Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מפקד תחנת חדרה סנ”צ מיכה גפני, מסכם 3 חודשים בתפקיד: “האלימות החמורה בעלייה; מצלמות הגוף – מבורך”

מפקד תחנת חדרה סנ”צ מיכה גפני, מסכם 3 חודשים בתפקיד: “האלימות החמורה בעלייה; מצלמות הגוף – מבורך”

דווקא באחת התקופות הכי מאתגרות למשטרה, מצא עצמו סנ"צ מיכה גפני נכנס לתפקיד מאתגר בתחנת משטרה מאתגרת - כאן בחדרה. השבוע הוא סיפר על תפיסת עולמו, על השינויים שהוא מנסה להכניס בעבודת השוטרים ויש לו גם מילים טובות עליהם: "בסוף אנחנו צריכים לעבוד בסנכרון"

“אלימות חמורה עלתה במרחב חדרה בתקופת הקורונה”. את הדברים האלה אומר השבוע סנ”צ מיכה גפני, מפקד תחנת חדרה, שנכנס לתפקידו רק לפני 3 חודשים, באחת התקופות המאתגרות שיש לשוטרים בישראל – תקופת הקורונה כאמור.

גפני קיבל לידיו את הפיקוד על תחנת חדרה במקומו של מפקד התחנה היוצא סנ”צ יגאל בן לולו, שעבר לתפקיד ראש ענף שיטור וקהילה במחוז חוף בתום 3 שנות כהונה.

“כשמדברים על תקיפה חמורה מדברים על תקיפת סתם או תקיפה אחרת בה מעורבים 2 אנשים ויותר”, הוא מוסיף אומר: “אם לא הייתה את הקורונה, הסעיף הזה היה בירידה. הקורונה יצרה לנו הרבה מובטלים, שעמום וזה הביא לתקיפה, שכרות ואלימות במרחב הציבורי”.

כשמדברים עם סנ”צ גפני על הקורונה, הוא מודה שלא כל מה שנחשפנו אליו נעים, אבל באותה נשימה אומר כי זו אכיפה מאתגרת מאוד. “השוטרים באים לפעול על פי חוק. מסיכות, התקהלויות ועוד – אנחנו צריכים לתת את המיטב שלנו למען התושבים. אם אדם הולך לבד ברחוב בלי מסיכה – לא צריך להתמקד ולהיתפס רק עליו, אפשר לעשות את זה בצורה נעימה עם שאלה האם יש לו מסיכה ואפילו לתת לו אחת. בלי דוח. אין לי שוטרים להיות בכל חדרה ובכל פרדס חנה”.

תחנת חדרה, אומר גפני, החלה לאחרונה במפגשים שבועיים וחודשיים עם העיריות והמועצות בנושא הקורונה, על מנת להפיק לקחים ולטייב את המערכות.  “לפני שבוע קיימנו פורום עם כל הרשויות על מנת ליישר קו ולראות מגמות. מתמקדים במתחמי הביג ומתחמי קניות, שווקים, עסקים וכדומה. מי שלא יפעל על פי תו סגול – נפעל מולו”.

מקרה הצתת הגבר בפרדס חנה על ידי זוגתו לשעבר: “היינו צריכים לסגור את כל הקצוות”

סנ”צ גפני בן ה-48, נשוי לאורלי ואב ל 2 ומתגורר בחיפה. הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במדעי החברה. הוא התגייס למשטרה בשנת 94′ וביצע מגוון תפקידים בשירות ובהם מפקד יחידת המסתערבים, מפקד יח’ צבר, מפקד שחר 101 ת”א, ק’ אג”מ תחנת חיפה ומפקד תחנת עירון.

את השיחה איתו פותח גפני באירוע שזעזע את האזור לאחרונה. “מקרה ההצתה שאירע לפני חודש בפרדס חנה, שבו הציתה אישה את בן זוגה, דרשה מאיתנו לספק רף גבוה של ראיות”, הוא אומר. “כדי שנוכל להגיש כתב אישום על ניסיון לרצח – היינו צריכים לסגור את כל הקצוות. בדרך כלל, כשצריך רף ראיות גבוה, זה לוקח חודשים. לנו, בתחנה, זה לקח כחודש עם ארבעה חוקרים שעבדו רציף כולל שישי-שבת”.

“בתחנה שלנו אנחנו מטפלים בלא מעט אירועי אלימות, במרחב הציבורי, אלימות במשפחה, אירועים שעלו גם בפן הארצי. אנשים שאיבדו את מקומות העבודה, שכרות וסמים, ואנו כאן מזהים עלייה שהיא לא קטנה בנושא האלימות במשפחה. אנחנו נתקלים בלא מעט אירועים שחוזרים על עצמם עם נשים שמפחדות לשתף פעולה כי אין להן לאן לפנות או לא יהיה לה לאן לחזור”.

המשטרה מתערבת?

“כשמדובר על גברים שמכים את נשותיהם שוב ושוב, מקרים עם חבלות חמורות, אז אנחנו כן מתערבים ויוצאים מהמסגרת. אין ברירה. במקרים כאלה, אנחנו מבינים שאם לא נעשה מעשה, האישה תירצח. אז למדנו, כתחנה-לא לוותר. ונשקיע הכל, כדי לשכנע את האישה להגיש תלונה. במקרים כאלה, אנחנו פועלים גם עם רגש. אבל השופט צריך עובדות ולכן חשוב בסופו של דבר להביא את הראיות, תלונה ועדויות”.

גפני מוסיף: “לפני כחודשיים היה לנו מקרה כזה של אישה הנשואה לבן מיעוטים פה בחדרה. וראינו חבלות מטורפות – אמרנו שחייבים לעשות הכל בעניין הזה. איך שראיתי את זה, ידעתי שהצלנו אותה כרגע. ראינו את החבלות. היא לא רצתה להעיד נגד בו זוגה. כששאלתי את הקצינים שלי , הם אמרו לי – ‘מיכה אנחנו מכירים אותה, היא כל פעם אומרת שזה לא בגללו, היא לא מוכנה להתלונן’. אמרתי: לי זה לא נראה. אנחנו מביאים אותה לפה’. בסוף היא שוכנעה להגיש תלונה והגבר נעצר עד תום ההליכים”.

“אני צופה כל יום בלקט סרטונים ממצלמות גוף של השוטרים שלי”

גפני, פרש השבוע את תפיסת עולמו לגבי העבודה בתחנה. “אין כאן  מחלק סיור, מחלק בילוש ומחלק חקירות, שכל אחד מהם עובד בעולם משלו”, הוא מציין. “לכל אחד יש את היעדים שלו כן, אבל בסוף אנחנו צריכים לעבוד בסנכרון. ואם בזכות עוד מספר פעולות שביצע סייר בשטח זה יכול להביא לחוקר יותר בשר לפעול – אנחנו נעשה את זה”.

גפני מציין כי השיטה שלו היא לחבר באמצעות מפגשים, ישיבות ופורומים. “אני בתור מפקד תחנה אני מקיים שיחות עם גורמים אזרחיים ואנשי משטרה כדי לראות מה מצופה מאיתנו בפן המקצועי ובנושאים נוספים. כאשר הסיירים יוצאים לשטח, הם מדברים עם קצין החקירות אחרי שנותן להם עוד זוויות. עכשיו זה מתבצע באירועים נוספים שלא מוגדים חמורים”.

תחנת חדרה ממשיכה לשים דגש על שיתופי פעולה. כך למשל, פורום עם השיטור העירוני בחדרה התקיים השבוע כדי לשכלל את העבודה. בנוסף לכך, התקיימו גם מבצעים משותפים ביחד עם תחנת משטרת שדות בעמק חפר. “אנחנו עובדים יחד בעניין גניבות הרכב”, מספר גפני, “חשוב שנדע לשתף פעולה בין תחנות ואזורים, זה יכול רק לסייע בטיפול בעבירות”.

גפני מסכם ונותן מילה טובה להכנסת הטכנולוגיה למשטרה – בראש ובראשונה מצלמות הגוף של השוטרים: “אני צופה כל יום בלקט סרטונים ממצלמות גוף של השוטרים שלי”, הוא מספר, “זה מאוד מרסן ומלמד. בהתחלה, זה הלחיץ את השוטרים, אבל עכשיו יכול שוטר לבוא ולהגיד לי: ‘תראה איך התנהלתי בסרטון של האירוע’. מצלמות הגוף, מלמדות אותנו המון”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן