חברי מועצה בפרדס חנה-כרכור מציעים: המועצה תנהל את תיכון "החקלאי" במושבה

ההצעה לסדר שהוגשה על ידי טל דנטס, אייל כגן ויוני חכימי, מבקשת לראשונה להעביר את הניהול העצמי של תיכון החקלאי על שני אגפיו לידי המועצה ולא להוציאו למכרז לניהול בידי רשת חיצונית * כגן: "נוצרה בפנינו סופסוף ההזדמנות להוביל שינוי מהותי ויסודי בכל מה שקשור לתפיסת החינוך היישובית"

בישיבת מועצת פרדס חנה-כרכור שתתקיים מחר (חמישי, 4.8), צפוי להעלות חבר המועצה אייל כגן הצעה לסדר יום לפיה המועצה תנהל את תיכון "החקלאי" במושבה במקום רשת חינוך חיצונית. 

"מחזירים את החקלאי הביתה!", כתב כגן (בתמונה הקטנה) לעוקביו ברשת הפייסבוק ובה פירט את ההצעה. "מחר בישיבת המועצה, אנחנו מתכוונים לעשות הסטוריה ולראשונה בתולדות בית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה, אנחנו מציעים להעביר את ניהול בית הספר בשנת הלימודים תשפ״ד ( החל מספטמבר 2023) לידי המועצה.

"ההצעה לסדר שהוגשה על ידי טל דנטס ואנוכי בצירוף יוני חכימי, מבקשת לראשונה להעביר את הניהול העצמי של תיכון החקלאי על שני אגפיו לידי המועצה ולא להוציאו שוב כפי שנעשה בעבר ( ברנקו וייס, אורט) למכרז לניהול בידי רשת חיצונית".

כגן מסביר כי ישנן מספר סיבות למהלך, ביניהן סיבות פדגוגיות, כלכליות ("מליוני שקלים שהולכים לרשתות הניהול על חשבון התלמידים") מנהליות ומשפטיות. "בראש ובראשונה יש כאן אמירה אחת מרכזית והזדמנות כפי שכתבנו", הוא מוסיף. "נוצרה בפנינו סופסוף ההזדמנות להוביל שינוי מהותי ויסודי בכל מה שקשור לתפיסת החינוך היישובית.

"צריך להבין, בית ספר התיכון החקלאי על אגפיו השונים, הינו חלון הראווה היישובי. מתחנכים בו אלפי תלמידים, בני ובנות היישוב, שמהווים את העתודה המנהיגותית, החברתית, הכלכלית, הצבאית הן ברמה הארצית והן ברמה היישובית. פרדס חנה כרכור לא יכולה להרשות לעצמה שתיכון החקלאי "יככב" חדשות לבקרים ברשתות התקשורת הארציות כבית ספר שבו האלימות מנצחת באופן יום יומי בעוד אלפי תלמידים ובתי אב, השואפים למצוינות וחינוך מיטבי מוכתמים לשווא ועל לא עוול בכפם.

// הכניסה המוכרת של תיכון "אורט חקלאי". צילום ארכיון: מגדלור ניוז

"זאת לצד סגל הוראה שנותן את נשמתו לבית הספר וחווה תסכולים באופן יום יומי לצד מקרי אלימות. אנחנו אומרים עד כאן! הרשתות שפעלו עד היום (ברנקו וייס ואורט לא הוכיחו עד היום שמהלך העברת הניהול לידיהם צלח וזאת בלשון המעטה".

ישיבת המועצה תתקיים ביום חמישי 4.8.2022 בשעה 18.00 בחדר הישיבות במועצה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן