Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

אישום: שני תושבי חדרה הפכו את מגרש הכדורגל בגבעת אולגה לאתר אשפה פיראטי

לפי כתב האישום, הפכו השניים את מגרש הכדורגל של הפועל גבעת אולגה ואתר נוסף סמוך לנחל חדרה, לאתרי פסולת, והפיקו מהפעילות הפלילית הכנסות גבוהות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד נגד אילן ידדוב (43) ושרון בן חיים (49) תושבי חדרה, בגין הפעלת אתרי הטמנת פסולת בניין פיראטיים, עבירות כלכליות והלבנת הון במיליוני שקלים.

כתב האישום הגיע בעקבות חקירה פלילית מורכבת שניהלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה יחד עם משטרת ישראל. הנאשמים הפעילו אתרי הטמנת פסולת פיראטים, אספו והובילו פסולת ללא רישיון אל אתרי ההטמנה הפיראטים ללא היתרים ובניגוד לחוק באזור חדרה. על פי האישום, הם פעלו לאורך זמן במגוון רחב והיקף גדול של מצגי שווא וגרמו לתוצאות סביבתיות קשות ולמפגעים סביבתיים.

הפסולת הפיראטית ליד הנחל ומגרש אולגה | דוברות המשרד להגנת הסביבה

לפי כתב האישום שהגיש עו”ד ארנון בהרב בשם הפרקליטות בליווי הלשכה המשפטית של המשרד להגנת הסביבה ועו”ד יוני שמיר, היועץ המשפטי למשטרה הירוקה של המשרד, בשנת 2019 ניהלו הנאשמים חברה בשם “אילן הפקות” וסיכמו ביניהם כי במסגרת פעילותם באילן הפקות הם יפעילו אתרי הטמנת פסולת פיראטים. במהלך חודש פברואר 2020, פנה הנאשם בן חיים אל ראש עמותת ידידי גבעת אולגה חדרה והציע לו בהציגו מצג שווא שכתרומה לעמותה בכוונתו לשפץ את מגרש הכדורגל, לרבות החלפת הקרקע, יישור קרקע ושתילת דשא חדש, וזאת בתמורה לשימוש בקרקע המוחלפת. לאחר חתימת ההסכם עם העמותה הציב בן חיים במגרש הכדורגל נפה, אשר שימשה למיון ומיפוי של פסולת, ומגרסה.

בנוסף וכעולה מכתב האישום, הנאשמים שכרו חלקת אדמה הנמצאת דרומית לעוקף חדרה, ובה עמודי חשמל של חברת החשמל, המיועדת לשימושים חקלאיים בלבד. הנאשמים היצגו מצג שווא שבכוונתם להשתמש בחלקה לשימוש חקלאי. בנוסף, הנאשמים פלשו והשתלטו על קרקעות פרטיות ברשות הרבים ועשו בהן כרצונם, וזאת מבלי שיצרו קשר עם בעלי הזכויות בהן, ותוך קביעת עובדה ומצב קיים בשטח.

החל מחודש דצמבר 2019 ועד חודש ספטמבר 2020, עסקו הנאשמים באיסוף והובלה של פסולת, בטיפול בפסולת, לרבות באמצעות הצבת נפה ניידת, ובהקמה והפעלת אתרים לסילוק פסולת במגרש הכדורגל. במסגרת הפעילות האסורה, אספו והובילו הנאשמים משאיות עמוסות פסולת במישרין מתחנות מעבר ומקומות נוספים למגרש הכדורגל, וזאת מבלי לשנע את הפסולת לאתרים חוקיים ומורשים כמחויב בדין – ומתוך מטרה להיפטר מן הפסולת, לחסוך בעלויות מיון והטמנה ולחמוק מתשלום היטלים הקבועים בדין.

את הפסולת השליכו הנאשמים באופן תדיר באתרי ההטמנה הבלתי חוקיים שהפעילו במגרש ובאתרים נוספים וכיסו אותה באדמה ובחול מנופה. את הפעילות האסורה ביצעו הנאשמים בעצמם, באמצעות עובדים שהעסיקו ובאמצעות קבלני משנה ונותני שירות אשר ביצעו את הוראותיהם תמורת תשלום כספי. הנאשמים ייצרו זיהום, נזקים ומפגעים סביבתיים רחבי היקף לקרקעות. בנוסף, גזלו הנאשמים את הקופה הציבורית בכך שלא שילמו היטלי הטמנה כדין בגין פסולת שהובילו והטמינו בהיקף של 323,428 שקל.

היקף החיסכון מביצוע העבירות של הטמנת עשרות אלפי טונות של פסולת באופן לא חוקי, עלות אי פינוי פסולת זו לאתר הטמנה מוסדר ועלות השינוע ואי תשלום היטל הטמנה נאמדים בכ-3.5 מיליון שקל. עלויות שיקום הקרקע והנחלים ביחס לנזקים הסביבתיים שנגרמו למקום מהפעילות האסורה טרם ידועות.

הנאשמים הפיקו כתוצאה מפעילותם הפלילית סך הכנסה של לפחות 2.7 מיליון שקל. הכנסה זו מהווה רכוש שמקורו בעבירה והיא “רכוש אסור”. הנאשמים הפקידו שקים שקיבלו כשכר עבור הובלת פסולת אצל נותני שירותי פיננסים ותמורתם קיבלו העברות כסף לחשבון הבנק של אילן הפקות, שקים לפקודת אילן הפקות ומזומן. הנאשמים קיבלו תשלומים עבור הובלת הפסולת ועשו שימוש בתמורה זו לתשלום חשבונות שונים, משכורות לנהגים אותם העסיקו לצורך ביצוע הובלת הפסולת והטמנתה וכן שימוש להוצאות האישיות של הנאשמים.

הגשת כתב האישום התבצעה בעקבות עבודת מאומצת של המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביחד עם שוטרי ימ”ר חוף. העבודה המשותפת בין המשטרה הירוקה של המשרד ומשטרת ישראל לאכיפה סביבתית-כלכלית היא פרי מאמץ אותו מובילה המשטרה הירוקה של המשרד בשנים האחרונות בסיוע גורמים נוספים מהמשרד להגנת הסביבה והפרקליטות.

רק לאחרונה, במסגרת תיק חקירה שניהלה המשטרה הירוקה של המשרד בשיתוף משטרת ישראל, ניתן גזר דין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד קבלן מתכות שהשליך פסולת בהיקפים גדולים בשטחים פתוחים באזור הנגב תוך כדי הצגת מסמכים מזויפים שלפיהם הפסולת הוטמנה כדין. בתיק זה נגזר על הנאשם 21 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי וחילוט 3.9 מיליון שקל.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן