Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מה יעלה בגורל העצים בחניון שצפוי להיבנות בזכרון יעקב? המועצה: “יישתלו עצים חדשים”

תושבים במושבה מוחים נגד כוונת המועצה לכרות בשטח החניון המיועד 12 עצים, כולל עצי צל * המועצה: עוד בשנת 2016 קיבל החניון היתר ביצוע כולל התר כריתה במסגרתו אושרו בפועל לכריתה 21 עצים. יישתלו עצי צל מרשימים חדשים"

תושבים בזכרון יעקב פתחו לאחרונה במחאה והחתמה על עצומה הקוראת להצלת העצים בחניון הקונגרס הציוני בזכרון יעקב, חניון שצפוי להיבנות בקרוב בעקבות מצוקת חנייה באזור.  

“צהרי יום קיץ חם.. היכן תבחרו לחנות  –  בצל? או בשמש?”, נכתב בעצומה של התושבים הקוראת למועצה לעצור את הכריתה המתוכננת. “דחוף ובהול!  תוכניות הסלילה של חניון הקונגרס הציוני בשדרות נילי שבזכרון יעקב מעלות הילוך. ובעוד הטמפרטורות ממשיכות לטפס, מועצת זכרון יעקב מבקשת לכרות בשטח החניון המיועד  12 עצים, כולל עצי צל בוגרים ומפוארים, בדיוק במקום שבו נחוץ כל כך צל.

“בכך היא מתעלמת לחלוטין מתרומת העצים לאדם ולסביבה , פועלת בניגוד להמלצות סקר עצים שהיא בעצמה הזמינה, יוצרת נזק לא הפיך, ומעבירה מסר הרסני לתושבים ולדור הצעיר ביישוב ובכלל.  אם גם לכם אספלט לוהט במקום צל ירוק נראה שגוי  והזוי, הצטרפו אלינו להצלת העצים”.

// כריתת עץ. המחשה. צילום: PIXABAY

מהמועצה המקומית זכרון יעקב נמסר בתגובה: “סביבה מקיימת היא אבן דרך מרכזית בתפיסת עולמה של המועצה ומרכיב מהותי במדיניות אותה היא מובילה. קיימות היא דרך חיים אבל היא בעיקר צו השעה.

“לגבי התר הכריתה שהתבקש בחניון הקונגרס הציוני: עוד בשנת 2016 קיבל החניון היתר ביצוע כולל התר כריתה במסגרתו אושרו בפועל לכריתה 21 עצים.  בעקבות התערבותו של ראש המועצה הנוכחי התר הכריתה צומצם דרמטית והבטחנו מינימום פגיעה בעצים. ההיתר המבוקש היום מתייחס ל 12 עצים: כריתה של 8 עצים בלבד מתוכם 2 עצי איזדרכת מצויה המוגדרים כמין פולש שיש לפעול לצמצמו בלאו הכי ואת העתקה של 4 עצים נוספים. הבקשה מתייחסת רק לעצים הנמצאים בתחום הדרך או בחניות מיועדות.

“מאידך בהתאם למדיניות ולצד זאת, ישתלו עשרה עצי צל מרשימים חדשים, שיטילו צל על באי החניון כולל מערכת השקיה בעלות כוללת של 60,000 ש”ח בעוד הערך החליפי שנקבע עומד רק על 19,000 ש”ח.

“חניון הקונגרס הציוני חייב להיבנות. מצוקת החנייה במרכז המושבה הינה בלתי אפשרית ויוצרת סבל עצום לחיי התושבים ופוגעת בתיירות ובעסקים. זהו חניון אסטרטגי לבאים למרכז המושבה עם כ- 75 חניות ובהם חניות נכים הכרחיות וחשובות. המועצה ביחד עם הקהילה נוטעת עצים חדשים, בחורשות, בשדרות, בגינות תוך השקעת משאבים משמעותיים מתוך תפיסת עולם כי לעצים תרומה לאיכות החיים של התושבים במרחב הציבורי לצד תרומה במאבק בהתחממות הגלובלית”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן