חדש ב"הלל יפה": לידה עם ריקודי בטן 🎥

אילוסטרציה || צילום: pexels

נשים, ניסיתן פעם לרקוד לפני לידה? זה קורה עכשיו בבית החולים "הלל יפה" בחדרה.

במשך אלפי שנים האמצעי המרכזי להקלה על כאבי לידה היה דרך תנועה. התנועתיות משנה באופן מתמיד את זוויות האגן וכך מפזרת את הכאב הממוקד. במסגרת לימודיה לתואר שני בסיעוד, בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה, בחרה סילבי אקרמן, מיילדת בחדרי הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה העוסקת במקצוע מזה 25 שנים, להוביל פרויקט ראשון מסוגו – הטמעת התנועתיות שבריקודי בטן כאמצעי להקלה על כאבי לידה.

בתחילת התהליך, העבירה סילבי הרצאה וסדנאות למידה למספר מיילדות ב"הלל יפה", בהן הסבירה בפירוט על התנועתיות שבריקוד זה והשפעתו על כאבי לידה תוך התנסות המיילדות במגוון תנועות ריקוד במטרה שיפנימו את הרעיון ויעודדו נשים הכורעות ללדת להשתמש בתנועות המחול כאמצעי זמין ויעיל להקלה על כאבים.

"מתוך הסתכלות ממושכת ומעמיקה בחדר לידה, הבנתי כי יולדות המעוניינות בלידה טבעית או כאלה שנמצאות בשלב ראשוני לפני קבלת אפידורל, צריכות משהו מידי בכדי להקל על הכאב. רובן לא באמת זוכרות את התנועות והנשימות שלומדות בקורס הכנה ללידה", מציינת סילבי.

 

"אחד התחביבים שלי הוא ריקודי בטן ורציתי להביא את תחושת ההנאה והשחרור שבריקוד לתוך חדר הלידה. במסגרת קורסי הכנה ללידה שאני מעבירה בבית החולים, אני מלמדת את תנועות הריקוד. כל אישה, בלי שום ניסיון קודם בריקודי בטן, יכולה לעשות סיבובי אגן ולהתאמן בביתה, לבחור את המוזיקה שהיא אוהבת, שכן ידוע כי מוזיקה בפני עצמה מפחיתה חרדה ותורמת לעלייה במצב הרוח, לעמעם את האורות וכך ליצור אווירה רגועה יותר. מדובר בכלי עזר טבעי וזמין, העומד לרשותה של כל יולדת ויכול להפוך את הלידה לחוויה משחררת ונעימה יותר", מוסיפה סילבי.

במשך תקופת הפרויקט, שנמשך למעלה משנה, אספה סילבי נתונים לגבי עמדות המיילדות בנוגע לשימוש בתנועתיות שבריקודי בטן ומידת השפעתן על היולדות להתנסות בכך. התוצאות לא הפתיעו אותה: נרשמה עלייה ברמת הידע ושינוי בעמדות המיילדות בנוגע להשפעת התנועתיות של ריקודי הבטן על כאבי לידה. 93.8% מהמיילדות דיווחו כי מאמינות שתנועתיות זו עשויה להקל על כאבי לידה- עלייה של 15% לעומת אשתקד. עוד נמצא כי האמונה בקרב המיילדות בנוגע לכך שמשככי כאבים, כדוגמת אפידורל וקוקטייל, הם האמצעים היחידים להקלה על הכאב- ירדה ב- 23.7%. לציין כי ניתן לשלב מוסיקה מתאימה, תנועתיות והזזת אגן גם במקרה שיולדת מקבלת אפידורל ותנועתה מוגבלת.

אגף האימהות במרכז הרפואי הלל יפה || צילום ארכיון

השירות החדש, מצטרף לסל שירותים ענף הניתן זה מכבר באגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה למעוניינות כגון אפס הפרדה, רפואה משלימה ללא תשלום בחדרי הלידה, שירות של טיפת חלב ראשונית, גינת מרגוע טיפולית ועוד.

לסיכום, מציינת סילבי: "תנועתיות היא אמצעי אפקטיבי ויעיל להתמודדות עם צירי לידה וכל המיילדות מעודדות את השימוש בה. כולי תקווה שבתי חולים נוספים יאמצו את השיטה ויאפשרו ליולדות, בפרט לאלה המעוניינות ללדת בלידה טבעית, להתנסות בכך".

צפו במיילדת סילבי אקרמן עם יולדת – במהלך ריקודי בטן בחדר הלידה של הלל יפה >> 

 

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן