Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חברת הביטוח “איילון” תובעת את מועצת פרדס חנה-כרכור במעל חצי מיליון שקלים

חברת הביטוח “איילון” תובעת את מועצת פרדס חנה-כרכור במעל חצי מיליון שקלים

בחברת הביטוח טוענים כי במקרי ביטוח שטופלו על ידי החברה מול תושבי המועצה, לא שולמו דמי ההשתתפות העצמית של המועצה כחוק * טרם הוגש כתב הגנה

תביעה כנגד מועצה מקומית פרדס חנה-כרכור על סך למעלה מחצי מיליון שקלים, נידונה בימים אלה בבית המשפט. במרכזה של התביעה טענות של חברת הביטוח “איילון חברה לביטוח בע”מ” כלפי הרשות המקומית, לפיהן במקרי ביטוח שטופלו על ידי החברה מול תושבי המועצה, לא שולמו דמי ההשתתפות העצמית של המועצה כחוק. בית המשפט נתן הארכה להגשת כתב ההגנה, אשר צפוי להיות מוגש בתקופה הקרובה.

על פי כתב התביעה, בין התובעת לנתבעת, נכרת חוזה ביטוח, על פיו ערכה חברת הביטוח עבור הרשות, ביטוח מסוג “חבות כלפי צד שלישי”, והפיקה עבורה פוליסת ביטוח. במסגרת החוזה, התחייבה הרשות כלפיי החברה, לעמוד בכל התנאים הנהוגים ביחס לביטוח זה, לרבות התחייבויותיה לתשלום השתתפות עצמית במידה ויתרחשו מקרי ביטוח, כהגדרתם בפוליסת הביטוח.

לטענת חברת הביטוח, שבעה תושבים שונים, שהינם צדדי ג’, פנו אליה בדרישות לתשלום דמי נזק ו/או הגישו כנגדה תביעות משפטיות ועתרו לפצותם בגין נזקים שנגרמו בעקבות מקרי ביטוח, והחברה שילמה את דמי הנזק, כאשר בעקבות אותם מקרי ביטוח, נדרשה המועצה לשלם לחברה דמי השתתפות עצמית בסך 575,930 שקלים.

הצפת ענק. צריך השתתפות עצמית | צילום ארכיון להמחשה בלבד – דוברות כבאות

בהמשך לתביעות, הודיעה החברה לרשות המקומית בדבר כוונתה לפצות צדדי ג’ בגין התביעות, בהתאם להוראות סעיף 68 לחוק חוזה הביטוח ואף שלחה מכתב התראה אל הרשות, במסירה אישית, ב-29.12.2021, אולם גם לאחר קבלתו, לא פרעה הרשות את חובה לחברת הביטוח עד ליום הגשת התביעה. “בסך הכל נותרה הנתבעת חייבת לתובעת בגין דמי ההשתתפות העצמית כנ”ל סך של 602,900 שקלים (כולל הפרשי הצמדה וריבית כחוק)” נטען בכתב התביעה.

כמו כן, לטענת התביעה: “הנתבעת במעשיה ו/או במחדליה כמפורט לעיל, הפרה היא את התחייבותה כלפי התובעת לשלם דמי השתתפות עצמית כנ”ל, תוך הפרה של הוראות חוק חוזה הביטוח…לפיכך, זכאית התובעת לאכוף על הנתבעת את תשלום מלוא חיוביה, הן מכוח התחייבויותיה החוזיות המפורשות ו/או המשתמעות…”.

בנוסף, נטען כי “הכיסוי הביטוחי ממנו נהנתה הנתבעת וזאת מבלי ששילמה את דמי ההשתתפות העצמית, גורמת להתעשרות שלא כדין של הנתבעת ע”ח התובעת”. לפיכך, תובעת חברת הביטוח מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, סכום של 602,900 שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק, מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום המלא בפועל, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

באי כוחה של המועצה, עו”ד יניב גור וזאב מוק ממשרד עורכי הדין עפר שפיר ושות’, הגישו באמצע חודש יוני בקשת הארכה להגשת כתב הגנה בכחודש ימים ובית המשפט השלום בחיפה אישה את ההארכה. נכון לפרסום הכתבה טרם הוגש כתב הגנה בסיפור.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן