Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שתי שכונות בפרדס חנה-כרכור מתנגדות לתוכנית שתביא “מפלצות נדל”ן” לאזור

שתי שכונות בפרדס חנה-כרכור מתנגדות לתוכנית שתביא “מפלצות נדל”ן” לאזור

בנווה אשר ומגד הצעירה נדהמו לגלות שלטים של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה המכריזים על בקשה לשינוי תב"ע (תוכנית בניין-עיר) | המשמעות: שכונה שלמה שתקום ממש מתחת לאפם ועלולה ליצור פקקי ענק לצד היעדר תשתיות מתאימות. לצד פגישה עם ראש המועצה והוועדה המקומית, נבחנות דרכי פעולה על מנת לגבש התנגדות מקצועית

תושבי נווה אשר ומגד הצעירה בפרדס חנה כרכור לא הבינו מאיפה זה בא להם. בשבועות האחרונים הם נחשפו לשלטים ברחובות תחכמוני ופאר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, המבשרים על בקשה לשינוי תב”ע. או במילים אחרות: כוונה לבנות ממש מתחת לאפם שכונה חדשה עם לא פחות מ-182 יחידות דיור בבניינים של 4-5 קומות, הצפויה לקום בשטח החקלאי שבין תחכמוני לחוות הגמלים.

לצד החשש מאובדן הריאה הירוקה שהיוותה עבור רבים מהם מנת חמצן יומית, מתריעים התושבים מפני עומסי תנועה אדירים ברחבי נווה אשר, זאת לצד שתי תוכניות נוספות שאושרו, וכן חוששים מאוד משורה ארוכה של מחדלים בתוכנית הספציפית – בהם היעדר תשתיות מים וביוב המתאימות לעומסים מסוג זה, וכן פגיעה באופי הכפרי בשכונה. בשל כך, החליטו בנווה אשר להתאגד ולהתנגד לתוכנית באופן מקצועי.

בהתאם לכך, נערכה השבוע פגישה של נציגי התושבים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בה נכחו בין השאר ראש המועצה, הגר פרי יגור, מהנדס המועצה, אריה רפפורט ומתכננת ערים במחלקת תכנון, הדר מידן.

בין הנקודות שעלו בפגישה הן שהמועצה תגיש התנגדות מטעמה, כזו שתכלול חוות דעת מיועצת תנועה שעובדת עם המועצה. עוד דובר על נושא התחבורה באזור בכלל ובכניסות לשכונה החדשה בפרט ובעיות ביוב ותשתיות. אשר לשינויים בתוכנית עצמה, התושבים מבקשים חלוקה שונה של יחידות הדיור, כשהבניינים הגבוהים יהיו פנימיים יותר, שטחים ירוקים ושטחי ציבור, וכן שתילת עצים להצללה. כך או אחרת, מתכוונים התושבים להדגיש כי מספר היחידות מוגזם בהתייחס לסביבה.

רחוב תחכמוני והשטח שנשקף ממנו | צילום: גוגל סטריט ויו

“ההתנגדות שהמועצה תגיש היא כמובן חשובה, אך לא פחות חשוב הצורך שלנו כתושבים להגיש התנגדות”, נכתב בקבוצת הוואטסאפ הייעודית לנושא בעקבות הפגישה. “ההתנגדות שלנו מכוונת להשיג את מכלול האינטרסים הישירים שלנו כתושבים שגרים כאן. אנחנו חייבים להראות לוועדה המחוזית שהתושבים נפגעים ובכך גם לגבות ולהעצים את התנגדות המועצה, אבל לא להיות תלויים בה”.

יצוין כי כעת אוספים התושבים הצעות מחיר מעורכי דין ויועצי תנועה, למטרת גיבוש הערכה כוללת של ההוצאות הכרוכות בהליך. “נצטרך להזדרז מבחינת בניית התקציב כדי שנגיע לקו הסיום בזמן”, עדכנו בקבוצת התושבים, כמו גם תכנון פגישה בה יועבר המידע שנאסף. כעת נותר להמתין ולראות האם הפעולות האופרטיביות של תושבי נווה אשר ומגד הצעירה יצליחו לשנות את רוע הגזירה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
9 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
05/08/2023 06:55

זה לא שתי שכונות זה כל תושבי פרדס חנה כרכור סובלים כבר היום מעומס הדיר וחוסר תשתיות.

1 7 8 9
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן