Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“הצילו לי את החיים”: חשד לאירוע לב אצל לביאה התגלה כגידול סרטני מסוכן

“הצילו לי את החיים”: חשד לאירוע לב אצל לביאה התגלה כגידול סרטני מסוכן

לביאה הגיעה למיון ביה"ח בכלל בגלל חשד לאירוע לב, אבל הרדיולוגית ד"ר לריסה כצבמן זיהתה בצילום ה CT גידול סרטני מסוכן בלבלב שעל קיומו לא ידעה לביאה והצילה את חייה. "אין לי ספק אני קיבלתי את החיים שלי במתנה בכרמל ", הודתה לביאה לד"ר לריסה ולצוותי ביה"ח כרמל.

לביאה שליו בת ה-67, הגיעה לבית חולים ‘כרמל’ עם חשד לאירוע לבבי ונשלחה לבדיקות הערכה וצילום CT, כשהמפענחת ד”ר לריסה כצבמן הסתכלה על הצילום היא לפתע גילתה משהו אחר והרבה יותר מסוכן – סרטן בלבלב .
לביאה הייתה בחוג פיסול בצפון ערב אחד כשפתאום החלה להרגיש לא טוב. האישה חשה חולשה, סחרחורת והתחילה להקיא. מיד היא נסעה למרפאה שם עשו לה הרופאים בדיקת א.ק.ג ונאמר לה שהא.ק.ג לא תקין שזה נראה כמו אירוע לבבי, והיא נשלחה בדחיפות לחדר המיון .

כשהגיעה לביאה למיון כרמל מיד התחילו הצוותים לטפל בה כבחשד לאירוע לבבי וביצעו בלביאה “צנתור ווירטואלי”. צנתור המבוצע באמצעות בדיקת סיטי שאינו פולשני ובא להעריך את מצב ליבו של החולה לפני ההחלטה על ביצוע צנתור פיזי.
במהלך פענוח הצנתור הוירטואלי, המפענחת ד”ר לריסה כצבמן, המשמשת גם כסגנית מנהלת מכון הדימות בכרמל  שמה לב כי הלב הוא לא הבעיה המרכזית כרגע , אלא דווקא הלבלב – בו היא ראתה גידול סרטני ממאיר.

הגידול שנמצא בלבלב של לביאה היה בגודל של 4.5 סנטימטר, גודל שנחשב לגדול מאוד בגידולי לבלב מה שמצריך טיפול מיידי בגידול.
ד”ר לריסה מסבירה כי ” ברוב המקרים  גידול בלבלב הוא ללא תסמינים וכשכבר מופיעים התסמינים זה בדרך כלל כבר מאוחר מידי לנתח ואין הרבה מה לעשות “.
לולא הגידול היה מתגלה בגילוי המקדים בזכות הערנות והמקצועיות של ד”ר כצבמן, הסרטן בגופה של לביאה היה כנראה הרבה יותר קטלני.

 

לביאה היא אמא ל- 2 ילדים וסבתא ל- 6 נכדים. כיום גמלאית, הייתה ראש מנהל דוברות והסברה של עיריית כרמל, והיא כתבה לצוות ביה”ח: “עברתי טיפולים מאוד קשים לפני הניתוח ועכשיו שאני אחרי הניתוח אני מרגישה שאני פשוט חייבת להגיד לרופאה המפענחת תודה. היא פשוט הצילה את חיי”, כתבה לביאה במכתב המרגש לכרמל.

“עצם זה שהמפענחת גילתה את זה במצב הזה, כשהגידול עוד היה נתיח וללא גרורות – זה פשוט מה שהציל אותי. אני מכירה הרבה מאוד אנשים עם סרטן הלבלב שיצטרכו להיות בסוג של כימותרפיה כל החיים שלהם, כי כבר אין משהו אחר שאפשר לעשות למענם. אצלי המיקוד של הבדיקה היה בכלל הלב, בשביל זה עשו את הבדיקה מלכתחילה; זה שהיא שמה לב שיש משהו בלבלב זה כל כך לא מובן מאליו, מגיע לה על זה תודה ענקית, היא פשוט נתנה לי את החיים שלי במתנה”.

במקרה של לביאה הגילוי המוקדם אפשר לבצע ניתוח, בניתוח הורידו ללביאה 85% מהלבלב (כשמה שהשאירו אמור להספיק ללבלב כדי לתפקד) והורידו גם את הטחול כי הייתה בו מעורבות של כלי דם. כעת לביאה עוברת טיפולים משלימים שהם טיפול מונע, לוודא שלא נשאר שום דבר.

ד”ר לריסה קצבמן | צילום: מייקל קליינרג, דוברות בית החולים כרמל

ד”ר לריסה כצבמן, הרדיולוגית שקיבלה את הצילום של לביאה לפיענוח, מסבירה כי “כשאנחנו מקבלים הפנייה מהמיון בדרך כלל יש לנו איזשהו כיוון על מה להסתכל, כמו במקרה של לביאה שהיא הופנתה אלינו בגלל הלב, אבל אחד החוקים של רנטגנולוגים זה תמיד להסתכל על שולי הסריקה, ובאמת בשולי הסריקה של לביאה ראיתי את הגידול שיש לה בלבלב, שהיה כבר במצב ממאיר. אני מאוד שמחה שהגידול הזה נמצא בזמן ושלביאה יכלה לטפל בו, אני בסך הכל עשיתי את העבודה שלי”.

ד”ר נטליה גולדברג מנהלת מכון הדימות של כרמל אומרת כי “הרדיולוגים המצוינים שלנו בכרמל  בשילוב הטכנאים הדימותנים הטכנולוגים הרפואיים צוות הסיעוד והמנהל עושים עבודת קודש בכל יום ויום כדי להעניק מזור וסיוע לכל מטופל המגיע לכרמל . אני גאה ושמחה על ההצלה של לביאה בכרמל ומאחלת לה בשם כולנו בריאות טובה ושלימה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן