"עוקץ האלגוריתמים": פנסיונר תובע כמיליון שקלים משני תושבי בנימינה

התובע רצה להשקיע את כספי חסכונותיו באפיק השקעה אשר יניב לו רווח שוטף לצרכי מחייתו * אחרי שהתחבר עם צמד מבנימינה על מנת להשקיע באפליקציה למסחר במטבעות וירטואליים - הסתבך ובענק, כך על פי כתב התביעה שהגיע לאחרונה

לבית המשפט השלום בחדר הוגשה לפני למעלה מחודש תביעה כנגד שני תושבי בנימינה ותושב נתניה על סך קרוב למיליון שקלים. במרכזה של התביעה טענה למעשה מרמה מתוחכם שננקט על ידם כנגד התובע, במטרה "לעקוץ" אותו ולהוציא ממנו סכומי כסף נכבדים, תוך ניצול אי הבנתו את תחום פיתוח אלגוריתמים חכמים למסחר בשוק ההון ובמטבעות וירטואליים.

על פי כתב התביעה, התובע הינו פנסיונר ואב לשלושה ילדים בוגרים אשר רצה להשקיע את כספי חסכונותיו באפיק השקעה אשר יניב לו רווח שוטף לצרכי מחייתו. לטענת התביעה, שני התושבים מבנימינה הציגו עצמם בפניו כבעלים של חברת AJL ASSET LTD הרשומה באנגליה ועוסקת בפיתוח אלגוריתמים חכמים למסחר בשוק ההון ובמטבעות וירטואליים ואילו הנתבע השלישי, תושב נתניה הוא חברם, אשר שימש כ"איש קש" מטעמם לכאורה, למטרת הפקדת הצ'קים אותם קיבלו ממנו ופרעונם באמצעות חשבון הבנק שלו.

כנטען בכתב התביעה, הנתבעים אמרו לתובע כי החברה מגייסת כספים ממשקיעים פרטיים למטרת קידום ושיווק הפלטפורמה ואתרי האינטרנט שבבעלות החברה לצורך גיוס לקוחות חדשים וכי כנגד השקעה של 100 אלף דולר, יקבל 12% מרווחי החברה. כמו כן, טענו בפניו הנתבעים כי החברה הינה רווחית וכי היא פועלת בבלארוס ובאוקראינה ומחזיקה משרד נוסף גם בעיר קייב שבאוקראינה ומטרת ההשקעה תהיה להרחיב את הפעילות בחברה.

צילומים להמחשה בלבד: פיקסביי

בעקבות מצגי הנתבעים, הסכים התובע להשקיע בחברה סכום של 880 אלף שקלים כנגד קבלת 25% מרווחי החברה. לשם כך מסר לידיהם 22 צ'קים מחשבונות הבנק שלו שזמני פירעונם מה-27.7.2020 ועד ל-27.9.2021, אשר כולם נפרעו. לטענת התביעה, הנתבעים הבטיחו לתובע כי עם סיום התשלום יתחילו להעביר אליו בהקדם את הרווחים המגיעים לו עבור החודשים ספטמבר 2021 ועד ינואר 2022 בהתאם ל"תכנית העסקית". אך בפועל, העבירו אליו תשלומים קטנים, חלק במזומן וחלק במטבע "ביטקוין" בסך 30 אלף שקלים בלבד ולאחר מכן נעלמו.

ניסה לקבוע פגישה פרונטלית אך הנתבעים היו "בחו"ל"
לדברי התובע, הוא ניסה לשוחח עם הנתבעים טלפונית וכן לקבוע עימם פגישה פרונטלית, במטרה לברר מדוע פסקו מלהעביר אליו את "רווחי" החברה המגיעים לו, אך אלא טענו כי הם נמצאים בנסיעות עסקיות ואף הזמינו את התובע לבקר במשרדי החברה בקייב, כדי שיווכח כי החברה קיימת ופעילה. אך כאשר הגיע לקייב, התחמקו הנתבעים מלפגוש אותו או לאפשר לו לבקר ב"משרדי החברה". עם שובו, ניבה התובע להפגש עם הנתבעים פעם נוספת, אך אלה "ניתקו מגע".

בשלב זה, הבין התובע כי נפל קורבן למעשה מרמה ו"עוקץ" מתוכנן מראש, על ידי שני הנתבעים, אשר נועד להוציא ממנו במרמה סכום של 880 אלף שקלים, שהינם מלוא חסכונותיו, כביכול למטרת "השקעה" בחברה, כאשר בפועל שילשלו באמצעות חברם, את מלוא כספי ה"השקעה" של התובע ביודעם כי הוא לא יקבל כל "רווח" בתמורה להשקעתו.

כעת תובע האיש כי השלושה ישיבו לו את הכסף שהשקיע, שהינם כספי העוקץ וכן עוד 100 אלף שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל התנהלותם עימו. זאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית וכן שכר טרחת עו"ד בתוספת מע"מ כחוק.
נכון למועד פרסום הכתבה טרם הוגש כתב הגנה בתיק.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן