Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

לילה מפחיד עבר על אזרחים רבים בישראל, כאשר בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר התרחשה רעידת אדמה שהורגשה היטב ביישובים וערים רבים – בהם גם אור עקיבא, חדרה, בנימינה-גבעת עדה, זכרון יעקב ופרדס חנה-כרכור. מדובר ברעידת אדמה שפקדה הלילה (שני) את מרכז טורקיה והורגשה גם אצלנו. בטורקיה, סוריה ולבנון נהרגו מאות בני אדם, עשרות בניינים קרסו ורבים נוספים לכודים תחת ההריסות, כך לפי דיווחים של הרשויות במדינות.

נמרוד מחדרה כתב במהלך הלילה: “3:15 הרגשתי הבניין זז איזה פחד פעם ראשונה בחיים הרגשתי מה זה רעידת אדמה ואין מענה בפיקוד העורף”. אורלי ציינה: “מטורף הכל זז חשבתי סחרחורת”. תושבת נוספת מחדרה כתבה: “אימלה!!! חשבתי שחלמתי הרגשתי ממש שהמיטה שלי זזה ולא התייחסתי עכשיו כולי רועדת שזו היתה רעידת אדמה אני בחרדה יש לי בחילה”.

עוד דווח הלילה כי דיירים ובני משפחתיהם ברחוב השקמים בשכונת נוף ים באור עקיבא עזבו את דירותיהם בעקבות רעידת האדמה, יצאו לרחוב והתרחקו מהמבנה.

https://twitter.com/i/status/1622418757371969538

אלה ההנחיות שפרסמה משטרת ישראל בחודש שעבר – כתזכורת לציבור כיצד לנהוג בזמן רעידת אדמה:

● בעת שהייה במבנה:
צאו מיד מהמבנה אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה במהירות, היכנסו לממ”ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ”ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן צאו מהבניין. אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה, צמודים לקיר פנימי.

● בעת שהיה בחוץ:
התרחקו ככל האפשר ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

● בעת שהייה ברכב:
דוממו מנוע והישארו ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

● בעת שהייה בחוף הים:
עזבו מיד את החוף מחשש לצונאמי. התרחקו מהחוף למרחק של קילומטר אחד לפחות. אם אינכם יכולים להתרחק מהחוף, עלו לקומה 4 ומעלה של בניין קרוב. אל תשובו לחוף ב-12 השעות שלאחר רעידת האדמה. שימו לב: נסיגת ים חזקה ופתאומית (שפל), היא סימן לצונאמי מתקרב.

● הנחיות נוספות:
אין להשתמש במעלית בזמן רעידת אדמה ולאחריה.
במידה שאפשר, סגרו את המפסקים הראשיים של החשמל והגז.
היו מוכנים לרעידת אדמה נוספת. רעידות כאלה מופיעות דקות או ימים לאחר הרעידה הראשונה ועלולות למוטט מבנים.
אין להיכנס למבנים שניזוקו בשל רעידת אדמה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן