלום הנוסף שקיבל בפועל. לטענת התביעה, צורת תשלום זו נבעה מכך שהחברה ניסתה לחמוק מתשלום זכויותיו הסוציאליות של העובד.

כוורות בקיסריה (צילום להמחשה בלבד, לתמונה אין קשר לכתבה)

בכתב התביעה נטען עוד כי בשלב מסוים, לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצד העובד לסדר את הרכיב כחלק משכרו החודשי בתלוש השכר, איים כי יאלץ להתפטר משורות החברה. ועל כן, הסכימה החברה להכניס סך של 1,700 שקלים למשכורת, כאשר חלק מהסכום נכנס לרכיב הנסיעות וחלק הופקד לקרן ההשתלמות. בעוד את 1,500 השקלים הנוספים המשיכה החברה לשלם לו כרכיב נפרד מהשכר.

בחודש פברואר האחרון, פנה העובד למנכ”ל החברה והפציר בו להכניס את 1,500 השקלים ששולמו לו בנפרד לתלוש השכר וכי החברה תבצע תיקון בתלושי השכר באופן רטרואקטיבי עבור כל התקופה בה קיבל את התוספת, כדי שסכומים אלו יובאו בחישוב זכויותיו הסוציאליות, שנפגעו לדבריו. מנכ”ל החברה הבהיר שישקול את הנושא, אולם בכל מקרה ככל והשינוי יאושר הוא לא יחול רטרואקטיבית ובנתאי שהעובד יחתום על מסמך רשמי המאשר זאת.

בהמשך כתב התביעה נטען כי לאחר השיחה עם המנכ”ל, חש העובד ברע ויצא לחופשת מחלה עליה מסר אישור רפואי. אלא שכעבור מספר ימים זומן העובד לשיחת שימוע והוא פוטר. “מדובר בתובע שנתן את כל כולו לנתבעת” נכתב בכתב התביעה, “הנתבעת ברשעות מוחלטת ובחוסר תום לב משווע לא גמלה לתובע כפי שהיה מגיע לו ולא העריכה אותו להפך, הנתבעת הערימה על התובע קשיים על גבי קשיים… ופגעה באופן בוטה ודורסני בזכויות הסוציאליות הכל על מנת לחמוק מתשלום”.

כעת כאמור, מבקשת התביעה מבית המשפט לזמן את החברה לדין ולחייבה לשלם לעובד סך של 133,385 שקלים מהם: 14,458 שקלים בגין הפרשה בחסר לקופת גמל, 93,927 שקלים בגין פיצויי פיטורים, 20,000 שקלים עבור פיצוי בגין מסירת תלושי שכר פיקטיביים וכן 5,000 שקלים בגין פיצוי אי מתן הודעה על תנאי עבודה. זאת בנוסף להוצאות משפט, שכ”ט עוה”ד בתוספת מע”מ כחוק, כאשר לכל הסכומים המפורטים יתווספו פיצויי הלנת פיצויי פיטורין ו/או הלנת שכר ו/או הפרשי הצמדה וריבית מהמועד כדין ועד לתשלום בפועל.

ממכוורת עמק חפר נמסר בתגובה: “המדובר בתביעת סרק ובטענות סרק של עובד לשעבר שהתפטר לאחרונה לאחר שהחברה עמדה לפטרו עקב תפקודו הלקוי. מכוורת עמק חפר כמובן תעמוד על ותמצה את מלוא זכויותיה כנגד אותו עובד לשעבר בגין התנהלותו הקלוקלת, לרבות הגשת תביעת הסרק כאמור”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן