עובדת לשעבר בבית ספר 'חקלאי' פרדס חנה תובעת ממנו מעל 200 אלף שקלים

היא מבקשת לתת לה  סעד הצהרתי וכן לתת לנתבעת צו המורה במטרה לגרור ימי מחלה הצבורים לטובתה למעסיק הבא וכן לפעול לטובת תשלום שכרה בתקופת מחלה על חשבון ימי מחלה צבורים - מעל 300 ימי מחלה כאלה שנצברו במשך שנים ארוכות

עובדת לשעבר תובעת את בית הספר תיכון חקלאי בפרדס חנה ואת התאחדות האיכרים בגין ימי מחלה שלא שולמו לה. תביעה בעניינה הוגשה בימים אלה בבית המשפט בחדרה, בה היא מבקשת לתת לה  סעד הצהרתי וכן לתת לנתבעת צו המורה במטרה לגרור ימי מחלה הצבורים לטובתה למעסיק הבא וכן לפעול לטובת תשלום שכרה בתקופת מחלה על חשבון ימי מחלה צבורים, לצד מתן צו גילוי מסמכים וחשיפת נתונים, בצירוף שכ"ט עו"ד ומע"מ כדין.

על פי כתב התביעה, התובעת הועסקה כעובדת הוראה, בבית הספר החקלאי בפרדס חנה מיום 1.9.1989 ועד 31.8.2009, כאשר לפני כן הועסקה כמורה במשרד החינוך. לאחר מכן, עברה התובעת מקום מגורים והשתלבה במשרות הוראה בין היתר ברשת אורט ותחת עירית נשר. עד אשר ביום 6.3.2020 במהלך עבודתה נפגעה בתאונה בעת חזרתה מהעבודה.

לטענת התביעה, הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה והתובעת הוכרה כבעלת נכות בשיעור של 24%. ביום 3.10.2020, קבעה רופאה תעסוקתית כי התובעת אינה יכולה לחזור עוד לעבודתה כמורה. בין היתר טוענת התביעה כי: "התובעת עבדה שנים רבות בהוראה, צברה לעצמה זכויות ועברה את גיל 55 בעת מחלתה ועל כן ביקשה, בהתאם להסכמים החלים על עובדי ההוראה, לפדות את ימי המחלה הצבורים לה, כך שתקבל שכרה בעת מחלתה על חשבון ימי מחלה אלו ולחלופין תוכל לפדות הכספים שנצברו לה לאורך השנים במקומות עבודתה השונים".

בהתאם לכך, פנתה התובעת למוסדות בהם הועסקה לאורך שנות עבודתה כמורה, בבקשה לקבל את פדיון ימי החופשה המגיעים לה. בין היתר פנתה גם להתאחדות האיכרים, מסרה מסמכים וביקשה לקבל פירוט בדבר ימי המחלה הצבורים לה, במהלך שנות עבודתה הרבות תחת שירותה, אך להפתעתה קיבלה תשובה כי הרישומים נעלמו. לטענת התביעה: "התובעת מחזיקה באישור מהנתבעת כי אכן עבדה בין השנים 1989 ועד 2009 וכן היא מחזיקה במסמך המלמד כי נצברו לזכותה לכל הפחות 337 ימי מחלה".

בהמשך כתב התביעה נטען כי הנתבעת לא שילמה לתובעת פדיון ימי מחלה וכן לא העבירה את מספר ימי המחלה שנצברו לתובעת לטובתה לידי המעסיק הבא בו הועסקה התובעת. והתוצאה לכך היא שהתובעת עבדה וצברה ימי מחלה המגיעים לה, שלא נעשה בהם שימוש לזכותה. לטענת התביעה, התנהגותה הבלתי חוקית של הנתבעת והעובדה שהיא מסרבת לשלם לתובעת את פדיון ימי המחלה הסבו לתובעת נזק רב, במיוחד לאור מצוקתה הבריאותית. נזקים המוערכים בסך כולל של 208,875 שקלים.

את תיכון חקלאי פרדס חנה ייצגו בתיק עו"ד סיגל פעיל או/ו זוהר גיפס ו/או יפעת תבור ו/או אדר שוורץ אביטל, ו/או טל איסק, ו/או טליה רם ממשרד עורכי דין סיגל פעיל ושות'. נכון למעד פרסום הידיעה טרם הוגש כתב הגנה.

פורים ממש קרוב: הנהגת ההורים באור עקיבא מצטרפת לקמפיין נגד הנפצים

"יש לנו אחריות לאומית- אחריות לשלום הלוחמים המגנים על חיינו יום יום, אחריות לשלום ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים ומתמודדי נפש, אחריות לכך שכולם יחושו בטוח במרחב הציבורי ובביתם", נכתב בהודעה להורי העיר

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן