Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

דרישה בעקבות העסקת מנהלת ביה”ס באור עקיבא מעבר לגיל פרישה: “להטיל חיוב אישי על ראש העירייה”

חבר מועצת העיר אור עקיבא ג'קי תורג'מן, טוען במכתב ששלח למבקר המדינה כי הארכת העסקת מנהלת בית ספר אמי"ת האופק באור עקיבא נעשתה ללא אישור מועצת העיר - כמתחייב על פי הנהלים ● זאת מכיוון שעברה את גיל הפרישה ● תורג'מן: "יש להשית חיוב אישי על כל בעלי התפקידים אשר אישרו את העסקתה"

חבר מועצת העיר אור עקיבא, ג’קי תורג’מן, דורש ממשרד הפנים להחיל חיוב אישי על ראש העירייה יעקב אדרי וכן על גזבר העירייה, על רקע המשך העסקתה של מרים שבתאי כמנהלת בית ספר אמי”ת-האופק באור עקיבא לאחר גיל 70. זאת על אף שבעירייה מציינים כי תשלום השכר של המנהלת, שיוצא מהעירייה, מוחזר על ידי רשת אמי”ת במלואו לעירייה.

במכתב אותו שלח באמצע חודש ספטמבר אל הממונה על המחוז במשרד הפנים – פאיז חנא, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ואל הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים, כותב תורג’מן כי “מרים שבתאי מנהלת את בית ספר האופק במשך שנים רבות ונקלטה כעובדת עירייה בתקופה בה הבעלות על בית הספר הייתה של העירייה”.

תורג’מן מוסיף: “במהלך השנים העירייה התקשרה עם רשת המכללה למנהל ואחר כך עם רשת אמי”ת והעבירה אליה את הניהול. חלק מההסכם כלל עובדי בתי ספר שונים שהועברו לבעלות הרשת והחלו להיות מועסקים על ידי הרשת ולא הרשות. המנהלת היחידה שנשארה מטעמים שאינם ידועים כעובדת עירייה היא מרים שבתאי”.

ג’קי תורג’מן. צילום: מגדלור ניוז

אז טוען תורג’מן, כי על פי חוזר מנכ”ל 4/2014, כשהגיעה שבתאי לגיל 67 היא הייתה אמורה להגיע לוועדת שירות על מנת להאריך את העסקתה מעבר לגיל זה. “מעיון בפרוטוקולים של וועדת שירות ומשיחות עם גורמים רלוונטיים, לא מצאתי אף לא פרוטוקול אחד המעיד כי ועדת השירות האריכה את כהונתה”, כותב תורג’מן.

חבר המועצה מוסיף ומציין כי “השנה הודיעה שבתאי על סיום תפקידה כמנהלת ביה”ס ועל כך גם כתב בעלה בעיתונו המקומי. לתדהמתי ובניגוד מוחלט לחוזר המנכ”ל… למיטב ידיעתי מעולם לא אושרה הגברת בוועדה להארכת השירות, לא כאשר הגיעה לגיל 67 וכפי שמופיע בפרוטוקול – נספח 1 – בוודאי שלא אושרה עת הגיעה לגיל 70 לפני כשנתיים… עובד שהגיע לגיל פרישה מעבר לגיל 70 ועבר וועדה לשירות מיוחד, העסקתו טעונה אישור מועצת הרשות המקומית ובמקרה של עיריית אור עקיבא גם אישור של חשב מלווה”.

תורג’מן מציין בבירור במכתב כי במקרה של שבתאי, “לא הוגשה הצעה לסדר או נמסרה הודעה למועצת העיר העוסקת בהארכת עבודתה מעבר לגיל 70 “.

מרים שבתאי, מנהלת אמי”ת האופק אור עקיבא

תורג’מן מבקש להפסיק מיד את העסקתה של שבתאי ולמנות מנהלת במינוי זמני. “בנוסף, אני פונה לועדה לחיוב אישי במשרד הפנים לבדוק את הנטען במכתבי זה ולהשית חיוב אישי על כל בעלי התפקידים אשר אישרו את העסקתה… החל מהיום שבו הגיעה לגיל 67… אני קורא לראש העירייה יעקב אדרי לפעול מידית וללא דיחוי בנושא…”.

יש לציין כי בנספח אותו צרף תורג’מן למכתב, ישנו פרוטוקול סיכום ישיבה מחודש יוני 2020, בה הוחלט להאריך את העסקתה של שבתאי, זאת לאחר שלא נמצא מנהל ראוי שיחליף אותה בתפקיד, ועקב הסמיכות לשנת הלימודים שנפתחה לאחרונה. כמו כן, מציינים גורמים בעירייה כי תשלום שכרה של המנהלת מגיע הלכה למעשה מרשת החינוך אמי”ת, ולא יוצא מקופת העירייה. ואולם, כאן טוען חבר המועצה – שהמשך העסקתה היה אמור לעבור את אישור מועצת העיר – מה שלכאורה לא נעשה.

ממשרד הפנים נמסר: “המכתב המדובר לא מוכר במשרד”.

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מסר: “הנושאים מטופלים מול הגורמים המקצועיים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן