Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לרגל ט”ו באב: סיפורי אהבה ללא תנאי בגיל השלישי  

מי אמר שאהבה ורומנטיקה שייכים לצעירים בלבד? ממש לא נכון * פעם זה היה טאבו לדבר על אהבה בגיל השלישי. היום, עם שינוי התפיסה של הגדרת הזקנה, חל שינוי בחיבור בין הזקנה לאהבה. ובגיל המבוגר האהבה רק מתעצמת והצורך אחד בשני מתחזק* שני סיפורי אהבה מרגשים של בני הגיל השלישי מעידים על אהבה חוצת גיל וגבולות
יצחק וטובה כתובי – נשואים 48 שנה  

בקיץ 1974 יצחק כתובי הגיע למפגש חברתי  יחד עם חבר שיצא עם בת דודתה של טובה. בסיום הערב ליווה יצחק את טובה לביתה והזמין אותה לסרט ביום למחרת. הקשר בין השניים התחזק והוביל עם השנים לנישואים אוהבים ואיתנים  ונולדו להם שלושה ילדים  טובה ויצחק כתובי התגוררו כל השנים באבן יהודה.  טובה עבדה בצהרון המתנ”ס ויצחק עבד במפעל לשנאים.

הזוג  הנשוי באושר מזה 48 שנה, חי חיים שלווים ואוהבים עד לפני 7 שנים כשטובה חלתה ואושפזה בבית לוינשטיין ושבה לביתה עם תמיכה וסיוע.

לאחר שהתחזקה חזרה  טובה לפעילות באופן חלקי עד שחלה הידרדרות נוספת במצבה והיא עברה  לפני שנה לבית האבות “הבית לאזרחים וותיקים”  בקדימה מרשת ביחד, בו היא מקבלת טיפול  מסור ומענה לכל צרכיה.

צילומים: רשת ביחד 

יצחק  מספר : “מדי יום  בשעות הבוקר אני מגיע  לבית לאזרחים וותיקים לבקר את טובה ,אנו מטיילים, יושבים ואוכלים. אין אישה מדהימה כמו אשתי והזוגיות שלנו לאורך השנים  נפלאה.   אני מאחל לעצמי לשמור על השגרה הקיימת ולהנות מכל רגע”.

חזי ורחל לילך – נשואים 55 שנים  

חזי ורחל הכירו כאשר רחל היתה בת 16 וחזי בן 24. רחל הגיעה עם חבריה לכיתה בתיכון למפגש בביה”ס החקלאי. חזי היה מפקד בבית הספר, הוא ניגש לרחל ושאל לשמה והבטיח לה שהיא תהיה תלמידה מצטיינת. רחל למדה במשך חודש בביה”ס החקלאי, לאחר מכן קיבלה צו גיוס והתגייסה לצבא.

לאחר תקופה רחל קבלה מברק שבו כתוב ” אני אוהב אותך ומזמין אותך לפגישה בקולנוע רמה ברמת גן במוצאי שבת ” . המברק היה חתום ע”י חזי לילך. רחל שמחה מאד ולמחרת נפגשו ליד הקולנוע. חזי הגיע עם משאית צבאית לפגישה והם יצאו לטייל. רחל סיפרה לחבריה שחזי הוא ג’נטלמן ולאחר זמן קצר הכירה אותו גם למדריכה שלה אריאלה.

חזי פנה לאביה של רחל כדי לבקש את ידה, הוריה של רחל הסכימו שיתחתנו ושמחו מאד. חזי נלחם במלחמת ששת הימים ואחרי המלחמה רחל וחזי התחתנו. רחל שנולדה בצרפת  וחזי גרו בצרפת במשך 30 שנה   ולאחר מכן קיבלו החלטה לחזור לארץ ישראל מטעמי ציונות ואהבת הארץ והתגוררו בת”א.

חזי ורחל חוגגים כעת 55 שנות נישואים, הם בנו משפחה ויש להם ארבעה ילדים : שני בנים ושתי בנות ושישה נכדים. חלק מהילדים מתגוררים בארה”ב וחלק בישראל. כיום חזי מתגורר בבית האבות “עטרת רימונים” בבני ברק של רשת ביחד. רחל מגיעה לבקרו מדי יום והם מבלים יחד זמן איכות.

הם מספרים על הדרך בה הם חיים חיי אהבה ואושר במשך כ”כ הרבה שנים :”אהבה הדדית, וויתורים, אחד עוזר לשני. צריך לדעת לקבל וגם לתת. האישה חזרה יותר מבחינה רוחנית מהגבר לכן קל לה יותר לקבל ולוותר. אמונה הופכת את התחזוקה של חיי הנישואים לטובים ואחרי כל סערה בחיים תמיד תצא השמש”.

רחל סיפרה שאימה נהגה לתת לה עצות חכמות לגבי הנישואים והיתה מייעצת לה לא לעשות דרמה מדברים לא משמעותיים ולא להתמקד בהם, לעבור הלאה.

רחל מסכמת : “הזמן עובד במהרה ובוקר אחד קמים ומגלים שאנו כבר בני 70. חשוב להתמקד בכאן ובעכשיו ובאהבה הדדית.. חשוב לומר אחד לשני כמה אוהבים את האחר. זה חשוב בכל שלב וגיל”.

רשת ביחד מפעילה מוסדות דיור לדיירים סיעודיים באזור המרכז והשרון , בתי הרשת מתאפיינים בטיפול ושירות איכותיים, צוותים מיומנים ומסורים, וסביבת מחייה מוקפדת, אסתטית,נעימה ופונקציונלית, הן בשטחים הפרטיים והן בשטחים הציבוריים. הרשת רואה בשירות לדיירי הבתים שליחות אותה יש לבצע תוך ראיית רווחתו ובריאותו של הדייר כערך ראשו ןבמעלה. הרשת מונה חמישה בתים, המתאימים לכל קשת האוכלוסיות, ולכולם מכנה משותף שלטיפול מסור ומקצועי. כמו כן, מחלקות המיועדות לתשושי נפש, דמנציה, אלצהיימר,שיקום ומחלקות סיעודיות מותאמות לצרכי הדיירים, חלק מבתי הרשת מכילים שירותים ומגורים המתאימים במיוחד לציבור הדתי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן