Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הכירו את היחידה החדשה למלחמת בקורקינטים והאופניים החשמליים ברחובות חדרה

עיריית חדרה השלימה הכשרה של 15 פקחים כמוסמכים לאכיפת עבירות של כלים מיקרומוביליטים (אופניים וקורקינטים  חשמליים)  ויצאה בקמפיין לצמצום מספר התאונות ושמירה על חיי משתמשי הדרך | ראש עיריית חדרה בפועל ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים: "באמצעות הסברה נכונה ושיח ישיר אל מול בני הנוער והצעירים נצליח לשמור על האנשים שבדרך"

חדרה נלחמת בתאונות הדרכים: מנת להפחית את תאונות הדרכים בעיר חדרה ואת מספר הנפגעים בקרב רוכבי הדו-גלגלי בכלל ורוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים, יצאה עיריית חדרה בימים אלה, בעזרת יחידה חדשה מוגברת בפקחים, בהסברה נרחבת בנושא לצד קמפיין ושילוט במרחב הציבורי.

לאחר עבודת מטה של למעלה משנה, אגף אכיפה וביטחון והמטה העירוני לבטיחות בדרכים, השלימו את הכשרת פקחי העירייה כמוסמכים לאכיפת עבירות תנועה של כלי הרכב חשמליים ונקבעה מדיניות אכיפה בהתאם לחוק הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה) התשע”ו 2016, רישום העבירות בתקנות וקביעת העונשים.

דוברות עיריית חדרה

בשלב הראשון, הוכשרו 15 פקחים במטרה לשמור על בטיחות הולכי הרגל מפני פגיעות הרוכבים על הכלים החשמליים לרבות על המדרכות ובמעברי החצייה, וכן לשמור על חייהם של הרוכבים עצמם בכך שישתמשו באמצעי ואביזרי הבטיחות המחויבים בחוק. מדיניות האכיפה תתמקד בעבירות חשובות: איסור נסיעה על המדרכה, איסור חציית מעבר חצייה תוך כדי נסיעה, אי חבישת קסדה, איסור שימוש בטלפון נייד בזמן נסיעה לרבות אחיזתו ו/או העברת מסרונים ואיסור הרכבה. האכיפה תתבצע בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה.

במסגרת מדיניות האכיפה נקבעו גם הסמכויות של הפקחים לביצוע עיכוב הרוכבים ותפיסת כלי הרכב, לרבות הוצאת אוויר מהצמיגים על מנת לעצור את העבירה, וכן מתן קנסות, הודעות תשלום והתראות. הקנסות ימסרו לעבריין התנועה בהתאם לעבירה ויהיו בסך שבין 100 ל-250 ₪,  1000 שקלים על אי חבישת קסדה וכן 1,000 ₪ על שימוש בטלפון נייד.

מנהל אגף אכיפה וביטחון, גיל שלמה, מדגיש כי המטרה של העירייה היא להתמקד בהסברה  נרחבת ולצמצמם משמעותית את כמות התאונות, ולאחר מכן יינתנו התראות ודוחות. “עיתוי המבצע נקבע על מנת לפגוש את בני הנוער והצעירים במוקדי הבילוי של חופשת הקיץ ובמוסדות החינוך עם פתיחת שנת הלימודים”. עוד הוסיף שלמה: “בשבועות האחרונים נערכו מספר מבצעי הסברה מוצלחים ברחבי העיר ובחוף הים, תוך שיתוף פעולה בין השיטור העירוני, הפיקוח העירוני, משטרת חדרה והמטה העירוני לבטיחות בדרכים.”

מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, נדב ליפשין, מוסיף כי “הפגיעה ברוכב אופניים או קורקינט בתאונת דרכים היא ברוב המקרים פגיעה קשה. קסדה יכולה להוות את ההבדל בין חבלת גפיים “בלבד” לחבלת ראש. השליטה היא בידי האכיפה ועל ידי הרוכב עצמו. אך לא רק, גם להורים יש חלק בנושא חשוב זה, הן ברכישת הכלי לילד/ה והן בחינוך לרכיבה נכונה ובטוחה”.

האכיפה החלה | דוברות עיריית חדרה

לצד הקמפיין המבורך, פועלת עיריית חדרה לאורך כל השנה במספר מישורים על מנת שחדרה תהיה עיר בטוחה לכלל משתמשי הדרך: חינוך לבטיחות בדרכים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, הסברה לכלל תושבי העיר בדגש על האזרחים הותיקים, חידוש ושדרוג תשתיות ברחבי העיר ובפרט ליד מוסדות החינוך ואכיפה. כל זאת תוך שיתופי פעולה רבים, עם כל גורמי העירייה בהם, אגף החינוך, אגף ההנדסה, אגף הרווחה ואגף אכיפה וביטחון, וכן גופים חיצוניים רבים בהם: משרד החינוך – האגף לבטיחות בדרכים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב”ד), משטרת חדרה, טכנודע, מרכז רפואי הלל יפה, הנהגת ההורים העירונית, ארגון מורי הנהיגה, מד”א, כיבוי אש, איחוד הצלה ועוד.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל ומחזיק התיק לבטיחות בדרכים: “המלחמה בתאונות הדרכים היא נר לרגלינו. למען ביטחונם של הולכי הרגל ועל מנת להסדיר את נושא הרכיבה הבטוחה, הסמכנו את הפקחים של עיריית חדרה ומתבצעת הסברה בכל רחבי העיר בדגש יהיה על אופניים וקורקינטים חשמליים. אני משוכנע שבאמצעות הסברה נכונה ושיח ישיר אל מול בני הנוער והצעירים, יחד עם תוכנית סדורה שאנו מובילים לחינוך לבטיחות בדרכים, נצליח לשמור על האנשים שבדרך. אני קורא להורים, המחנכים והתושבים כולם להתגייס למטרה להציל חיים.”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
6 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
12/08/2023 18:39

שיעשו את זה גם בנתניה. בנתניה זה ג’ונגל, נוסעים עם קורקינט חשמלי או אופניים חשמלים, ומדברים בטלפון או מסיעים עוד מישהו, והכל ביחד.

1 4 5 6
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן