Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סגן ע’ מזכרון יעקב התגייסה ללא רקע במדעי המחשב – והפכה ללוחמת סייבר מוערכת

סגן ע’ מזכרון יעקב התגייסה ללא רקע במדעי המחשב – והפכה ללוחמת סייבר מוערכת

בהתבגרותה התעמלה בענף ספורט הייחודי - התעמלות גלגלי הענק ואף הגיעה לנבחרת ישראל. לקראת סוף התיכון, החלה בתהליכי מיונים למקצועות המחשב והסייבר בצה"ל ולבסוף החליטה ללכת לקורס התכנות, בעקבות עידוד הוריה שמגיעים מתחום ההייטק: "שואפת לתפקיד ראש צוות"

כל אחד יכול: כיום ניתן להגיע לעולם המחשבים בצה”ל ללא רקע מקדים במדעי המחשב. קחו למשל את סגן ע’ (21) מזכרון יעקב, תוכניתנית ביחידת הפיתוח של חיל האוויר “אופק”. 

ע’ גדלה בזכרון יעקב, יחד עם שתי אחיותיה הקטנות, אביה ואמה. בתקופת התבגרותה התעמלה בענף ספורט הייחודי – התעמלות גלגלי הענק ואף הגיעה לנבחרת ישראל. במקביל הרחיבה בבית הספר התיכון פיזיקה וסוציולוגיה-קרימינולוגיה.

לקראת סוף התיכון, החלה ע’ בתהליכי מיונים לאשכול מקצועות המחשב באגף התקשוב וההגנה בסב”ר, “לאחר זמן מה נודע לי שהתקבלתי לבית הספר למקצועות המחשב”, מספרת ע’ בהתלהבות.

בבית הספר למקצועות המחשב והסייבר (בסמ”ח) מועברים כל הקורסים היוקרתיים ביותר במקצועות המחשב בצה”ל- תכנות, הגנת סייבר, DevOps, QA ועוד. בסיום הקורסים משתבצים החיילים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה”ל- אגף התקשוב וההגנה בסב”ר, חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה, אגף המודיעין והמטה הכללי.

// בגלל שבאתי מעולם תחרותי, אני לא רגילה לוותר לעצמי. סגן ע’. צילום: דובר צה”ל

בבסמ”ח, ידע מקדים במדעי המחשב אינו תנאי קבלה לקורסים. חיילים ללא ידע מקדים במחשוב כמו ע’, וחיילים בעלי ידע רב מתמקצעים יחדיו בתוכנה, בהפעלת ובכתיבת לומדה ברמה הגבוהה ביותר, על מנת שיתפתחו ויהיו מוכנים לשרת בזירות הקריטיות ביותר שיש. מלבד פרופיל ודפ”ר מתאימים, התנאים היחידים הם מוטיבציה, נחישות ויכולות קוגניטיביות גבוהות.

“הגיע השלב במיונים בו היינו צריכים לדרג את התפקיד אליו הכי היינו רוצים להגיע. לתפקיד תוכניתן דרושות שנתיים וחצי חתימה של שירות קבע. חשבתי המון האם אני רוצה ללכת עד הסוף במקצוע הטכנולוגי ולוותר על הספורט, או להמשיך בשירות חובה בלבד, שיתן לי סיכוי לחזור לאימונים אחריו”,  משתפת ע’ בגילוי לב.

לבסוף החליטה ללכת לקורס התכנות, בעקבות עידוד הוריה שמגיעים מתחום ההייטק. “לא הכרתי את עולם המחשבים, אני לא חושבת שהבנתי מה זה אומר להיות חמש וחצי שנים באותו התפקיד כשחתמתי”, היא מודה.

ע’ החלה את לימודיה בקורס באפריל 2019, וההתחלה הייתה לא קלה בכלל. “התלבטתי הרבה אם להמשיך, אבל הרקע שלי בעולם הספורט, עזר לי בתקופה העמוסה של הקורס. בגלל שבאתי מעולם תחרותי, אני לא רגילה לוותר לעצמי”.

את הקורס סיימה בהצלחה בספטמבר 2020. “המפקדת העניקה לי את הסיכה שלה, וגם קיבלתי את השיבוץ שהכי רציתי, יחידת אופק שבחיל האוויר. היום אני תוכניתנית בצוות פיתוח של מערכת מבצעית וקריטית לביטחון המדינה ועובדת מול כל החילות. יצאתי לקצונה וחזרתי לא מזמן, כך שאני מחכה לשיבוץ תפקיד חדש ושואפת לתפקיד ראש צוות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן