Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אזור חדרה: עלייה בשיעור נטישת כלבים בשל העלייה ביוקר המחייה

אזור חדרה: עלייה בשיעור נטישת כלבים בשל העלייה ביוקר המחייה

ד"ר ריאד בדראן, וטרינר ראשי ומנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון אומר היום כי "אנו עדים לאחרונה לתופעה מצערת מאד, כלבים שננטשים בשולי הדרכים, או כלבים שמגיעים אלנו על ידי תושבים שמצאו אותם מסתובבים"

איגוד ערים וטרינרי שומרון מדווח כי בחודשים האחרונים מתגברת המגמה של נטישת כלבים בשולי הדרכים.

מגמה זו מצטרפת בירידה באימוץ כלבים והמגמה להחזרת כלבים לאחר אימוץ, הסיבה המרכזית לשתי התופעות, הגורמות סבל רב ואף מוות לכלבים- העלייה ביקור המחייה.

יוקר המחייה הוא הסיבה המרכזית לנטישה הולכת וגוברת של כלבים במרחב הציבורי. ד”ר ריאד בדראן, וטרינר ראשי ומנכ”ל איגוד ערים וטרינרי שומרון: “אנו עדים לאחרונה לתופעה מצערת מאד, כלבים שננטשים בשולי הדרכים, או כלבים שמגיעים אלנו על ידי תושבים שמצאו אותם מסתובבים.

“תופעה זו משתלבת, לצערנו, עם הירידה הנכרת באימוץ כלבים. שתי תופעות אלו הם בראש ובראשונה תוצר של המצב הכלכלי, יוקר המחייה גורם לאנשים לוותר על חיות המחמד”.

האיגוד מתמודד בימים אלה עם עשרות כלבים שנאספו לאחר שננטשו במרחב האיגוד, על ידי בעליהם המתגוררים באזורים שונים בארץ. חלק מהכלבים עברו טראומות ופציעות עד שנמצאו.

נטישת בעל-חיים עלולה לחשוף אותם לסבל קשה ואף למוות איטי, כל שכן בקרב בעלי חיים צעירים -גורי שאינם מסוגלים לדאוג לצרכיהם בעצמם, וזקוקים לטיפול של אמם או לטיפול חלופי ואין להם כלים לשרוד בעצמם.

לגורים, ובכלל לכלבים אשר שהו בבתים, קשה להתמודד עם קור וחום שלא תחת קורת גג או חיפוש אחר מזון ולחיי הרחוב הכוללים הישרדות יומיומית קשה, שלעיתים אף עושיה להוביל למוות. זאת ועוד בעלי חיים נטושים עוברים סבל פסיכולוגי קשה בעיקר בבעלי-חיים שנקשרו נפשית לסביבת הגידול שלהם או לבני האדם שחיו במחיצתם.

באיגוד מציינים כי מעבר ליוקר המחייה, ישנן סיבות נוספות לנטישת כלבים כמו למשל אימוץ או רכישה לא נכונות של כלב, בחירת כלב שאינו מתאים למשפחה, מעבר לדירה וחוסר נוחות בהחזקת הכלב או בגלל זקנה.

כמו כן ישנם מקרים שבהם בעל כלב מוסר את כלבו לבעלים חדשים מבלי לעשות העברת בעלות מסודרת בשירות הוטרינרי העירוני בה הכלב רשום, כנדרש, והכלב אף עלול לעבור מספר בעלים שחלקם אינו אחראים ולבסוף הכלב ננטש בסביבה שקשה לו להתמודד עמה.

במקרה זה, הבעלים הרשומים בפועל נחשבים לאחראים על נטישתו. לכן, מומלץ וחשוב מאוד לעשות העברת בעלות מסודרת בין הבעלים הקודמים לחדשים.

יו”ר האיגוד אילן שדה הוסיף כי “אנו פונים לתושבים מרחבי הארץ לא לנטוש את כלביהם, ואף לאמץ כלבים, דווקא בשעה מורכבת זו, ראוי לגלות טוב לב וחמלה גם כלפי בעלי החיים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן