הקבלן המבצע עבודות ברחוב התנאים וביה"ס חקלאי בפרדס חנה – הפסיק לפתע את העבודות

תושבים מתלוננים כי מזה מספר חודשים שהעבודות ברחוב הוקפאו - ואז חזרו בעצלתיים, מה שגורם להם להסתבך בכל יציאה מהבית * גם עבודות הבינוי בבית הספר חקלאי לקראת שנת הלימודים החדשה – הוקפאו * ראש המועצה: 6 מיליון ש"ח הושקעו והתוצאות הסופיות בקרוב

לאן נעלם הקבלן במבצע של רחוב התנאים בפרדס חנה? תושבים המתגוררים ברחוב מתלוננים זה מספר חודשים שהעבודות ברחוב נעצרו לחלוטין, כאשר בשטח קשה להתנייד והרחוב סובל ממפגעים שונים במצבו הנוכחי.

המשמר החברתי פרדס חנה כרכור בראשות ארז אריאב הגיע לסיור עם התושביםבחודש אוגוסט ושמע לדבריו על הסכנות הבטיחותיות במקום, בין היתר כבלי חשמל חשופים, היציאה לרחוב מחלק מהבתים בלתי אפשרית עקב הפרשי הגובה והבורות בסמוך לבתים. "התושבים תהו מתי העבודות שנמשכות כבר כ-7 חודשים יסתיימו", אמר אז אריאב והוסיף כי "ממקורות יודעי דבר במועצה נמסר לי שהקבלן הפסיק את עבודתו לאור עליות המחירים במשק. בנוסף בשני צידי הרחוב לא מופיע שלט המציין מי הוא הקבלן המבצע, תאריך התחלת פרויקט וסיום. לדברי התושבים היה שלט שכזה שפשוט נעלם".

מהנדס המועצה אריה רפופורט, התייחס לסוגיה בישיבת המועצה בחודש אוגוסט ביישוב ואמר כי "המועצה מצויה בסוגייה מול הקבלן המבצע בגין תיקרויות הפרוייקטים עקב עליות מדד תשומות הבנייה". ואגב, הדבר משפיע גם על בינוי בבית הספר חלקאי בפרדס חנה-כרכור – בגלל אותה הסיבה.

צילומים: המשמר החברתי פרדס חנה-כרכור

ואולם, לאחר שהמועצה נסתה להיכנס לעובי הקורה ולזרז את העבודות על אף הבעיות מול הקבלן המבצע, העבודות נמשכות עד עצם היום הזה (24.10.22), והבלאגן ברחוב – חוגג.

תושבת הרחוב אמרה: "לאחר תקופה ארוכה בה נעשות עבודות תשתית בצורה לא בטיחותית, נעלם הקבלן מהשטח כלא היה. הרחוב נותר מסוכן, מלוכלך, מבולגן. ביובים פתוחים, בורות ושיפועים, חשמל חשוף, קושי בכניסה והיציאה מביתנו. נשלח מייל למחלקת הנדסה במועצה, לבירור הסוגייה. נותרנו באתר בנייה מסוכן. המועצה חייבת להתערב ולפעול במהרה לצמצום המפגעים הבטיחותיים ולהשבת הסדר לרחוב".

צילומים מרחוב התנאים: המשמר החברתי

מלשכת ראש המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור הגר פרי-יגור נמסר כי "אחרי 60 שנה שהרחוב נראה כמו לא פחות מתפאורה לפרק בפאודה, החלטנו לתקצב  כ-6 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות ברחוב, שהוא לא פחות מאסטרטגי ביישוב עם השפעות רוחב על רחובות סמוכים – דוגמת הצפות. במהלך חופשת הלידה שלי ובהיעדרי חלו עיכובים לצערי, אך עם חזרתי הגענו להבנות עם הקבלן והוא שב לעבודה. ברור לכל כי עבודות בהיקף כזה אינן סטריליות ולצערי לאחרונה גילינו חיבורים פיראטיים של תושבים למערכת הביוב החדשה, מה שגרם לעיכוב נוסף. צפי לסיום העבודות הוא כשלושה שבועות ואנו נרגשים לקראת התוצאה הסופית".

עדכון 13.11.22

החלה סלילת הכביש ברחוב התנאים בפרדס חנה-כרכור; ועוד רחובות על הכוונת. אחרי סחבת ארוכה, החלה סלילת רחוב התנאים בפרדס חנה-כרכור בתחילת השבוע (13.11). על פי סגן ראש המועצה יעקב צדקה, זה לא הרחוב היחידי שיסלל: רחוב תלפיות/סגולה יוצא לסלילה בחודש הקרוב, רחוב חרמון בסיום התכנון לקראת ביצוע ורחוב פשוש בסיום תכנון.

"אני נרגש הבוקר לעמוד ברחוב התנאים ולראות את סלילתו. הוא אחד מהרחובות שלצערי לא ראו אותם שנים רבות, ואין לי מושג למה. אמרתי לא פעם, כי לא נסכים שבמשמרת הזו הם לא יטופלו", כתב צדקה היום בהודעה ברשת. גם חבר המועצה אביעד סיני הוציא הודעה על הסלילה, כאשר גם הפעיל החברתי ארז אריאב, שפעל יחד עם התושבים על מנת שהסלילה תצא לדרך מהר אחרי שנתקעה – פרסם הודעת עדכון בנושא.

עדכון ראשון: 8.8.22, 8:38

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן